نماینده مردم بندرعباس درمجلس :

امکان جابجایی مدیریتی در استان هرمزگان وجود دارد



صبح ساحل ، سیاسی - نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بلاتکلیفی طولانی مدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد تکلیف دستگاه های فرهنگی استان زودتر مشخص شود.

به گزارش ایرنا ، حسین هاشمی تختی درباره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که مدتی است به صورت سرپرستی اداره می شود اظهار داشت: گزینه های مختلفی از درون و خارج استان برای مدیریت این دستگاه فرهنگی مطرح هستند اما هنوز نتیجه گیری نشده و جمع بندی اتفاق نیفتاده است. 

وی ادامه داد: برای رسیدگی به مسایل و مشکلات مردم باید رسانه ها و نمایندگان مجلس در کنار هم به یکدیگر کمک کنند.

وی درخصوص عملکرد استانداراظهار داشت: عملکرد استاندار تاکنون قابل قبول و رضایت بخش بوده و تا جایی که امکان داشته با نمایندگان همراهی کرده و به همین دلیل مایلیم فریدون همتی در سمت و مسئولیت خود باقی بماند.

 هاشمی تختی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان گفت و گوهایی نیز با نماینده عالی دولت در استان داشته اند و استاندار تمایل داشت برای به سرانجام رساندن برخی از طرح هایی که شروع کرده در استان باقی بماند. 

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه پیرامون برخی مباحثی که درباره این موضوع وجود دارد اظهار داشت: البته برخی نمایندگان استان فارس درباره ویژگی ها و عملکرد استاندار هرمزگان از ما سئوالاتی داشتند و این نشان می دهد زمینه هایی وجود دارد که این پرس و جوها را انجام می دهند. 

یکی از سه نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر 2 نگاه در وزارت کشور وجود دارد که یکی از آنها رفتن استانداران با سابقه به استان های بزرگ مانند اصفهان و فارس است و دیدگاه دیگر مبتنی بر ادامه فعالیت استانداران فعلی در جایگاه های کنونی آنان و بکارگیری نیروهای جدید به جای استانداران بازنشسته است.

وی تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن دیدگاه اول، امکان جابجایی مدیریتی در استان وجود دارد و به نظر می رسد استاندار هرمزگان نیز بی میل نیست که به استانی بزرگ تر برود.

یکی از سه نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گفته های خود درباره انتصاب ها در استان اظهار داشت: جدای از مساله بومی یا غیر بومی، هر مدیری که از سه شاخصه و ویژگی پاک دستی، کارآمدی (تعهد همراه با تخصص) برخوردار بوده و با ولایت نیز زاویه نداشته باشد و مطیع امر رهبری باشد مورد حمایت من است.

هاشمی تختی در عین حال تصریح کرد: اگر نیروی بومی کارآمد و توانمند در استان باشد، چرا نباید از آن ها استفاده کنیم که هزینه دولت نیز پایین بیاید، اما در صورت نداشتن نیروی قابل و توانمند می توان از نیروی غیر بومی استفاده کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: بر اساس همین دیدگاه و شاخص ها با استاندار در انتصاب مدیران تعامل داریم و با توجه به نیاز کشور به وحدت، اگر در مواردی چالش و تفاوت دیدگاهی نیز وجود دارد، کشاندن آن به سطح جامعه را به نفع استان نمی دانیم. 

هاشمی تختی خاطرنشان کرد: در تعامل با استاندار هرمزگان در نشست ها، تذکرها و پیشنهادهای لازم را ارائه داده ایم که در بسیاری از مواقع، به دلیل این که منطقی بوده، استاندار آن را پذیرفته و یک جاهایی نیز ما قانع شدیم اما استدلال هایی نیز هست که از جایگاه قانونی خود را درگیر نکردیم و معتقد نیستیم تنش به جامعه وارد کنیم.

وی در جواب به این سئوال که استاندار هرمزگان با توجه به وضعیت فعلی استان باید روی چه موضوع هایی بیشتر تمرکز کند، گفت:هر چند استاندار روی بحث اشتغال و رفع بیکاری اهتمام دارد اما انتظار می رود در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یاد آورشد: استاندار همچنین باید روی استفاده از ظرفیت های دریا، بانکرینگ سوخت، ترانزیت و ترانشیپ کالا توجه جدی تر داشته باشد و تحولی نیز در سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شود.

هاشمی تختی تصریح کرد: پرداختن به بحث های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز مورد نظر است و دستگاه هایی که نیاز روزانه مردم است از جمله آب و فاضلاب، آب منطقه ای و جهادکشاورزی نیز نیازمند توجه بیشتر هستند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از عملکرد جهاد کشاورزی اظهار داشت: این نهاد در کنار کشاورز نیست و نظارت کافی ندارد. به گفته این نماینده مجلس، کشاورزان سال به سال بدهکارتر و گرفتار تر می شوند و محصولاتشان به فروش نمی رسد که انتظار داریم گره کور کشاورزان هر چه سریع تر باز شود.

هاشمی تختی تصریح کرد: جهاد کشاورزی چه برنامه هایی برای کشت، تامین کود و سم و حتی فروش محصولات کشاورزان دارد و کشاورز استان اکنون با آفت لیمو، نخیلات و سایر محصولات روبرو است که باید این مشکلات حل شود.

این نماینده مجلس در ادامه بیان داشت: جهاد کشاورزی با ذینفعان خود همراه نیست و کشاورز نمی داند امسال چه محصولاتی را بکارد که بازار فروش داشته باشد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها