در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شد:

تقویت سهم نیرو‌های بومی در ایجاد اشتغال



صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان گفت: مزیت‌های اشتغال و کارآفرینی در روستا‌های استان مطالعه شده و به زودی اجرایی می‌شود.

فریدون همتی در جلسه برنامه ریزی و توسعه استان افزود: ۲۸۶ طرح در ۱۲ دهستان هرمزگان انتخاب شده که به زودی اجرایی می‌شود.

وی گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۲۵۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تسهیلات روستایی و آورده روستاییان تامین اعتبار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت:امسال ۲۸۹ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴ درصد از سوی صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی هرمزگان اختصاص یافت.

محمد علی سلیمی افزود: بانک‌های عامل همه اعتبارات را به متقاضیان طرح اشتغال روستایی پرداخت کردند.سلیمی افزود:۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره هم در حال پرداخت به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است.

وی گفت:با پرداخت این تسهیلات ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.احراری مدیر طرح کارآفرینی در روستا‌های شمال و مرکز استان گفت: ساخت ماهی خشک کن‌های خورشیدی، زنبور داری، طرح‌های توسعه آب آشامیدنی و بوم گردی، کشت زعفران، آلوئه ورا و کاکتوس از ظرفیت‌های کارآفرینی در روستا‌ها است.

علی باقر زاده همایی رئیس جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: اصلاح نژاد بز و شتر در هرمزگان برای افزایش شیر و بهره وری اقتصادی در دستور کار است.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت:باید سهم نیرو‌های بومی و ماندگار استان در ایجاد اشتغال تقویت شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها