رئیس پلیس راه استان هرمزگان خبر داد:

جریمه 336 میلیارد متخلفان رانندگان برون شهری



صبح ساحل ، حوادث -   اعظم رام:رانندگان متخلف برون شهری در 9 ماهه گذشته سال جاری 702هزار و 909 فقره برگه جریمه تحویل گرفتند که از این میزان برگ جریمه، 375 هزار و 968 فقره تخلف حادثه ساز اعمال قانون شده است.

به گفته رئیس پلیس راه استان هرمزگان کل رقم جریمه ها طی این مدت بیش از 336 میلیارد و 846 میلیون و 670 هزار ریال بوده  است.

در این مدت ماموران پلیس راه استان  از 40 نفر راننده خودروهای عبوری برون شهری  تست الکل گرفتند که  هر  40 فقره مثبت درآمده است  ورانندگان مست بلافاصله اعمال قانون شدند ،همچنین از 147 فقره تست اعتیاد ، 46 فقره مثبت بوده است و افراد نیز جریمه شدند. 

 بیشترین آمار  تصادفات فوتی 

در حوزه شرق

سرهنگ علی اسفندانی   45 درصد تصادفات فوتی را در حوزه شرق استان ذکر و همچنین به  کاهش 13 درصدی تلفات جاده ای در نه ماهه اول سال جاری اشاره کرد.

وی این را گفت که   در این مدت در محورهای برون شهری استان شاهد کاهش 13 درصدی جانباختگان و کاهش 23 درصدی مجروحین بوده ایم.

سرهنگ اسفندانی افزود: در سطح کشور 76 درصد جانباختگان در جاده ها است و در استان هرمزگان نیز طی 9ماهه امسال 73 درصد از جانباختگان در جاده های برون شهری بوده است.

ساعات  16 الی 20 ساعات تصادفات 

رئیس پلیس راه استان بیشترین علت تصادفات در هرمزگان را  عدم توجه به جلو با 41 درصد به واسطه خواب آلودگی ، حواس پرتی و ...، رعایت حق تقدم 16 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه  16 درصد دانست .

وی بیشترین ساعت تصادفات (30 درصد)  را 16 الی 20  که این ساعات بیشترین تردد در جاده هاست  عنوان نمود  و این را هم اضافه کرد که بر اساس آمار ، 26 درصد تصادفات  از ساعت 20 الی  24 و 56 درصد تصادفات نیز      از ساعت 16 تا24رخ داده است.

سرهنگ اسفندانی یادآور شد: 54 درصد تصادفات در  شب و 46 درصد  در روز ، 59 درصد تصادفات در محورهای اصلی  و 41 درصد  در محورهای فرعی رخ داده است.

 آمار تصادفات پراید و پژو

این مسئول انتظامی بیشترین سهم تصادف در وسایل نقلیه را خودروهای سواری (پراید و پژو) ذکر کرد و گفت:فراوانی  این خودروها به غیر از ایمنی علت بیشترین نوع خودروها در تصادفات است.

سرهنگ اسفندانی  53 درصد تصادفات طی 9ماهه امسال در حاشیه شهر و در 30 کیلومتری شهرها اعلام کرد و گفت:  55 درصد تصادفات در این محدوده حادث شده است که تمهیدات خوبی در این زمینه در حال انجام است از جمله  علائم گذاری جاده ها و...

 افزایش 4درصدی برخورد با کلاه ایمنی

موتورسیکلت سواران

رئیس پلیس راه استان هرمزگان  با اشاره به افزایش 4درصدی برخورد با کلاه ایمنی موتورسیکلت سواران بیان داشت: در مجموع 438 جلد دفترچه ناوگان عمومی صادر که 138 دفترچه به پایه یک بوده است.

وی ادامه داد: در بحث اموزش تعداد 461 جلسه آموزشی در مدارس و 588جلسه در مساجد داشته ایم.

رئیس پلیس راه استان هرمزگان بر استفاده از تجهیزات ایمنی بویژه کپسول اتش نشانی در خودروها، تاکید کرد:رانندگان عزیز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت مجاز ، توجه به جلو ، حرکت از منتهی علیه سمت راست و رعایت فاصله طولی باعث کاهش حوادث جاده ای شده و پلیس را در خدمت رسانی به مردم عزیز یاری رسانند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها