مردم از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند

ستاد مدیریت بحران در تمامی شهرستان های هرمزگان در آمادگی کامل است



به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی در بازدید از خورها و مسیل های بندرعباس، نقش مردم در کاهش خسارات احتمالی حوادث را پررنگ دانست و بیان داشت: مردم استان باید همکاری لازم را در صورت بروز شرایط بحرانی با متولیان امر داشته باشند تا بتوان خسارات احتمالی را مدیریت کرد و کاهش داد.

وی با بیان اینکه هرمزگانی ها از دنبال کردن اخبار غیر معتبر پرهیز کنند، اظهار داشت: در زمان بروز حوادث و یا احتمال آن، بازار شایعات گرم می شود به همین منظور مردم باید اخبار را از  رسانه های معتبر پیگیری کنند و هر خبر بی اعتبار که در فضای مجازی منتشر می شود را باور نکنند.

استاندار هرمزگان از آماده باش ستاد مدیریت بحران در تمامی شهرستان های استان خبر داد و گفت: تمامی امکانات و تجهیزات استان اعم از خصوصی و دولتی به صورت آماده باش برای مقابله با هر حادثه احتمالی در آمده اند.

وی با بیان اینکه لایروبی مسیل ها، رودخانه ها و خورهای استان که احتمال سیلابی شدن دارند در دست اجراست، افزود: به منظور کاهش خسارات احتمالی عملیات اجرایی لایروبی مناطقی که احتمال سیلابی شدن دارند مانند مسیل ها، خورها و رودخانه ها در حال انجام است و در این خصوص از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شده است.

وی به ورود سامانه بارشی به هرمزگان اشاره کرد و گفت: با ورود سامانه بارشی به استان به ویژه شرق هرمزگان تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز هر حادثه ای اندیشده شده است و در این خصوص مردم نیز باید به توصیه های ایمنی توجه کنند.

همتی از مردم خواست که از مسافرت های غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم افرادی که در حریم رودخانه و خورها خانه دارند به منظور رعایت ایمنی با ستاد بحران همکاری کامل را انجام دهند.

 در پی ورود سامانه فعال بارشی مدارس بندرعباس، میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد روزهای شنبه و یکشنبه ۲۴ و ۲۵ فروردین تعطیل است. مدارس شهرستان بستک نیز  شنبه ۲۴ فروردین تعطیل است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها