حضور گسترده فرهنگیان در مراسم تودیع و معارفه آموزش و پروش استان هرمزگان؛

«دادی زاده» برصندلی «هاشمی پور» تکیه زد



صبح ساحل ، سیاسی - محمد خداکریمی درمراسمی ، موسی دادی زاده  جانشین دانش هاشمی پور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: طرح رتبه بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده و بزودی در صحن دولت مطرح می‌شود.

امیر علی نعمت الهی افزود: جوانگرایی در عرصه مدیریتی استانی و کشوری از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.وی گفت: بزودی با سفر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تفاهمنامه‌ای برای ساخت مدارس جدید در هرمزگان امضاء می‌شود.

نعمت الهی گفت: تامین نیروی انسانی مورد نیاز هرمزگان نیز در اولویت وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به این که استان هرمزگان همواره در عرصه های مختلف موفق بوده است، بیان کرد: از مدیران ارشد، نمایندگان مجلس و فرهنگیان این استان توقع داریم در جهت رفع دغدغه های مقام معظم رهبری که نسبت به آموزش و پرورش دارند، بیش از پیش گام برداشته شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: طبق تاکیدی که وزارت آموزش و پرورش نسبت به هرمزگان دارند، باید در سایه وحدت و مودت مسوولان و نمایندگان مجلس در عرصه تعلیم و تربیت از همه ظرفیت های استان بهره بگیرد.

وی ضمن قدردانی از خدمات 30 ماهه مدیرکل سابق آموزش و پرورش هرمزگان از مدیرکلی جدید این نهاد خواست با مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی و بی وقفه در خدمت فرهنگیان و مردم این استان باشند.

وی گفت: انتظار داریم مدیرکل جدید در راستای اعتلای آموزش و پرورش استان هرمزگان و درجهت تحول در شاخص‌های مختلف حرکت کند.

نعمت‌اللهی در پایان با بیان اینکه بنا به خواسته هاشمی پور مجبور به تغییر وی شدم وگرنه وزیر آموزش و پرورش از عملکردش رضایت کامل داشت، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و توان بومی استان هرمزگان برای تصدی پست‌های مدیریتی در این حوزه از تاکیدات وزیر آموزش و پرورش است و شخص وزیر بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان اهتمام دارد.

یک مدیرنباید به دنبال رفیق یا  جناحی باشد

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: در دوسال گذشته آموزش و پرورش استان ارتقا یافته است.فریدون همتی گفت: مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان شایسته سالاری را در دستور کار خود قرار دهد و دخالت هیچ فرد و نهادی در حوزه تخصصی آموزش و پرورش را نپذیرد.

استاندار هرمزگان گفت: برای ساخت ۲۰۰ مدرسه تا مهر سال آینده با همت و حمایت صنایع، خیرین و دستگاه‌های استان و حمایت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در استان برنامه ریزی شده است.

عالی‌ترین مقام دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه اگر بر این مبنا مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش بر شایسته‌سالاری باشد حمایت بنده را خواهد داشت و در غیر این صورت هیچ حمایتی نخواهم کرد، اظهار کرد: نباید مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش در مسیر سیاسی و جناح‌بازی گام بردارد وگرنه این حوزه مهم با آسیب‌های جدی روبه‌رو می‌شود.

همتی با بیان اینکه نباید یک مدیر به دنبال رفیق، جناح یا دسته‌ای باشد بلکه باید تنها کاردانی، توانمندی و صداقت را سرلوحه امور و انتخاب افراد قرار داد، تصریح کرد: اگر امروز شاهد این استقبال گسترده و غیرقابل‌تصور هستیم به مدد کارنامه و خدمت صادقانه دادی زاده بوده و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: دانش آموزان به گردن من مسئول حق‌دارند و خطاب به مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش اعلام می‌کنم حتی اگر من استاندار فردی را سفارش کردم، شما تنها بر مبنای شایسته‌سالاری مدیری را منصوب کن و تنها از سایر مدیران مشورت بگیر!استاندار هرمزگان تصریح کرد: دست مدیرکل آموزش‌وپرورش را باز می‌گذارم و بنده و مجمع نمایندگان استان در مجلس حامی‌اش هستیم.

ورود آموزش‌وپرورش به بازی‌های سیاسی، ممنوع
آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه اگر مدیرکل آموزش‌وپرورش به‌جای ورود به تعلیم و تربیت به سیاست و جناح بپردازد، گناه نابخشودنی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب ارزش‌ها است نه جناحی و چپ و راست.
وی با بیان اینکه در خصوص انتصاب مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش، وزارتخانه مربوطه نظر بنده را نخواست و خودش تصمیم به این انتصاب گرفت که امری درست است و باید این موضوع در سایر انتصابات نیز صدق کند.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش نباید در بازی‌های سیاسی ورود کند، اضافه کرد: ورود آموزش‌وپرورش به بازی‌های سیاسی، آسیب جدی به آن وارد می‌کند.

به فکرمدارس تخریبی در استان باشیم

حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان نیز در این مراسم گفت: مدارس تخریبی در استان بسیار زیاد است و برای نوسازی این مدارس باید برنامه ریزی شود.

وی افزود: از نزدیک شاهد مدارسی بودم که هرلحظه امکان تخریب و کشته شدن هزاران کودک و نوجوان وجود دارد پس باید فکر اساسی برای مدارس تخریبی در استان هرمزگان کرد تا از بروز یک فاجعه جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه دادی زاده خود مدیری فرهنگی و دارای کارنامه است که امیدوارم بتواند با تجربیات ارزنده خود از مشکلات جامعه فرهنگیان بکاهد، اضافه کرد: زحمات و تلاش‌های هاشمی پور فراموش‌نشدنی است و امیدوارم دادی زاده بتواند راه مدیر سابق آموزش‌وپرورش هرمزگان را طی کند.

هاشمی پور تحول اساسی ایجاد کرد
حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس  نیزاظهارداشت : آموزش‌وپرورش برای همه مردم مهم و ارزشمند تلقی می‌شود.وی با بیان اینکه دانش هاشمی پور مدیری خدوم و زحمتکش بود که خالصانه خدمت کرد و زحماتش قابل‌تقدیر است، تصریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش باید از ظرفیت‌های این مدیر توانمند هرمزگانی به‌درستی بهره ببرد.

وی با اشاره به اینکه گردش نخبگان همواره وجود دارد و از این خوشحالم که با رفتن یک مدیر بومی، مدیر بومی دیگری بر مسند آموزش‌وپرورش هرمزگان تکیه می‌زند، اضافه کرد: به‌طور حتم دانش هاشمی پور در آموزش‌وپرورش هرمزگان تحول اساسی ایجاد کرد که شایسته تقدیر و بر هیچ‌کس پوشیده نیست و امیدواریم موسی دادی زاده بتواند جهتش بزرگ‌تری را در آینده در این حوزه رقم بزند.

وی همراهی و هماهنگی وزارت آموزش‌وپرورش، استاندار و مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در خصوص انتصاب مدیر جدید آموزش‌وپرورش هرمزگان را امری ستودنی و الگو دانست و عنوان کرد: امیدواریم این رویه در خصوص سایر اقدامات تداوم داشته باشد.
ظرفیت‌های بالای نیروهای بومی برای حضور در وزارتخانه‌ها

ناصر شریفی نماینده مردم غرب هرمزگان نیز با بیان اینکه پایه و اساس هر اجتماعی نیروی انسانی آن است، تصریح کرد: نیروی انسانی جهت دهنده به فعالیت‌های آموزش‌وپرورش است پس باید به سمت تقویت نیروی انسانی پیش رویم تا مدیران آینده کشورمان بتوانند کاردان و توانمند باشند.

وی با اشاره به اینکه در مبحث آموزش‌وپرورش کسی نیست که به عمق تأثیرگذاری آن در جامعه واقف نباشد، اضافه کرد: باید دولت و مجلس برای اعتلای این نهاد تأثیرگذار همگام باشند اما متأسفانه شاهد هستیم سند آمایش توسعه نه به‌صورت کامل و نه به‌صورت جامع عملیاتی نشده که این موضوع همت وزارت آموزش‌وپرورش را می‌طلبد تا به سمت تدوین یک سند عملیاتی و فراگیر پیش رود تا حمایت دولت را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه از تلاش‌های دانش هاشمی پور در مدت خدمتش در آموزش‌وپرورش هرمزگان باید تقدیر ویژه کرد، افزود: خوشحالم  همگان به این باور رسیدند که ظرفیت‌های زیادی از نیروهای بومی برای انتصاب در سمت مدیرکلی و حتی حضور در وزارتخانه‌ها وجود دارد.

مدیرکل جدید وامدار هیچ فردی نیست
احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس نیز در این مراسم گفت: مدیرکل جدید آموزش و پرورش هرمزگان بدهکار و وامدار هیچ جریان و فردی نیست و باید با استقلال کامل از فرصت مدیریتش برای ارتقای آموزش و پرورش استان استفاده کند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظارم از مدیرکل جدید این است که از تمامی ظرفیت‌ها بهره ببرد و بداند بدهکار هیچ دسته، گروه، جناح و نمایندگان مجلس نیست و هیچ‌کس حق ندارد این جایگاه مهم را به نفع یا اسم خود مصادره کند.

وی با بیان اینکه خدمات دانش هاشمی پور ارزنده و شایسته تقدیر است و این فرد هرچه در توان داشت برای اعتلای آموزش‌وپرورش هرمزگان قرار داد، تصریح کرد: عمق فاجعه در آموزش‌وپرورش هر+-مزگان زیاد است که نیازمند حمایت و همدلی تمامی مسئولان کشوری و استانی برای برطرف شدن مشکلاتش است.

مرادی با اشاره به اینکه  تعامل و حضور در نشست‌های مختلف با استاندار هرمزگان نکته‌ای مهم در جهت رشد آموزش‌وپرورش هرمزگان است، خاطرنشان کرد: به‌واقع باید گفت استاندار هرمزگان تمامی تلاش و همت خود را برای اعتلای هرمزگان در این مدت به کار بسته و شاید به‌اندازه یا بیشتر از بسیاری از مدیران بومی و غیربومی قلبش برای هرمزگان می‌تپد.

مرادی با بیان اینکه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان باید تنها با استاندار هماهنگ باشد و در این راه مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس از هیچ‌گونه حمایت و پشتیبانی کوتاهی نمی‌کند، اظهار کرد: این فرصت به‌سرعت می‌گذرد و باید نهایت استفاده را از آن برد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از معلمان هرمزگان در بدترین شرایط در حال تدریس هستند، افزود نمایندگان هرمزگان در مجلس در کنار مدیرکل جدید هستند تا بتوانند گره‌ای از مشکلات آموزش‌وپرورش هرمزگان را باز کنند.

تلاش برای توسعه آموزش‌وپرورش هرمزگان

موسی دادی زاده مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش هرمزگان نیز با بیان اینکه به‌ندرت اتفاق افتاده است که تمامی اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس بر سر یک فرد برای تصدی یک اداره کل به توافق برسند، خاطرنشان کرد: این موضوع وظیفه‌ام را سنگین‌تر کرده است و امیدوارم در سایه حمایت تمامی مسئولین بتوانم قدمی برای توسعه آموزش‌وپرورش هرمزگان بردارم.

وی با اشاره به اینکه از علمای شیعه و سنی که با پیام‌ها و حضورشان باعث خوشحالی‌ام شدند، تشکر می‌کنم، اضافه کرد: این حضور سبب افزایش انگیزه وتوانم برای تداوم خدمتم می‌شود و امیدوارم بتوانم در تقویت وحدت شیعه و سنی بیش‌ازپیش تلاش کنم.

دادی زاده گفت: بسط و توسعه عدالت آموزشی، برقراری توازن بین شاخه‌ها و رشته‌های آموزشی و توسعه دین باوری میان دانش آموزان از اولویت‌های آموزش و پرورش هرمزگان است.

وی گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان ها، جذب دانش آموزان ترک تحصیل کرده نیز در اولویت کاری آموزش و پرورش هرمزگان است.

امکانات محدود بود اما تمام تلاش خود را به کاربستم
دانش هاشمی پور مدیرکل سابق  آموزش‌وپرورش هرمزگان دراین مراسم  با بیان اینکه در این مدت تکریم مردم را همواره وظیفه خود می‌دانستم، اظهار کرد: تلاش کردم فضایی را ایجاد کنم که همواره فرهنگیان با آرامش به کار و وظیفه اصلی خود بپردازند و از دغدغه‌هایشان بکاهم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد محیط شاد در مدارس سبب ایجاد امید و انگیزه در بین دانش آموزان و ساختن یک مدیر توانمند در آینده می‌شود، تصریح کرد: فرهنگیان هرمزگان جامعه شریفی هستند که همواره پایبند به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند.

مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش هرمزگان با بیان اینکه شادی دبیران و فرهنگیان و افتخارآفرینی دانش آموزان هرمزگانی صحنه‌های بسیار لذت بخشی را برایم رقم زد، افزود: امکانات محدود بود اما تمامی تلاش خود را به کاربستم تا بتوانم گامی بلند در جهت توسعه بخش آموزش‌وپرورش استان هرمزگان بردارم.

هاشمی پور گفت: اگر در این مدت به موفقیتی دست‌یافتیم به‌واسطه کارگروهی و همراهی جامعه فرهنگیان استان هرمزگان بوده است.گفتنی است ، دانش هاشمی پور از تیرماه سال ۹۵ سکاندار آموزش و پرورش هرمزگان بود .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها