افزایش ظرفیت خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ۵۴۰ هزار بشکه در روز



مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس از افزایش ظرفیت خوراک این پالایشگاه به ۵۴۰ هزار بشکه در روز خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، محمدعلی دادور با بیان اینکه تا پایان سال ظرفیت خوراک این پالایشگاه به ۵۴۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید، افزود: این میزان ظرفیت خوراک یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس خاطرنشان کرد: هم اکنون روزانه ۴۰۰ هزار بشکه میعانات گازی از میدان پارس جنوبی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس پالایش می‌شود.

دادور با اشاره به اینکه تا پایان شهریور این ظرفیت به ۴۵۰ هزار بشکه خواهد رسید، اظهار کرد: با راه اندازی فاز چهارم این میزان به ۵۴۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دریافت این میزان خوراک یک رکورد برای بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان محسوب می‌شود، اضافه کرد: در فاز چهارم پالایشگاه با بهینه سازی ظرفیت و رفع گلوگاه‌های تولید ظرفیت پالایشگاه به ۵۴۰ هزار بشکه می‌رسد که این افزایش ظرفیت با هزینه‌ای کمتر از ده درصد یک فاز پالایشگاه محقق خواهد شد.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بیان اینکه هم اکنون در این پالایشگاه روزانه بیش از ۴۳ میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود، تصریح کرد: با افزایش ظرفیت پالایش میزان تولید روزانه این پالایشگاه به ۵۳ میلیون لیتر بنزین خواهد رسید.

دادور در باره میزان تولید دیگر فرآورده‌های این پالایشگاه نیز گفت: تا پایان امسال ظرفیت تولید این پالایشگاه در نفت گاز و نفت سفید به ۱۷ میلیون لیتر و در گاز مایع به دو هزار و ۵۰۰ تن افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، پالایشگاه ستاره خلیج فارس بندرعباس، بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی و تولید بنزین باکیفیت یورو ۵ در جهان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها