از نمایندگان مردم هرمزگان در خانه ملت چه خبر



صبح ساحل ، سیاسی - با آغاز تعطیلات تابستانی مجلس نمایندگان به حوزه های انتخابی خود مراجعه کردند که اظهارات 4تن از نمایندگان استان که در جلسات مختلف شرکت کردند در پی می آید.

عضو کمیسیون عمران مجلس:

هیچ نیروی حق ندارد به بهانه مقابله با قاچاق 

حرمت بازار را خدشه دار کند 

نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس گفت: هیچ نیروی حق ندارد بدون توجیهات منطقی و قانونی حرمت بازار و بازاریان را به بهانه مقابله با قاچاق خدشه دار کند.

حسین هاشمی تختی در نشست با رئیس اتاق اصناف بندرعباس و روسای اتحادیه های صنفی با بیان اینکه بازار مسلمین حرمت دارد، اظهار داشت: یکی از خطاهای ما مسئولان این است که آنگونه که باید به بازار اهمیتی که باید داده شود را نداده ایم.

وی با بیان اینکه دین اسلام با حمایت های مالی افرادی همانند حضرت خدیجه (س) توانست خود را به تمام جهانیان عرضه کند، افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز با حمایت بازاریان متدین و متعد به پیروزی رسید که این مثال ها از اهمیت بازار و تجارت در امور اسلام حکایت دارد و از همین روست که همگان باید به این مهم توجه کنند.نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی آباد و ابوموسی در ادامه با بیان اینکه غفلت هایی در باب بازار صورت گرفته و می گیرد، گفت: در زمانی که مسئولیت استانداری هرمزگان را به عهده داشتم نیز برخی از حرکات و رفتارهای نادرست در قبال بازار صورت گرفته بود که در آن زمان برنامه هایی را برای حمایت بیشتر از بازاریان شروع کردیم که متاسفانه ناتمام ماند.

هاشمی تختی با بیان اینکه نباید به بهانه مقابله با قاچاق بازاریان را اذیت و آزار داد، گفت: هیچ نیروی حق ندارد بدون توجیهات منطقی و قانونی به بهانه مقابله با قاچاق وارد بازار شود.وی اضافه کرد: برخی از رفتارها و دیدگاه ها به حد نامطلوبی بازاریان را در آزار داده و می دهد که باید جلوی این رفتارهای ناپسند گرفته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس از بازاریان خواست در تدوین و تهیه لوایح مرتبط با بازار برای تقویت قوانین موجود مشاوره های لازم را به نمایندگان بدهند تا از این رهگذر بتوان قوانین لازم و کارآمدتری را تصویب کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت نیز در راستای حمایت از بازار خوب رفتار نکرده است، بیان داشت: در حوزه سئوالات اقتصادی از ریاست جمهوری جز نخستین نفرات بوده ام چرا که بر این عقیده ام حمایت از دولت تنها با مداحی میسر نمی شود بلکه باید انتقادات را بیان کرد و به دولت راهکارهای لازم را ارائه داد.

هاشمی تختی با بیان اینکه سئوال از رئیس جمهور و حضور وی در مجلس سبب آرامش در جامعه شد، افزود: نمایندگان در این برهه به وظیفه خود به خوبی عمل کردند و از طرفی هم رئیس جمهور نیز به نحو مناسبی پاسخ داد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حوزه بازار نیازمند کار کارشناسی و علمی دقیق هستیم که در این بین صنف بازار خود مهمترین نقش را دارد.وی تصریح کرد: همه باید به صیانت، حفظ حریم بازار و تقویت آن کمک کنیم و نگذاریم امنیت غذایی و معیشتی مردم و جامعه اسلامی به خطر و تهدید بیفتد.

هاشمی تختی یادآور شد: هماهنگی خوبی در بین پنج نماینده استان به وجود آمده است هر چند اختلاف دیدگاه هایی وجود دارد اما اگر هم اختلاف دیدگاه هایی هست به دلیل صیانت از حقوق تمامی اقشار است که باید از فضای موجود نهایت استفاده را ببریم.

نماینده مردم شرق هرمزگان:

مسؤول صید شیلات التماسم کرد

سوال از وزیر جهاد کشاورزی را پس بگیرم

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاندید شدن یا نشدنش گفت: بزودی پارک ساحلی شهر گروگ ازسوی میراث فرهنگی و گردشگری ساخته خواهد شد؛ با اصرار خواستند سوال از وزیر جهاد را پس بگیرم.

به گزارش فارس، سید مصطفی ذوالقدر در جمع مردم شهرگروگ با سخنانی متفاوت تر از گذشته بیان کرد: در مدت زمان حضورم در مجلس نگاه ویژه به شهر گروگ داشته‌ام.

و ی تصریح کرد: تاکنون در حوزه آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها حرکت بزرگی شده است که در گذشته و حضور نمایندگان دیگر این اتفاق تحقق نیافته است.

نماینده مردم سیریک، رودان، میناب، جاسک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های بنده رسیدگی به مشکلات صیادان در حوزه انتخاباتی است در همین خصوص سوال از وزیر جهاد کشاورزی را مطرح که حتی در شبکه‌های خارجی بازتاب یافت.

وی عنوان کرد: پس از مطرح شدن این موضوع مسؤول صید شیلات با بنده تماس گرفتند و التماس کردن که سوال از وزیر را پس بگیرم و قول دادند خود پیگیر موضوع باشند. ذوالقدر خطاب به مردم تاکید کرد: چه در انتخابات پیش روی کاندید شوم و چه نشوم به دروغگوها رای ندهید.

وی تصریح کرد: طرح منطقه آزاد شدن شهرستان جاسک مصوب شد و این حرکت باعث تحول در شرق هرمزگان بویژه جاسک و سیریک خواهد شد و قول خواهم داد منطقه آزاد شدن سیریک نیز پیگیری شود.نماینده مردم شرق هرمزگان اشاره کرد: بیست سال در مجلس نبودم آیا کسی از این آقایان توانست جایی را منطقه آزاد کند.

عضو کمیسیون شوراها در مجلس: 

بخشنامه‌های خلق‌الساعه

تولیدکنندگان را زمین گیر کرده است

عضو کمیسیون شوراها در مجلس گفت: در آخرین نشستی که به همراه آقای پورابراهیمی در همایشی با حضور فعالین اقتصادی داشتیم قول داده شد در ماده ۵۲ لایحه مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد مستثنی شوند.

به گزارش ایسنا،ناصر شریفی در خصوص حمایت از فعالین اقتصادی در مناظق آزاد کشور، اظهار کرد: مشکلاتی در خصوص مناظق آزاد مخصوصا در حوزه مالیاتی وجود دارد که فعالین تجاری، بازرگانان، بازاریان و کسبه این مناطق با آن درگیر هستند.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون‌گذاران، هدف‌گذاران و سیاستگذاران در حوزه مناطق آزاد باید به چشم یک نامادری به مناطق آزاد نگاه نکنند، گفت: برای مناظق آزاد توسط خود هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری هدف گذاری و سیاست گذاری کرده اند، مناطق آزاد در شرایط تحریم می‌توان نقش بی‌نظیری در زمینه رشد و رونق اقتصادی در کل کشور ایجاد کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مناطق آزاد فرصت و ظرفیت برای کشور محسوب می‌شوند، ادامه داد: باید خلاء‌ها و مشکلات را ببینیم و دریافت کنیم اما اینکه قصد داریم ظرفیت‌های ایجاد شده در این مناطق را از بین ببریم و از دست بدهیم اقدام مناسبی نیست.

وی با تاکید بر اینکه فعالین اقتصادی،بازرگانان، سرمایه گذاران بخش خصوص و تجار مناطق آزاد کیش و قشم مشکلاتی مرتبط با لوایح مالتی دارند، عنوان کرد: یکی از این مشکلات مشمول قراردادن مناطق آزاد در لایحه مالیات بر ارزش افزوده بوده است که پیگیری‌هایی داشتیم و در آخرین نشستی که به همراه آقای پورابراهیمی در همایشی با حضور فعالین اقتصادی داشتیم قول داده شد در ماده 52مناطق آزاد مستثنی شوند که خبر خوبی برای فعالین اقتصادی بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجتمع‌های تولیدی و واحدهایی تولیدی که در مناطق آزاد فعالیت داشتند به دلیل مسائل و مشکلاتی که در تصمیم‌گیری‌ها و بخش‌نامه‌های خلق الساعه وجود دارد زمین‌گیر شده‌اند، ادامه داد: اگر مشکلات این واحدهای تولیدی و تجاری برطرف نشود عواقب آن دامان تمامی کشور را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جلسات مکرری با کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش‌ها برگزار کرده و نگرانی‌های فعالین اقتصادی را به گوش آنها رساندیم، تصریح کرد: معافیت مجدد فعالین اقتصادی در مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خبر خوبی برای آنها محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در تبصره 2 ماده 119 قانون برنامه ششم توسعه به منظور معافیت مالیاتی بین سال‌های 90 تا 94 ارائه اظهارنامه مالیاتی لازم نبوده است، عنوان کرد: طبق قانون در آن زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی پیش‌بینی نشده بود و بسیاری از فعالین در آن زمان اظهارنامه مالیاتی خود را ارئه نکرده‌اند این موضوع موجب نگرانی فعالین اقتصادی شده که خوشبختانه در حال برطرف شدن است تا آنها نیز شامل معافیت شوند.

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان: 

از عملکرد دولت رضایت ندارم

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت:با صداقت در کنار مردم بوده وبا آنها صادقانه حرف بزنیم. احمد مرادی درهمایش طلیعه داران تبلیغ در هرمزگان اظهار داشت: باید از فرصت‌ها نهایت استفاده را کرده و تهدیدها را کاهش دهیم، نمی‌توانیم همه چیز را تاریک و سیاه، یا همه چیز را سفید ببینیم برای بهتر دیدن وضعیت باید همه چیزرا توامان ببینیم.

وی افزود: چرایی وضعیت موجود درکشور را بارها از دولت سئوال کردیم؛ مشکلات اقتصادی کشور ارتباطی به برجام نداشته و درصد بسیار جزیی آن مربوط به برجام است ، بیشترین مشکلات اقتصادی کشور به نوع نگرش و مدیریت داخلی برمی‌گردد.

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: در اوایل انقلاب مدیریت کشور به گونه‌ای بود که با عشق و علاقه به میان مردم رفته و تلاش برای حل مشکل مردم داشتیم؛ جاده‌های صعب‌العبور با کمترین امکانات ساخته می‌شد اما 40سال از عمرانقلاب می‌گذرد اما نگاهی که در سال‌های ابتدایی به مردم و مشکلات آنها بود در حال حاضر وجود ندارد.

مرادی بااشاره به اینکه از عملکرد دولت رضایت ندارم افزود: امروز زمان آن رسیده که واکاوی مجددی در برنامه‌ها و کشورداری بکنیم؛ هیچ مشکلی در عرصه بین‌المللی نداریم چرا که این وعده الهی است که حق همیشه پیروز است و غیرممکن است آسیبی از عرصه بین‌الملل به کشور وارد شود؛ اما در درون خودمان می‌توانیم زمانی که فساد اداری عادی می‌شود ضربه به کشور وارد می‌گردد؛ اعتقاد داریم با وجود خانواده شهدا و ایثارگران هرگز آسیبی به کشور وارد نمی‌شود اما از درون خود باید بترسیم.

وی گفت: در حوزه اقتصادی چرا نباید صادقانه با مردم حرف بزنیم و مشکلات و گرفتاری‌ها را اعلام کنیم؛ با همراهی تمامی دستگاه‌ها و سه قوه می‌توان مشکلات را حل کرده به همین خاطر می‌گویم مشکلات کشور قابل حل است باید با صداقت با مردم حرف زده و در کنار آنها باشیم.

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان افزود: در حوزه اشتغال مشکلات زیادی داریم، باید آمارهای واقعی را به مردم گفته، مجلس هم دولت را موظف کرده که سالیانه یک میلیون شغل ایجاد نماید، اگر این اتفاق نیافتد وظیفه داریم از دولت سئوال کنیم اگر سئوال کنیم می‌گویند در جهت مخالفت دولت حرکت می‌کنید واگر سکوت کنیم به مردم ظلم شده است.احمد مرادی در پایان تاکید کرد: توصیه‌ای برای علما و مداحان دارم که باید در کنار حضور مردم درمساجد، موعظه‌ها و سخنان خود را  به سمت موضوعات ورزشی، علمی و دینی برده تا جوانان جذب شده و نگاه‌شان را هدایت کنیم؛ چرا که زیبنده مردم نیست که دچار ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها