در نشست شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد؛

آمادگی آموزش و پرورش هرمزگان برای آغاز سال تحصیلی



صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان و رییس شورای آموزش و پرورش استان گفت: شرایط لازم در تمامی زمینه ها برای آغاز سال تحصیلی جدید وجود دارد و هرمزگان با آمادگی کامل به استقبال بازگشایی مدارس می رود. 

فریدون همتی در نشست شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینكه آمادگی لازم در تمامی ابعاد برای آغاز سال تحصیلی جدید در استان هرمزگان وجود دارد، عنوان كرد: بر اساس برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح آموزش و پرورش هرمزگان که در قالب پروژه مهر، با احصاء همه نیازها و رفع چالش ها، صورت گرفته است، بدون دغدغه آماده شروع سال تحصیلی جدید در هرمزگان هستیم.

وی ادامه داد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، تعداد 60 مدرسه جدید در هرمزگان با 222 كلاس درس كه با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان احداث شده است، فعالیت خود را آغاز خواهند كرد كه بیش از پنج هزار دانش آموز در سطح استان از این مدارس جدید بهره مند خواهند شد.

همتی همچنین تاکید کرد: در آستانه فصل بازگشایی مدارس همه ظرفیت ها باید در خدمت آموزش و پرورش استان باشد و همه مدیران اجرایی برای حمایت از آموزش و پرورش باید پای کار بیایند.

استاندار هرمزگان در ادامه به موفقیت هرمزگان در كسب رتبه های تك رقمی آزمون سراسری و همچنین مسابقات علمی اشاره كرد و افزود: این رتبه ها بیانگر تلاش مسوولان آموزش و پرورش و وجود استعدادهای فراوان در هرمزگان است.

همتی تصریح كرد: كسب دو رتبه تك رقمی آزمون سراسری سال 97 توسط دانش آموزان هرمزگانی نشان دهنده برنامه ریزی و كار مناسبی است كه در سال تحصیلی گذشته در استان صورت گرفت.

رییس شورای آموزش و پرورش استان این موفقیت مهم را حاصل تلاش و پشتکار دانش آموزان، حمایت خانواده ها و اهتمام جدی معلمان و کادر آموزشی، با راهبری صحیح و مبتنی بر برنامه آموزش و پرورش هرمزگان دانست و گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید باید برنامه های آموزشی ویژه ای برای دانش آموزان ورودی کنکور در هرمزگان برگزار شود تا بتوانیم موفقیت ها را تکرار و جایگاه بهتری را در كسب رتبه های خوب آزمون سراسری دانشگاه ها به دست آوریم.

این مقام مسوول اضافه کرد: قطعا تکرار این موفقیت ها در آزمون سراسری نشان خواهد داد دستاوردهای هرمزگان اتفاقی نبوده و حاصل یک کار تیمی و با مشارکت همه عوامل بوده است.

استاندار هرمزگان همچنین خواستار توجه به تربیت دانش آموزان پژوهش محور شد و بیان داشت: با توجه به برنامه های آموزش و پرورش هرمزگان که هدفگذاری آن شامل همه بخش ها و نگاه عالمانه به ارتقاء شاخص های آموزشی است امیدواریم در تمامی حوزه های مرتبط شاهد رشد و تحول در مقایسه با شاخص های سال گذشته تحصیلی باشیم. 

همتی به طرح راه اندازی شهرك آموزشی در بندرعباس نیز اشاره كرد و اظهار داشت: الگوی مناسبی با بهره گیری از ویژگی های مدرن و همچنین معماری بومی و سنتی برای احداث این شهرك طراحی شده است.

فریدون همتی استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: شهرك آموزشی به عنوان مجموعه ای برخوردار از تمامی امكانات آموزشی و رفاهی در شهرك پیامبر اعظم (ص) بندرعباس احداث می شود كه كاری بزرگ و نمونه در سطح كشور خواهد بود.

آموزش و پرورش هرمزگان

روند تحولگرایی در پیش گرفته است

مدیرکل و دبیر شورای آموزش و پرورش هرمزگان نیز با بیان اینکه پروژه مهر همه جوانب برای شروع بانشاط سال جدید تحصیلی را پیش بینی کرده است، اظهار داشت: با وجود همه تنگناها، آموزش و پرورش هرمزگان با یک برنامه اصولی و هدفمند به تمامی نیازهای سال جدید تحصیلی پاسخ داده است و همه کلاسهای درس با برخورداری از معلم و امکانات مورد نیاز، از اول مهر به امر مهم تعلیم و تربیت همت خواهند کرد.

دانش هاشمی پور با قدردانی از همه ی حمایت ها خاصه توجه ویژه نماینده عالی دولت در استان به آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش هرمزگان در سایه وحدت و همدلی و تلاش بی وقفه فرهنگیان و کارکنان خود روند تحولگرایی را در پیش گرفته است که علاوه بر موفقیت بی نظیر دانش آموزان در آزمون سراسری، شاهد درخشش و مدال آوری دانش آموزان در رشته های مختلف و در عرصه های ملی و بین المللی هستیم.

وی با اشاره به برنامه سالانه آموزش و پرورش در سال جدید تحصیلی خاطرنشان کرد: این برنامه که حاصل مطالعه علمی و کار کارشناسی دقیق متخصصان حوزه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش هرمزگان است، چشم انداز روشنی را فراروی نظام تعلیم و تربیت در استان قرار داده است.

دانش هاشمی پور مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد با اجرای دقیق این برنامه ها و حمایت همه جانبه از آموزش و پرورش، شاهد رشد و توسعه روزافزون در همه شاخص های آموزش و پرورش هرمزگان باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها