نماینده مردم بندرعباس خواستارشد؛

افزایش سهم هرمزگان از درآمد صادرات نفت و گاز



صبح ساحل ، سیاسی - نماینده حوزه بندرعباس از افزایش سهم درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز به سه درصد خبر داد.

حسین هاشمی تختی با اشاره به نظارت کامل و تاثیرات مجلس بر روی برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، اظهار داشت:

یکی از مباحث مطروحه که کار زیادی بر روی آن توسط نمایندگان استان‌های نفت‌خیر و به ویژه هرمزگان صورت گرفت مبحث سهم این مناطق محل درآمد‌های حاصل از صادرات نفت و گاز بود.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش های صورت گرفته موفق شدیم سهم دو درصدی مناطق نفت‌خیز از درآمدهای صادراتی نفت و گاز را به سه درصد برسانیم که این امر به منزله یک گام مهم در توسعه آینده و رفع مشکلات مناطق نفت‌خیز است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان‌هایی همانند هرمزگان در جنوب کماکان از محرومیت‌های تاریخی رنج می‌برند، اضافه کرد: فعالیت‌های نفتی و گازی تاکنون آسیب‌های زیادی را به محیط زیست، طبیعت و آب و هوای شهرهای استان وارد آورده است و این در حالیست که زیرساخت‌های موجود در شهرها در اختیار توسعه واحدهای نفتی و گازی قرار داشته و دارد، پس به جا و به حق است که سهم این مناطق از محل فعالیت‌های نفت و گاز بیشتر و بیشتر شود.

حال انتظار می‌رود با اصلاح و تغییر قانون دو درصد به سه درصد هرمزگان که میزبان چندین پالایشگاه و واحد نفتی و گازی در خود است بتواند با سرعت بیشتری به نیازهای مردم در شهرستان‌های خود پاسخ دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها