المپیاد والیبال ساحلی دربندرعباس

قـــزوین بر تخت قـــهرمانــی نشست



صبح ساحل ، ورزشی -  حسین نارنجی نسب  :رقابت های والیبال ساحلی المپیاد استعدادهای برتر کشور با مشخص شدن چهره قهرمان به پایان رسید .

نخستین دوره رقابت های والیبال ساحلی المپیاد استعدادهای برتر کشور با حضور 11 تیم یزد، قزوین ،خراسان جنوبی ،کرمان ،اصفهان ، کرمانشاه ،قم ، گلستان ،البرز ،مازندران و هرمزگان در سه گروه 3تیمی و یک گروه2تیمی به مدت دو روز به میزبانی  هیئات والیبال استان هرمزگان در روزهای 28 و29 آبان ماه در مجموعه در مجموعه ورزشی ساحلی غدیر بندرعباس برگزار شد  و با قهرمانی تیم قزوین پایان یافت .

در روز نخست و در مرحله گروهی 19 بازی برگزار شد .

نونهالان والیبال استان های کشور در یک رقابت سالم و به دور از هیاهو و جنجال یک والیبال بانشاط و زیبا را به نمایش گذاشتند .

در پایان بازی های گروهی تیم های قزوین ،مازندران ،البرز و گلستان به عنوان تیم های اول هر گروه به مرحله بعد صعود کردند  برای تعیین چهار تیم دیگر تیم های دوم و سوم هر گروه با هم دیدار کردند و در پایان خراسان جنوبی ،کرمان،کرمانشاه ،اصفهان و یزد د راین مرحله انتخاب شدند .

در مرحله حذفی ابتدا تیم قزوین به مصاف کرمانشاه رفت  تیم آماده قزوین با یک بازی دیدنی و زیبا 2 بر 0 کرمانشاه را پشت سر گذاشت . در بازی دوم اصفهان شگفتی آفرید و تیم مدعی مازندران را در یک جدال نزدیک 2 بر 1 شکست داد .

تیم البرز به آسانی و با نتیجه 2 بر0 از سد یزد گذشت و در بازی چهارم تیم گلستان با زحمت تیم بدون ادعای کرمان را 2 بر 1 شکست داد .

بدین ترتیب تیم های قزوین ،اصفهان ،البرز و گلستان راهی فینال شدند و اصفهان نیز در یک بازی برتر تیم البرز را 2 بر 1 مغلوب کرد تا دیگر تیم فینالیست این مسابقات باشد .

 بازی فینال
تیم قزوین با ترکیب سامان بحر کاظمی و پارسا بحر کاظمی و شایان شعبانی نیا به مربیگری خلیل بحر کاظمی به میدان آمد . در مقابل تیم اصفهان با ترکیب  امیرحسین باریک اندام  ،ابوالفضل میرزاده و متین پیغمبری با مربیگری علی بیشه ای در مقابل حریف خود صف آرایی کرد .

هر دو تیم سعی شان پیروزی در این میدان آخر بود . قزوین که یک سر و گردن از حریف خود بالاتر بود در همان شروع با بازی  خوب دو برادر دوقلو سامان و پارسا به همراه شایان شعبانی نیا جای هیچگونه   خودنمایی به حریف ندادند .

حریف اصفهانی وقتی کا ررا سخت دید و در حالیکه از قزوین (8 - 2 ) عقب بود،با تلاش بازیکنان خود نتیجه را 9 - 9  مساوی کرد . قزوین که نمی خواست جام قهرمانی  از دست دهد دوباره حملات خود را روی تور شدت داد  با جمع آوری امتیاز های لازم(ست)اول را 15 - 12  پیش افتاد .

در ست دوم این تیم اصفهان بود که از قزوین پیشی گرفت  با نتیجه 15 بر10 این (ست) به نام خود ثبت کرد .در (ست)سوم قزوین بدون اشتباه بازی را دنبال کرد  توانست با نتیجه 15 بر7 کار را یکسره کند و با پیروزی 2 بر 1 کام اصفهانی ها را در شام آخر تلخ کردند و با اقتدار قهرمان  نخستین دوره بازی والیبال المپیاد استعدادهای برتر کشور را از آن خود کردند .

در بازی رده بندی تیم البرز با شکست 2بر0 گلستان در جای سوم ایستاد . سیاوش کرمی و ارشیا روشن فر  و حسین هاشمی ترکیب تیم البرز را تشکیل می دادند .

تیم های گلستان ، کرمانشاه ،کرمان ،مازندران و یزد در مکان های چهارم تا هشتم قرار گرفتند.د رمراسم اختتامیه با حضور پویافر فرماندار بندرعباس ،امیاری مدیر کل ورزش و جوانان،اخلاقی پور مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان-خادمی و خواجه فینی معاونان اداره کل ورزش در زمین مجموعه ورزشی غدیر بندرعباس برگزار شد .

فریدن الهامی رئیس هیئات والیبال استان  و سازمان والیبال ساحلی کشور گفت :مسابقات والیبال ساحلی المپیاد استعدادهای برتر کشور به میزبانی هئات والیبال استان و همکاری اداره کل ورزش و جوانان  به مدت دو روز برگزار شد .

الهامی افزود :در نخستین دره این المپیاد در رشته والیبال بازیکنان زیر14 سال از یازده استان کشورحضور داشتند .مسابقات با همکاری عزیزانمان در هیئات والیبال و برنامه ریزی صحیح در سطح ملی برگزار شد .

 رئیس سازمان والیبال ساحلی فدراسیون والیبال بیان کرد: در تابستان سالجاری مسابقات والیبال ساحلی با حضور 32 تیم برگزار شد که استمرار آن می تواند به شناسایی استعدادها کمک کند.
مدیرکل ورزش و جوان در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از هئات والیبال  استان اظهار داشت : استان هرمزگان با700 ورزشکار در قالب75تیم در نخستین المپیاد استعدادهای برتر شرکت خواهد کرد . در پایان این مراسم به تیم های برتر مدال  جام قهرمانی اهدا شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها