معاون بهره برداری آبفای هرمزگان :

آب باران نباید وارد شبکه فاضلاب شود



علاء الدین امیریان نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبکه فاضلاب سوراخ هایی برای خروج گازهای تولیدی (گاز هیدروژن سولفوره (H2S) مهمترین گاز تولیدی در شبکه فاضلاب است) تعبیه شده است، که قابلیت اشتعال و انفجار دارد و این یکی از دلایلی است که آب باران نباید وارد این شبکه شود.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری هرمزگان یاد آور شد: شهرداری متولی جمع آوری آب های سطحی است که برای این منظور باید شبکه جمع آوری آب های سطحی را احداث کند.
وی ادامه داد: بر اساس گفته های مسوولان شهر بندرعباس سال هاست مطالعه ایجاد شبکه جمع آوری آب های سطحی انجام شده که باید آنرا احداث کنند.


معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری هرمزگان اضافه کرد: برخی مواقع مشاهده شده عوامل شهرداری بندرعباس آب های سطحی را وارد شبکه فاضلاب می کنند که این کار تخلف بوده و این موارد به مسوولان شهرداری هم منعکس شده است.
امیریان نژاد خاطر نشان کرد: آب و فاضلاب شهری هرمزگان تمهیدهای لازم برای مواقع بارندگی را انجام داده تا در صورت ورود آب به شبکه فاضلاب بتوان به سرعت آنرا منتقل و از شبکه خارج ساخت.
وی تاکید کرد: در ایستگاه های ثابت مانند ایستگاه های پمپاژ و تصفیه خانه ها پمپ هایی برای کنترل و هدایت سریع آب پیش بینی شده، همچنین برای جلوگیری از ورود آب به تصفیه خانه آب هم پیش بینی های لازم اندیشیده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها