مدیر کل گمرک شهید باهنر :

صادرات در گمرک شهید باهنردر حال افزایش است



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیر کل گمرک شهید باهنر گفت: صادرات در گمرک شهید باهنر روبه افزایش است و آمارها نشانگر آن هستند که صادرات نسبت به واردات در حال افزایش است.

مهدی رضایی در گفت و گو با ایسنا،  اظهار کرد: در 6 ماهه سال جاری میزان درآمد این گمرک نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 107 درصد افزایش داشته و به مبلغ 5 هزار و 993 میلیارد و 53 میلیون و 826 هزار ریال رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در کشور نرخ ارز بالا رفته، شرایط مساعدی برای صادرکنندگان فراهم شده و از طرف دیگر نیاز به ارزی آوری در کشور وجود دارد که این شرایط کمک خوبی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایجاد شده تا بتوانند میزان صادرات کشور افزایش دهند.

مدیر کل گمرک شهید باهنر بابیان اینکه، با توجه به وضعیت موجود رقیب بسیار بزرگی بنام چین داریم  که تجار ما به صورت بی رویه واردات داشتند لیکن در حال حاضر شرایط به شکلی پیش رفته که بتوان چین را حذف کرد و ضمن توجه به نام گذاری سال جاری، فرصت مناسبی بدست آمده است، افزود: صادرات در گمرک شهید باهنر روبه افزایش است و آمارها نشانگر آن هستند که صادرات نسبت به واردات در حال افزایش است.

رضایی ادامه داد: هر کشوری که صادرات بیشتری نسبت به واردات داشته باشد باعث افزایش پس انداز شده و در نهایت منجر به رفاه عمومی مردم می شود و ما امیدواریم که از این فرصت نهایت استفاده را کنیم.

مهدی رضایی مدیر کل گمرک شهید باهنر در پایان خاطر نشان کرد: در گمرک شهید باهنر واردات نسبت به صادرات کم شده اما درآمد ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و میزان صادرات این گمرک به ارزش 34 هزار و 701 میلیارد ریال رسیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها