ورود بخش خصوصی به تولید انبوه و تجاری‌سازی دستگاه آب ساز جهاد دانشگاهی هرمزگان



صبح ساحل ، اجتماعی - معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان از استقبال بخش خصوصی در ساخت، تولید انبوه و تجاری‌سازی دستگاه آب ساز این نهاد دانشگاهی خبر داد.

حمید یاسی پور طهرانی با اشاره به برگزاری نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص استفاده از دستگاه آب ساز این نهاد دانشگاهی در مناطق کم آب روستایی، افزود: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که تمایل به سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه دستگاه‌های تولید آب و رطوبت هوا را دارد، آمادگی خود را برای همکاری با جهاد دانشگاهی هرمزگان در حوزه بازاریابی دستگاه آب ساز و بهبود و تقویت تکنولوژی آن نیز اعلام کرده است.

یاسی پور طهرانی  عنوان کرد: تصمیمان بر این است که تفاهم‌نامه‌ای با شرکت فناوران سپیدجامگان تنظیم کنیم و فعالیت‌های لازم را انجام دهیم.وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نزدیک به چهار سال است که بر روی این دستگاه کارشده است، معتقدیم در حال حاضر دانش خوبی را در مجموعه خود داریم که قادر به انجام کارهای بزرگ‌تری است.معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان اضافه کرد: علی‌رغم اعلام ساخت چنین دستگاهی به نهادهای دولتی و اجرایی که می‌تواند در شرایطی که کشور با معضل کم‌آبی یا بی‌آبی مواجه است، گره‌گشا باشد، شاهد هستیم بخش خصوصی بیش از بخش دولتی از این موضوع استقبال کرده و در حال مذاکره و توافقات نهایی در بحث سرمایه‌گذاری بر این دانش بومی‌شده جهاد دانشگاهی هرمزگان هستیم.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان با اشاره به اینکه جلسات برگزارشده دارای نتایج مثبتی است، بیان کرد: قرار بر این است که از دستگاه آبساز در مناطق روستایی واقع در حاشیه دریا که با بحران کمبود آب مواجه‌اند، استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این دستگاه از جانب مجموعه‌های ستادی و نیز کارشناسان مربوط به معاونت علمی و فناوری مورد تأیید واقع‌شده است، دانش فنی جهاد دانشگاهی هرمزگان و وجود شرایط لازم این شرکت دانش‌بنیان جهت همکاری در خصوص ساخت، تولید انبوه و تجاری‌سازی، بازاریابی و نیز فروش به‌طور حتم با نتایج خوب و مثبتی همراه خواهد بود.

یاسی پور طهرانی در پایان گفت: تمامی مباحث ذکرشده این جلسه در قالب قرارداد تنظیم خواهد شد تا شکل قانونی به خود بگیرد و مالکیت جهاد دانشگاهی نیز در آن حفظ خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها