فرمانده انتظامی شهرستان خبر داد:

پاتك پليس بندرعباس به مخفيگاه ساخت مشروبات الكلی



صبح ساحل ، حوادث - اعظم رام//  عکس: محمد کرمی این روزها بحث مشروبات الکلی و مسمومیت مصرف‌کننده این نوع نوشیدنی، داغ است در هر محفلی سخن از این موضوع هست که آیا آمار مسمومیت‌های ناشی از مشروبات الکلی دست‌ساز نسبت به‌روز قبل افزایش داشته و یا افرادی در این رابطه دستگیرشده‌اند؟ و...

بر اساس آخرین آماری که دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد از 27 مهرماه تا سوم آبان ماه جاری، 55 نفر به مراکز درمانی در اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در بندرعباس مراجعه کردند که حال یک نفر از این افراد وخیم است، یک نفر جان خود را ازدست‌داده و 19 نفر دیالیز شده‌اند همچنین در طی این مدت 49 نفر ترخیص شده‌اند.

انجام مستمر مقابله باعرضه مشروبات الکلی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: پیشگیری و مقابله باعرضه مشروبات الکلی در جامعه باید از سوی دستگاه‌های انتظامی و امنیتی به‌صورت مستمر و همیشگی پیگیری شود.

بهروز اکرمی عنوان کرد: پیشگیری و مقابله با مصرف مشروبات الکلی علاوه بر ممنوعیت شرعی و قانونی آن، به‌منظور افزایش سلامت جامعه امری ضروری است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

وی بابیان اینکه برای پیشگیری و مقابله با مصرف مشروبات الکلی نیاز به نظارت مستمر و همیشگی دستگاه‌های متولی در این خصوص است، افزود: پشتکار دستگاه‌های امنیتی و انتظامی موجب افزایش ریسک عرضه مشروبات الکلی خواهد شد و فضا را برای قاچاقچیان این عرصه ناامن خواهد کرد.

اکرمی به اتفاقات اخیر در خصوص مصرف مشروبات الکلی در استان اشاره کرد و گفت: باید بافرهنگ سازی و آگاهی جامعه از مضرات مصرف مشروبات الکلی از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.

اکرمی در ادامه افزود: با بررسی علل و عوامل گرایش افراد به مصرف الکلی زمینه پیشگیری و مقابله با آن را فراهم کرده و راهکار و تدبیر مناسب در این خصوص ارائه کرد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بر ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه تأکید کرد و افزود: باید برای پیشگیری از گرایش افراد به مشروبات الکلی در جامعه فضاها و مولدهای نشاط در جامعه از طریق ورزش، تفریح، سرگرمی و غیره ایجاد کرد.

کشف 38 هزار و 800 لیتر مشروبات الکلی

دست‌ساز و مشروبات خارجی

پنجشنبه گذشته فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در نشست خبری از دستگیری 115 نفر تولید و توزیع‌کننده مشروبات الکلی دست‌ساز و خارجی در این شهرستان خبر داد که از اول مهرماه تا سوم آبان ماه به دام پلیس افتادند. در این رابطه 38 هزار و 800 لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز و مشروبات خارجی کشف شد.

به گفته سرهنگ اسماعیل مشایخ، از این تعداد کشفیات، بیش از 12 هزار و 500 لیتر مشروبات دست‌ساز و بیش از 22 هزار لیتر بطری مشروبات خارجی مربوط به طرح ضربتی پلیس (از اول مهرماه جاری به مدت یک ماه) بوده است و مابقی آن یعنی بیش از 3 هزار و 200 لیتر مشروب دست‌ساز و بیش از هزار 100 لیتر بطری قوطی مشروبات الکلی خارجی مربوط به 48 ساعت گذشته بوده است.

این مقام مسئول بابیان اینکه در طرح ضربتی پلیس در شهرستان بندرعباس و حاشیه آن بیش از 94 نفر تولیدکننده و توزیع‌کننده مشروبات الکلی دستگیر شدند گفت: در 48 ساعت گذشته نیز 18 نفر فروشنده و توزیع‌کننده مشروبات الکی دست‌ساز و 3 نفر توزیع‌کننده مشروبات الکلی خارجی به تله پلیس افتادند.

بیش از 5 هزار تماس با مرکز 110

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در ادامه این نشست، به عملکرد طرح ارتقای امنیت اجتماعی در 48 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در خصوص پیشگیری از جرائم به‌منظور افزایش ضریب امنیت عمومی در شهرستان بندرعباس طرح ارتقای امنیت اجتماعی اجرا شد که بیش از 5 هزار تماس با مرکز 110 توسط شهروندان گرفته‌شده است. سرهنگ مشایخ ادامه داد: در این مدت 57 پرونده کشف کالای قاچاق به ارزش بیش از 25 میلیارد ریال تشکیل شد، 25 نفر قاچاقچی دستگیر شدند و بیش از 10 دستگاه خودرو توقیف شد.

وی اضافه کرد: بیش از 500 نفر معتاد متجاهر و 46 نفر خرده‌فروش مواد مخدر که توزیع‌کننده بودند دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند و همچنین 32 نفر از متهمان شامل 11 نفر سارق و مال‌خر دستگیر و اموال مسروقه از آن‌ها کشف شد. سرهنگ مشایخ با اشاره به افزایش 80 درصدی دستگیری متهمین تحت تعقیب، متهمانی که جرمشان احرازشده است، افزایش 46 درصدی دستگیری سارقان و مظنونان، کاهش 75 درصد جرائم خشن، کاهش 9 درصد سرقت‌های مهم و... در طی دو روز گفت: در طی این مدت بیش از 70 هزار لیتر انواع سوخت قاچاق ازجمله گازوییل کشف شد

متلاشی شدن 4 باند سرقت موتورسیکلت

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس از متلاشی شدن باند سارق و جعل اسناد موتورسیکلت در بندرعباس سخن گفت و افزود: با اقدامات و اطلاعات انجام‌شده و همکاری خوب شهروندان، 4 باند سارق و جعل اسناد موتورسیکلت کشف و متلاشی شد که 4 نفر از اعضا این باند دارای سوابق متعدد، در سنین 18 تا 22 ساله بودند. 

سرهنگ مشایخ افزود: این افراد پس از سرقت موتورسیکلت اقدام به جعل مدارک و فروش آن به غیربومی‌ها می‌نمودند. وی به دستگیری دو نفر سارق موبایل و یک نفر مال‌خر موبایل اشاره کرد که 7 فقره سابقه سرقت در کارنامه داشتند و بیش از 300 دستگاه با گوشی موبایل سرقتی و اموال مسروقه از این افراد کشف شد.

دستگیری سارق خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس به دستگیری سارقی اشاره کرد که در ساعت 3 بامداد سوم آبان ماه جاری در حین ارتکاب جرم دستگیر شد. 

سرهنگ مشایخ گفت: فردی حوالی ساعت 3 بامداد در حال سرقت داخل خودرو بود که به‌محض اطلاع از حضور گشت پلیس، اقدام به فرار نمود و حتی به‌صورت تهاجمی قصد زیر گرفتن مأمورین را داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در پایان ادامه داد: مأموران انتظامی با توجه به رعایت قانون استفاده از حمل سلاح لاستیک خودرو را هدف قراردادند و سارق با همان وضعیت پنچری مسافت زیادی را طی کرد تا اینکه پلیس موفق شد خودرو را همراه با سارقش که از سارقین حرفه‎‌ای و سابقه‌دار داخل خودرو بود، دستگیر کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها