در شورای اداری مطرح شد:

با انجام کارهای بزرگ در هرمزگان به کشور نشاط دهیم



صبح ساحل ، سیاسی - نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بر لزوم ترویج آموزش عمومی در بحث اقتصاد مقاومتی تاكید كرد و گفت: باید در بعد ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه اقدامات بیشتری انجام دهیم.

فریدون همتی در چهارمین نشست شورای اداری استان هرمزگان، عنوان كرد: موفقیت دو نفر از فرزندان هرمزگان که در آزمون سراسری سال جاری رتبه های هفتم و نهم كشور در گروه ریاضی به خود اختصاص دادند را به مردم شریف استان تبریک می گویم و از تلاش همه معلمان این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.

وی ادامه داد: یکی از تاکیدات ما به آموزش و پرورش استان این بود که تحولی در خروجی کار این مجموعه از جمله در آزمون سراسری ایجاد شود كه برنامه های ویژه ای برای دانش آموزان جهت شرکت در آزمون سراسری برگزار شد و امیدواریم سال بعد این آموزش ها تقویت شود.

استاندار هرمزگان افزود: تصمیمات خوبی با حضور اعضای كمیسیون آموزش مجلس در هرمزگان اتخاذ شد كه از جمله آن افزایش قابل توجه سهمیه دانشگاه فرهنگیان هرمزگان برای تربیت معلمان به 760 نفر بود كه در تحول آموزش و پرورش استان موثر خواهد بود.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه باید به سمتی برویم که وابستگی بودجه کشور به نفت قطع شود بر لزوم ترویج آموزش عمومی در بحث اقتصاد مقاومتی تاكید كرد و بیان داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، مجلس در بعد قانون گذاری و دولت در بعد اجرا تلاش بسیاری را انجام داده اند اما باید در بعد ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه اقدامات بیشتری انجام دهیم و در بحث آموزش عمومی، مسئولان دولتی، رسانه ها و ائمه جمعه و جماعات باید روی ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی کار کنند.وی فرهنگ عمومی را پشتوانه هر موضوعی دانست و تصریح كرد: دشمن برای ایجاد نوسانات ارز و طلا در کشور ما طراحی داشت و باید بدانیم که چطور در مقابل اقدامات دشمن بایستیم و به سواستفاده کنندگان اجازه جولان ندهیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینكه سرعت عمل در برخورد با متخلفین بسیار موثر است، اضافه كرد: اقدامات قاطع قوه قضائیه و دستگاه های مسئول در برخورد با متخلفان اثربخش خواهد بود.همتی با تاكید بر اینكه باید همچون دوران دفاع مقدس از كمك و حمایت مردم برای غلبه بر مشكلات در این مقطع استفاده كنیم، خاطرنشان كرد: نمایندگان مجلس، مسئولان دولت و قوه قضائیه و ائمه جمعه باید به طور دائم این مباحث را مطرح و از مردم برای همراهی در رفع مشكلات کمک بخواهند.

وی گفت: باید اشکالات را بپذیریم و آنها را اصلاح و عاقلانه و عالمانه مسائل را حل کنیم و اگر با مردم به موقع و خوب حرف بزنیم و نیازها را بگوییم و برای کمک از آنها دعوت کنیم، به درستی مشکلات حل می شود.استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینكه منابع بسیاری در كشور داریم اما بنا نیست آنها را به راحتی هدر دهیم، اظهار داشت: باید در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشیم و در زمینه مصرف درست نیز به جامعه آموزش عمومی ارائه دهیم.

همتی با تاكید بر اینكه صرفه جویی در مصرف آب و برق را باید جدی بگیریم، افزود: ساعت کار اداری در استان کاهش یافت و روزهای پنجشنبه نیز تعطیل اعلام شد تا مصرف انرژی کاهش یابد و از مدیران آب و برق استان می خواهیم هرکدام از دستگاه های اداری كه کاهش قابل توجه در مصرف انرژی نداشته اند، مشمول قطعی آب و برق شوند.

وی ادامه داد: دستگاه های اداری باید در کاهش مصرف انرژی الگو و پیشقدم باشند و همه باید تلاش كنیم تا جایی که ممکن است مردم کمتر با مشکل مواجه شوند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآور شد: اقدامات خوبی با احداث نیروگاه های جدید در هرمزگان در حال انجام است که تولید برق در استان را افزایش خواهد داد.

همتی با بیان اینكه از مسئولان این درخواست را داریم که مسائل را شفاف برای مردم مطرح و از آنها برای رعایت مصرف دعوت شود، افزود: از صدا و سیما و سایر رسانه ها می خواهیم در این خصوص فرهنگ مصرف بهینه را به طور جدی ترویج کنند.وی با اشاره به كاهش نرخ بیکاری هرمزگان به 9 درصد در سال گذشته، تصریح كرد: پیگیر اجرای پروژه های جدید و بزرگی همچون احداث چهار واحد پتروشیمی، یک نیروگاه و یک آب شیرین کن در منطقه ویژه پارسیان، پالایشگاه 350 هزار بشکه ای نفت سنگین در جاسک با پنج و نیم میلیارد یورو سرمایه گذاری و یک پالایشگاه 100 هزار بشکه ای در لاوان هستیم كه بخش عمده ای از مشکل اشتغال با چنین پروژه هایی حل می شود.

استاندار هرمزگان تاكید كرد: ظرفیت های هرمزگان ملی است و باید به این استان توجه ملی شود تا از هرمزگان با انجام کارهای بزرگ به کشور نشاط دهیم و از استان هرمزگان که در کنار تنگه هرمز قرار دهیم نشان دهیم كه تحریم های دشمنان تاثیری نداشته است.

همتی گفت: در هرمزگان به حدی استعداد وجود دارد كه باید توان خود را بگذاریم که این استعدادها شکوفا شوند تا هم هرمزگانی ها از آن بهره مند شوند و هم در سطح ملی کشور ما از آن منتفع شود و تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا نرخ بیکاری کاهش بیشتری پیدا كند.

وی یادآور شد: هر انتقادی را با دل و جان گوش می کنیم و سرمایه خود را پای کار می آوریم تا مشکلات جامعه را کم کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان كرد: برای حضور مدیران کل استان در نماز جمعه شهرستان ها جدول زمانبندی تنظیم شده تا از نزدیك به مسائل مردم رسیدگی شود و باید مدیران در شهرستان ها حضور یابند تا دسترسی مردم به مدیران سهل باشد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس:

باید با مردم صادق و شفاف بود 

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: خاموشی‌های اخیر در استان هرمزگان باوجود گرمای شدید و طاقت‌فرسا، کم‌لطفی و بی‌انصافی در حق مردم هرمزگان است.

همچنین احمد مرادی افزود: انتظار مردم از مسئولین خدمت بی‌منت و صادقانه است و باید گزارشی از سطح اتفاقاتی که رد سطح کشور به وقوع پیوسته و نمایندگان مجلس در صحن علنی پیگیری می‌کنند، به سمع و نظرشان برسد.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر با حساسیت در مجلس دنبال می‌شود، منع استفاده از بازنشستگان در سیستم اداری کشور است، تصریح کرد: موضوعی است که چندین سال موردبحث و بررسی قرار گرفت و سرانجام مجلس تصمیم گرفت کسانی که به سن بازنشستگی رسیده و بازنشسته شده‌اند، مجال را برای خدمت جوانان باز کنند و فرصت را برای دیگران قائل بشوند.

مرادی با بیان اینکه منتظر نظر شورای نگهبان هستیم تا این مصوبه مجلس را تأیید و آن به مرحله اجرا برسد، اضافه کرد: این روزها همه در جریان هستند وضعیت اقتصادی کشور همه مردم را نگران کرده و انتظار مردم بهبود این وضعیت باتدبیر دولت و همراهی مجلس است.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس اضافه کرد: آمریکایی‌ها به دنبال ضربه زدن به‌نظام جمهوری اسلامی از طریق لطمه به پایه‌های اقتصادی کشور هستند و مشکلاتی را در عرصه اقتصادی وارد کنند.

وی با بیان اینکه اگر ما به مردم خود توجه کنیم، انتظاراتشان را بشنویم و با مردم صادق و شفاف باشیم، این فشارها تأثیری نخواهد داشت، عنوان کرد: یکی از نگرانی‌های دلسوزان انقلاب اسلامی این است که اکنون شفافیت لازم وجود ندارد و باید این شفافیت پررنگ‌تر از قبل باشد.

مرادی ادامه داد: امروز همه در خصوص فساد اقتصادی نگران هستند و معتقدند برخورد لازم با اخلالگران اقتصادی صورت نمی‌گیرد و چرا باید عده‌ای بتواند به‌راحتی سرمایه‌های مملکت را چپاول کنند و عده‌ای در فقر و بدبختی به سر ببرند.

مرادی با تأکید بر اینکه باید به فرمایشات مقام معظم رهبری بیش‌ازپیش توجه شود و سخنان ایشان را سرلوحه امور خود قرار دهیم، افزود: با جلسات مختلف علنی و غیرعلنی که در مجلس برگزار شد و معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور و بدنه دولت در مجلس حاضر شدند نتوانستند نمایندگان مجلس را قانع کنند و به همین علت تصمیمی که مجلس گرفت که شخص رئیس‌جمهور به مجلس آمده و توضیح دهد که علت نا به سامانی اقتصاد کشور چیست و پنج محور برای این موضوع مشخص‌شده است.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه هر شخصی باید در نظام جمهوری اسلامی پاسخگو باشد و از رئیس‌جمهور درخواست می‌شود با مردم و نمایندگان مجلس شفاف سخن بگوید، خاطرنشان کرد: امیدوارم در جلسه با رئیس‌جمهور بتوانیم به جمع‌بندی خوبی برسیم و خروجی آن مفید باشد.

وی با بیان اینکه معتقد هستم با همین شرایط می‌توان وضعیت کشور را بهبود بخشید، تصریح کرد: مردم ما و مدیران کاربلد کشور بارها ثابت کرده‌اند که در شرایط سخت‌تر از امروز هم می‌توانند گره‌ها را باز کنند و این وضعیت سروسامان خواهد یافت و باید به دولت خدمتگزار اعتماد کنیم.

مرادی در ادامه با بیان اینکه خاموشی‌های اخیر در استان هرمزگان باوجود گرمای شدید و طاقت‌فرسا، کم‌لطفی و بی‌انصافی در حق مردم هرمزگان است، اظهار کرد: در حدود 55 هزار مگاوات مصرف برق در کل کشور است و در گرمای کنونی نباید انتظار داشت مردم حتی نیم ساعت هم بدون برق بتوانند دوام بیاورند.

وی با اشاره به اینکه مردم مشکلات بسیاری دارند و نباید مشکلی را بر مشکلات دیگرشان اضافه کنیم، تصریح کرد: اکنون در این گرمای طاقت‌فرسا در برخی روستاها بیش از 6 ساعت قطعی برق در طول روز داریم و امیدوارم استاندار هرمزگان در این موضوع پیگیری ویژه‌ای انجام دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به استفاده از نیروهای بومی در مشاغل مختلف، خاطرنشان کرد: باید زیاد تکرار کنیم تا روزی جا بیفتد؛ اگر به نقاط مختلف کشور نگاهی بیندازیم، شاهد هستیم در هر استانی از ظرفیت‌های خود بهره می‌برد.وی با بیان اینکه هرکسی هرمزگان را محل سکونتش قرار دهد بومی طلقی می‌شود اما اگر در شرایط مشابهی فردی خارج از ساکن استان هرمزگان در اولویت قرار بگیرد اجحاف در حق ظرفیت‌ها و استعدادهای هرمزگانی است، ابراز کرد: جوانان ما انتظار شغل دارند و شاهد هستیم برخی دستگاه‌های اجرایی حتی در انتصاب مدیران شهرستانی هم به نیروهای بومی توجه نمی‌کنند.

مرادی در پایان با تأکید بر اینکه توانایی جوانان و مدیران هرمزگان ثابت‌شده و نیاز به اعتماد دارند، گفت: می‌دانم این حساسیت در استاندار هرمزگان وجود دارد که از ظرفیت‌های نیروی بومی بهره برده شود و امیدوارم این حساسیت تقویت شود.

حمایت از کشاورزان هرمزگان باید در دستور کار قرارگیرد

در ادامه همچنین حسین هاشمی تختی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات کشاورزان هرمزگانی بیان کرد : نگرانی مهمی که در استان وجود دارد در حوزه کشاورزی است و متاسفانه اکثر کشاورزان با وجود زحمت زیادی که می‌کشند، همیشه مغروز هستند و بانکها فشار زیادی را به کشاورزان وارد می کنند ، لذا حمایت از کشاورزان باید در دستور کار دولت قرآر گیرد.

 وی گفت:خوشبختانه تعامل و هماهنگی بیشتری بین مجلس و دولت بوجود آمده است و این موضوع جای امیدواری دارد که با این هماهنگی بستری برای حل مشکلات فراهم گردد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با تأکید بر اینکه هماهنگ و همکاری و انسجام بیشتری بین دولت و مجلس به وجود آمده است، ابراز کرد: جلسات فشرده‌ای بین دولت و مجلس برگزار شد تا به فهم مشترکی از مسائل و موضوعات برسند که پس‌ازآن برای آنکه خود نمایندگان مجلس برای هماهنگی بیشتر پس از طرح مباحث، مجموعه منسجمی تشکیل تا مسائل اقتصادی کشور مطرح و برای برون‌رفت آن راهکارهای عملی ارائه شود.

حسین هاشمی تختی افزود: باید از استاندار، اداره کل راهداری و شرکت‌های حمل  نقل و انجمن کامیون داران برای کاری خوب و منسجمی که برای حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان صورت گرفت، تقدیر کرد.وی با بیان اینکه حقوق شرکت‌های حمل‌ونقل استان هرمزگان تضییع می‌شد، تصریح کرد: جلسه در کمیسیون عمران مجلس با متولیان ذی‌ربط برگزار و شرکت‌های حمل‌ونقل و مسئولان را دعوت و تمامی موضوعات بررسی و رصد شد.

هاشمی تختی اضافه کرد: این نگرانی وجود دارد که همچنان حقوق شرکت‌های حمل‌ونقل استان هرمزگان تضییع شود که باتدبیر صورت گرفته امیدوارم دیگر شاهد آن نباشیم و باید از تلاش و همکاری تمامی متولیان امر تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نگرانی جدی در عرصه کشاورزی وجود دارد، اظهار کرد: اغلب کشاورزان نیز با مراجعه به دفاتر نمایندگان و صحبت‌های گرفته گلایه دارند و شاهد هستیم همواره کشاورزان استان مقروض هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر آن‌ها نگرانی مشکلات تأمین آب و سهم کود دارند، عنوان کرد: باید استاندار جلسه ویژه‌ای برای کشاورزان و نهادهای متولی برگزار کند تا بتوانیم این مشکلات را به حداقل برسانیم و نگرانی در سال جدید زراعی نداشته باشیم.

هاشمی تختی با تأکید بر اینکه هماهنگی و همکاری و انسجام بیشتری بین دولت و مجلس به وجود آمده است، ابراز کرد: جلسات فشرده‌ای بین دولت و مجلس برگزار شد تا به فهم مشترکی از مسائل و موضوعات برسند که پس‌ازآن برای آنکه خود نمایندگان مجلس برای هماهنگی بیشتر پس از طرح مباحث، مجموعه منسجمی تشکیل تا مسائل اقتصادی کشور مطرح و برای برون‌رفت آن راهکارهای عملی ارائه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه این راه بسیار امیدوارکننده و افق روشنی را می‌توانیم ترسیم کنیم، تصریح کرد: هماهنگی و وحدت بین دولت و مجلس به‌طور حتم سبب خدمات بیشتر و رضایت‌مندی مردم خواهد شد.

شایان ذكر است؛ در نشست شورای اداری هرمزگان از علی سالارحسینی و احمد سلیمی كه در آزمون سراسری سال 1397 از استان هرمزگان موفق به كسب رتبه های هفتم و نهم گروه آزمایشی علوم ریاضی در سطح كشور شدند، با اهدای لوح سپاس و هدایایی از سوی استاندار هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها