مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم خبر داد

تکمیل طرح پیشگیری از انتقال ویروس ایدز از مادر به فرزند در قشم



صبح ساحل ، حوادث - مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم از تکمیل طرح پیشگیری از انتقال ویروس «اچ آی وی» از مادر به فرزند در قشم خبر داد و گفت: جزیره قشم موفق به کسب رتبه نخست پیاده‌سازی این طرح کشوری شده است.

حمیدرضا بهزادی از جایگاه نخست قشم در پیاده‌سازی طرح پیشگیری از انتقال ویروس ایدز از مادر به کودک(PMTCT) خبر داد و اظهار داشت: ارائه مشاوره‌ها، پروفیلاکسی مادران باردار آلوده ، زایمان ایمن و پایش اولیه نوزاد از جمله محورهای این طرح است.

وی افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای، انجام آزمایش، درمان و ادامه مراحل آن تا پایان عمر به‌صورت کاملا رایگان و محرمانه در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مستقر در کلینیک تخصصی بیمارستان قدیم قشم انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم تصریح‌کرد: برنامه‌های روز جهانی ایدز در سال‌جاری با شعار «برای اطلاع از سلامتی خود، من هم آزمایش ایدز می‌دهم» اجرا می‌شود و در همین راستا اتوبوس‌های سیاری در سطح جزیره برای تشخیص طبی تست ویروس ایدز به مدت یک هفته آماده شده است.

بهزادی اضافه‌کرد: بر اساس آمار کشوری سرانه ابتلا به بیماری ایدز و با توجه به جمعیت 150 هزار نفری قشم، پیش‌بینی می‌شود 200 فرد مبتلا به این ویروس در قشم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به مسیرهای انتقال ایدز از یک فرد به فردی دیگر، گفت: استفاده از سوزن یا سرنگ مشترک با فرد آلوده، تماس جنسی محافظت نشده با فرد مبتلا و انتقال ویروس از مادر به فرزند در حین بارداری به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، پیشگیری و از بین بردن این بیماری را نیازمند همکاری مسؤولان، معتمدین، ائمه جمعه و اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی دانست و بیان‌کرد: مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری قشم به شماره تماس 07635220354 آماده پاسخگویی به سؤالات و ارائه مشاوره به تمامی قشموندان است./فارس

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها