معاون مدیر کل پایگاه انتقال خون استان:

مردم هرمزگان 983 واحد خون در تاسوعا وعاشورا اهدا کردند



صبح ساحل ، اجتماعی - مدیر کل پایگاه انتقال خون هرمزگان گفت: عزاداران حسینی این استان 983 واحد خون و فرآورده های خونی در روزهای تاسوعا و عاشورا اهدا کردند.

ایمان زارعی در جمع خبرنگاران افزود: در این روزها، یکهزار و 144 نفر به هشت مرکز اهدای خون در هرمزگان مراجعه کردند که از این تعداد 983 نفر موفق به خون دهی شدند.

وی بیان داشت: از این تعداد 525 نفر اهدا کننده مستمر خون در هرمزگان هستند.مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: اهدا کنندگان می توانند برای ثبت نام در طرح نوبت دهی اینترنتی نذر خون با مراجعه به سایت www.ibto.ir و تکمیل فرم مربوطه و دریافت کد رهگیری بدون صف انتظار به مرکزهای اهدای خون استان مراجعه کنند.

زارعی ادامه داد: طرح نذر اهدای خون تا اربعین حسینی ادامه دارد و افرادی که در ایام تاسوعا و عاشورا موفق به خون دهی نشدند می توانند تا موعد مقرر اقدام کنند.

وی، سن 18 تا 60 سال و وزن بالای 50 کیلوگرم و همراه داشتن کارت ملی را از شرایط اهدای خون اعلام کرد.هم اکنون 2 هزار بیمار خاص در استان هرمزگان وجود دارد که گیرندگان همیشگی فرآورده های خونی هستند.

بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی، دیالیزی، هموفیلی و بیمارانی که اعمال جراحی بزرگ قلب و پیوند کلیه دارند و نوزادان مبتلا به زردی و مصدومان حوادث جاده ای از دیگر مصرف کنندگان خون و فرآورده های خونی هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها