تغییر ابــوظبی با یـــک پـــروژه

الدار یکی از بزرگترین پروژه های خاورمیانه


نویسنده: سامیه طهورنیان

خریداران در ابوظبی در طول یک روز بیش از 200 قطعه در طرح توسعه الدار خریدند.

هر قطعه زمین و یا ملک در طرح توسعه الدار به ارزش تقریبی 2 میلیون درهم بوده است.مجموع فروخته شده‌ها به ارزش 1.6 میلیارد درهم بوده است. برای سرمایه گذاران این طرح بزرگ که تا به امروز با موفقیت چشمگیری طرف بوده است یک پیش فروش موفق و یک نقطه عطف حساب می‌شود.همین طرح که هنوز در مرحله‌های اولیه اجرایی است باعث کاهش چشمگیر ارزش ملک‌ها و اجاره بها که یکی از معضلات مهاجران و گردشگران در ابوظبی بود شده است.این کاهش محاسبات املاک نسبت به قبل از اجرایی شدن طرح الدار است. طلال الدیعیبی، مدیر اجرایی الدار، به خبر گزاری رویترز گفته است، "الدار" در حدود 150 تابلو و مرکز تجاری و 86 قطعه مسکونی در آخرین توسعه خود، یعنی پروژه Al Reeman، عمدتا به اتباع امارات و برخی از مهاجران عرب فروخته است.سرمایه گذاران آن که عمدتا از تجار بزرگ ابوظبی هستند از پیچیدگی این طرح و تأثیر آن بر شکل کلی ابوظبی بارها و بارها تبلیغ کرده‌اند و این وعده را داده‌اند که ظرف دو سال آینده طرح الدار به درآمد و سوددهی کامل خواهد رسید.

اما طرح الدار چیست؟

الدار در سال 2004 تأسیس شد و در سال 2005 در بورس اوراق بهادار ابوظبی (ADX) ثبت شده است.مدیر فعلی آن محمد خلیفه آل مبارک است.Aldar Properties PJSC نام این پروژه بزرگ در شهر ابوظبی امارات متحده عربی است که پیشرو در توسعه املاک و مستغلات در ابوظبی است ودر حال حاضر یکی از مشهورترین طرح‌های ساختمانی و عمرانی در امارات متحده عربی و حتی می‌توان گفت در منطقه خاور میانه به حساب می‌آید. از ابتدای سال 2005 تا به امروز، الدار در حال ساخت و ساز شهری است و علاوه بر سایر بخش‌های مهم امارت چون شهر ابوظبی به سایر شهرهای دیگر امارات متحده عربی نیز رسیده است. الدار بخشی ازهزینه های پروژه خود را به صورت پیش فروش و بخش دیگری را از طریق فروش سهامش در بازار بورس دوبی و ابوظبی به دست آورده است.سهام Aldar در بورس اوراق بهادار ابوظبی معامله می‌شود و این یک کسب و کار سودآور و پولی است که درآمدهای هنگفتی را برای این شرکت به ارمغان آورده است. 

می‌توان گفت الدار بزرگ‌ترین توسعه دهنده املاک و مستغلات در امارات متحده عربی است.الدار حتی توسعه دهنده اصلی جزیره معروف یاس در امارات  است و اکثر تحولات کلیدی در پایتخت امارات از جمله پروژه فراری جهانی و یاس مارینا را توسعه داده است. فعالیت کلیدی Aldar شامل توسعه و مدیریت اموال، مدیریت دارایی املاک و شرکت‌های مجاورنیز است.

صبح ساحل

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها