مدیر کل تعاون کار و رفاه استان خبر داد :

پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان اشتغال در هرمزگان



صبح ساحل ، اجتماعی - مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: شهرستان سیریک یکی از شهرستان با ظرفیت های بالای اشتغال و سرمایه گذاری است که دولت توجه ویژه ای در قالب طرح توسعه سواحل مکران برای همه ظرفیت های آن دارد.

به گزارش هرمز؛ محمدعلی سلیمی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در جمع مردم شهرستان سیریک گفت: دولت برای طرح ها و پروژههای اشتغالزا بویژه طرح های روستایی و عشایریی تسهیلات قرض الحسنه ای بسیار خوبی در نظر گرفته که متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه و یا مراجعه به اداره کار شهرستان ها از نحوی دریافت آنها مطلع و بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان سیریک دارای مردمانی خون گرم  ، مهمان نواز و سخت کوش اند که در سطح استان زبانزد عام خاص هستند یادآور شد: انشاالله در هفته آینده با راه اندازی اداره تعاون کار و رفاه در شهرستان مردم فهیم و نجیب شهرستان می توانند از خدمات این اداره بهره مند شوند.

سلیمی بیان کرد: دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ایجاد اشتغال، تسهیلات و طرح های متعددی از جمله اختصاص تسهیلات برای اشتغال روستاییان و عشایر و  فراگیر، اجرای طرح کاروزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، اجرای طرح تکاپو و مهارت آموزی در محیط کار را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در بخش دیگر از سخنان خود در جمع مردم شهرستان سیریک افزود: در راستای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان بیش از  ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات از اسفندماه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی در بخشهای مختلف اقتصادی اختصاص داده شده است که با جذب این تسهیلات شاهد ایجاد اشتغال در روستاها هستیم.

سلیمی اضافه کرد: همچنین ۳۵۲ میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر بمنظور ایجاد، توسعه و سرمایه در گردش و بیش از ۱۹ میلیارد تومان نیز در بخش مشاغل خانگی اختصاص داده است که جذب این تسهیلات به همکاری دیگر دستگاههای اجرایی ونیز مشارکت جویندگان کار روستایی وعشایری نیاز دارد.

وی بیان کرد: در استان پتانسیل های خوبی برای جذب سرمایه گذاری وجود دارد که این اداره کل بصورت جدی برای بالفعل شدن این ظرفیت ها با استفاده از جذب مطلوب تسهیلات کم بهره تلاش می کند.سلیمی با بیان اینکه طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از طرح ها و برنامه های اشتغال آفرین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است، گفت :طرح کارورزی با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری درگروه سنی ۲۵ تا ۳۳ سال (با احتساب ۲سال سربازی) در همه رشته های دانشگاهی بر حسب نیاز بنگاههای اقتصادی وتعاونی وکارفرمایان (واحدهای متقاضی جذب کارورز) در حال اجراست که سهمیه استان در سالجاری ۲ هزار و ۹۰۰ نفر اعلام شده است که از زمان اجرای این طرح تاکنون ۶ هزار و ۸۵۳ فارغ التحصیل از سطح استان در سامانه کارورزی ثبت نام کردند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در خصوص اعطای تسهیلات شش‌درصدی برای مناطق روستایی و عشایری خاطرنشان کرد:  با اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در بخش‌های مختلف اقتصادی اعطا می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها