رییس پلیس راهور هرمزگان خبر داد:

كنترل رانندگان سرعت،با لنزهای دوربین پلیس



صبح ساحل ، حوادث - اعظم رام:طرح آزمایشی کنترل سرعت  خودروها  در سطح شهرستان بندرعباس به اجرا در آمد و از این پس متخلفان نمی توانند به راحتی و با هر ترفندی پلیس را دور  بزنند که این امر در آینده به تمام شهرستان های استان نیز اجرا می گردد.

 به گفته سرهنگ «مجید صالح پور» رئیس پلیس راهور استان هرمزگان  هم اکنون تعداد 6 دوربین که توانایی کنترل سرعت دارند تخلفات رانندگی را در سطح شهرستان بندرعباس به صورت آزمایشی ثبت می کنند.

 با این حال در 9 ماهه گذشته سال جاری ، پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان 458 هزار و 53 برگ جریمه  را  برای 522 هزار و 536 فقره تخلف در کل استان  صادر کردند.

همچنین در این مدت، چهارهزار و 611 دستگاه خودرو و پنج هزار و 861 دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلف توقیف شد.این تخلفات رانندگی  عمدا منجر به تصادفات جبران ناپذیری  می شود که با یک لحظه غفلت راننده و یا عجله در  رانندگی ، جان های از بین می رود و یا تا آخر عمر فرد ولیچرنشین می شود .

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سرهنگ صالح پور، در طی 9 ماه گذشته یعنی 276 روز، یک‌هزار و 345 فقره تصادف در محورهای درون شهری استان رخ داده است و 55 نفر جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود هفت درصد کاهش داشته‌ایم.

این آمار قابل توجه ای است که به طور میانگین  می توان گفت روزی 4 تا 5 فقره تصادف در محورهای درون شهری به وقوع پیوسته است.

طی این مدت، در تصادفات جرحی شش درصد و تعداد مجروحان 9 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌ایم. 

 اعمال تغییرات هندسی

در بافت مرکزی بندرعباس

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان در جمع خبرنگاران، گریزی زد به بار ترافیکی مرکز استان که در ساعات شلوغی ترافیک،بافت مرکزی بندرعباس را تحت شعاع قرار می دهد و حتی باعث تصادفات در این بافت می گردد.

وی بیان کرد که  با هماهنگی های صورت گرفته و اقدامات کارشناسی شده قرار بر این است که تغییرات هندسی در شهرستان اعمال شود.

سرهنگ صالح پور ،ایجاد پارکومتر در کلیه معابر هسته مرکزی، ایجاد موج سبز در زمان بندی چراغ راهنمایی در محورهای اسدآبادی-امام خمینی، استفاده از دوربین های ثبت تخلف در تقاطعات چراغدارجهت کنترل وسایل نقلیه برای عبور از چراغ قرمز و استفاده از دوربین های ثبت تخلف در ورودی های هسته مرکزی شهر  را از جمله طرح های پیشنهادی تکمیلی در کاهش بار ترافیکی در شهرستان بندرعباس  اعلام کرد .

وی نصب223 تابلو ترافیکی، تهیه و نصب 115 عدد تجهیزات ترافیکی، اجرای اصلاح هندسی در محدوده منطقه 3و2، جانمایی و نصب پایه چراغ های راهنمایی تمامی تقاطع های هسته مرکزی شهرستان را از  اقدامات انجام شده در راستای اجرای اصلاح بافت مرکزی بندرعباس دانست.

 احداث سامانه اتوبوس تندرو

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان  به احداث سامانه اتوبوس تندرو در شهرستان بندرعباس اشاره ای هم داشت که  مزایای مهم احداث این طرح را کاهش زمان سفر مسافران حمل و نقل عمومی در هسته مرکزی شهر،افزایش سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری،حذف پایانه های حمل و نقل عمومی از هسته مرکزی شهر،کاهش آلودگی زیست محیطی و افزایش سطح پوشش دهی سطح حمل و نقل عمومی عنوان نمود. 

سرهنگ صالح پور اظهار داشت: اقدامات انجام شده در راستای اجرای پروژه BRT شامل طراحی و جانمایی 21 ایستگاه پروژه BRT (اتوبوس های تندرو )، خرید حدود 30 دستگاه اتوبوس تندور، اجراء 24 مورد پارکینگ حاشیه ای مسیر اتوبوس های تندرو در بلوار امام خمینی و بلوار پاسداران ،نصب جدا کننده مسیر BRT به طول 30 کیلومتر ، نقشه برداری و طراحی 38 معبر دارای نیاز اصلاح هندسی ، برگزاری جلسات هماهنگی به منظور ارائه گزارشات پیشرفت پروژه و برآورد دوربین های مورد نیاز و انعقاد قرارداد با پیمانکار و آماده نصب هم زمان با جدا کننده های مسیر می باشد.

 مشکلات ترافیک هسته مرکزی شهر

این مقام مسوول  مهمترین مشکلات ترافیک هسته مرکزی شهر بندرعباس را وجود پارک حاشیه ای دوبل در اطراف خیابان اسدآبادی و امام خمینی، تعداد زیاد توقف های سوار و پیاده کردن وسایل نقلیه خیابان اسدآبادی و امام خمینی دانست و گفت: همچنین پیمایش مسافت اضافی خودروها بدلیل یکطرفه بودن معابر اصلی، انتقال جریان مداوم ترافیک در شبکه معابر، تغییر زیاد وسایل نقلیه در خطوط حرکتی و ایجاد تاخیر در مسیر مستقیم، افزایش تقاضا نسبت به عرضه (کمبود ظرفیت) و تمرکز شدید مراکز پزشکی و تجاری در محدوده مرکزی شهر نیز از دیگر مشکلات ترافیک هسته مرکزی بندرعباس است.رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان  به اجرائی شدن پلاک ملی در منطقه آزاد قشم نیز مطالبی عنوان کرد .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها