طرح محرم یک‌دریکی از محلات آلوده شهر بندرعباس اجرا شد:

غافلگیری صبحگاهی پلیس برای 71 خلافکار در مخفیگاهشان



 صبح ساحل ، حوادث -  اعظم رام :طرح ارتقای امنیت اجتماعی (محرم یک) صبح پنجشنبه گذشته  دریکی از محلات آلوده شهر بندرعباس به اجرا درآمد. در این عملیات ضربتی،  خانه‌های اراذل‌واوباش، معتادان و فروشندگان مواد مخدر را ناامن و چتر امنیتی خود را در این  محله‌ پهن کرد.

طرح محرم یک که در ساعت 6 و نیم صبح بیست و دوم شهریورماه به اجرا درآمد 71  متهم و مجرم دستگیر شد. در بین این دستگیرشدگان  یک قاتل فراری نیز بود که در اواخر سال 95 در درگیری و نزاع، اقدام به قتل نموده بود...

به گفته عباسعلی بهدانی فرد  جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان ، مدت‌هاست که اهالی محلات مختلف شهر بندرعباس با تماس با پلیس 110، دغدغه‌های و نگرانی خود را از وجود خرده‌فروشان مواد مخدر را بیان می‌کردند که  مقرر شد پلیس برای ارتقای امنیت اجتماعی و برقراری نظم و امنیت مردم در محلات، طرحی با عنوان طرح محرم اجرا کند، البته این طرح درگذشته نیز اجراشده است اما با تماس‌های مکرر مردمی و نگرانی آنان از وضعیت محلات، مرحله نخست این طرح از صبح بیست و دوم شهریورماه با تمام توان نیروی انتظامی، پلیس‌های تخصصی شهرستان بندرعباس دریکی از محلات آلوده شهر بندرعباس با شتاب و جدیت بیشتری به اجرا درآمد.

کشف و ضبط چهار هزار گوشی موبایل سرقتی

بهدانی فرد در خصوص دستگیری 71 نفر از متهمان و مجرمان در عملیات اجرایی طرح محرم یک، اظهار داشت: از این تعداد، هفت نفر سارق، 16 نفر خرده‌فروش مواد مخدر، 9 نفر اراذل اوباش، 30 نفر اتباع بیگانه، دو نفر متهم مظنون به قتل و یک قاتل فراری تحت تعقیب پلیس بودند.

وی  از کشف و ضبط  چهار هزار گوشی موبایل سرقتی  در مخفیگاه سارقان  سخن گفت و افزود: یکی از سرقت‌های کلان در حوزه شهر بندرعباس به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروزی، سرقت گوشی تلفن همراه مسافران و همچنین مردم بود، همکاران انتظامی با رصد اطلاعاتی، بررسی خواهند کرد که گوشی‌ها از کجا سرقت شده و مالباختگان چه کسانی هستند تا افرادی که گوشی‌شان به سرقت رفته، با مراجعه به پلیس آگاهی، پیگیری کنند.

بهدانی فرد، کشف دو دستگاه خودرو، توقیف چهار دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دو خودروی سرقتی، توقیف 16 دستگاه موتورسیکلت متخلف مزاحم نوامیس در محلات، کشف مبلغ 225 میلیون ریال پول نقد از محل قمار، کشف سه کیلوگرم مواد مخدر از خرده‌فروشان و معتادان متجاهر،  دو هزار و 240 نخ سیگار، 53 بسته ناس در محلات را ازجمله کشفیات طرح محرم یک اعلام کرد.

 این مقام مسئول ادامه داد:  در اجرای طرح محرم یک، بیش از 50 منزل و 45 واحد صنفی مورد پایش و بازرسی قرار گرفت که این طرح ادامه خواهد داشت، استعلام 30 مورد پلاک موتورسیکلت و خودرو در این طرح انجام شد.

اجرای مستمر طرح‌ها در محلات آلوده شهر

جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان با تأکید بر اینکه این طرح‌ها در محلات آلوده شهر بندرعباس و دیگر شهرهای استان با شتاب بیشتری اجرا می‌شود اظهار داشت: این طرح باهدف ارتقای کمی و کیفی نظم و امنیت و برخورد قانونی با برهم زنندگان آرامش شهروندان، در دو یا سه محله از محلات آلوده شهر بندرعباس اجرا می‌شود و پلیس، محیط امنی را برای افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت محلات دارند، نخواهد گذاشت. بهدانی فرد از شهروندان  خواست که  هرگونه مورد مشکوک را در حوزه خرده‌فروشان و همچنین عمده‌فروشان مواد مخدر در محلات به پلیس 110  اطلاع دهند.

آخرین وضعیت پرونده‌های مأموران شهید انتظامی

و قتل زوج فرهنگی

جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان در ادامه  در خصوص آخرین وضعیت  پرونده زوج فرهنگی که 19  تیرماه در منزلشان در بندرعباس به قتل رسیده بودند گفت: پرونده این زوج فرهنگی در حال بررسی است در این رابطه 4 نفر مظنون شناسایی و بازداشت  شدند که تحقیقات ادامه دارد. بهدانی فرد به پرونده  2 مأمور انتظامی که در هفدهم شهریورماه جاری در حمله افراد مسلح در پاسگاه سرنی شهرستان میناب به شهادت رسیدند  و همچنین  ستوان دوم اصغر حیدری که  در آبان ماه سال 93 در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در مسیر میناب _ هشت بندی به سمت پاسگاه سرنی به شهادت رسید نیز اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: جلسات متعددی  در این رابطه تشکیل و بر جدیت دستگیری قاتلان تأکید شده ، این پرونده‌ها به جدیت در حال رسیدگی است.

توصیه پلیس در ايام محرم

عباسعلی بهدانی فرد جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان در ادامه به مراسمات ایام محرم اشاره کرد و گفت:  به مناسبت  فرارسیدن ماه محرم و حضور مردم در مراسم عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین (ع)، برای برقراری نظم و امنیت، جلسات متعددی برگزار شد اما از خانواده‌ها انتظار می‌رود که اشیاء قیمتی و پول نقد را در منزل رها نکنند و منازل خود را به‌منظور جلوگیری از سرقت، به وسایل ایمنی و الکترونیکی مجهز می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها