وزیر اقتصاد:

برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم



صبح ساحل ، سیاسی - وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید برلزوم پهن کردن فرش نفیس دستبافت قرمز برای سرمایه گذاران داخلی آنرا در جذب سرمایه گذاران خارجی موثر دانست و گفت:میزان جذب سرمایه خارجی معیار ارزیابی مدیران است.

فرهاد دژپسند در جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی که در محل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه به حداقل سهم خود در اقتصاد بین الملل برسیم، باید از حداکثر توان بخش دولتی و خصوصی کشور استفاده کنیم.

وی افزود: در شرایط فعلی، موضوع سرمایه گذاری خارجی از بحث ضرورت عبور کرده و تبدیل به یک امر اجتناب ناپذیر برای کشور شده است.

وزیر اقتصاد با اشاره به الزامات استفاده از سرمایه خارجی، اظهار داشت: ایجاب استفاده از سرمایه خارجی فقط محدود به موضوع تامین مالی نیست بلکه تاکید بر انتقال تکنولوژی و محرک موتور اقتصاد کشور نیز در آن وجود دارد.

دژپسند با بکار گیری تعبیر عقاب گونه برای شکار فرصت های جذب سرمایه گذاری خارجی، تصریح کرد: باید با پرواز در بالاترین ارتفاع، مناسب ترین فرصتهای سرمایه گذاری را شناسایی و جذب کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر لزوم پهن کردن فرش نفیس دستبافت قرمز برای سرمایه گذاران داخلی آنرا در جذب سرمایه گذاران خارجی موثر دانست و تاکید کرد: یکی از معیارهای انتخاب مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استانها، برنامه های آنان برای جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی و از طرف دیگر شاخص ارزیابی مدیران، میزان جذب سرمایه گذاری خارجی است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ایران با دارا بودن منابع عظیم معدنی و طبیعی و سهم 1.2 درصدی جمعیت و وسعت، نیازمند تلاش بیشتر برای جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی است.وزیر اقتصاد  و دارایی در پایان خاطرنشان کرد: به سرمایه گذاران باید بخاطر خدمتی که به مردم در جهت تولید و اشتغال می کند باید احترام گذاشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها