استاندار در شورای عالی ورزش بیان کرد :

برنامه اجرایی سال جاری ورزش هرمزگان تا هفته آینده باید بر روی میز بنده باشد




روسای هیات‌های ورزشی هرمزگان در جلسه شورای عالی ورزش مهمان استاندار هرمزگان بودند.
به گزارش ایسنا در این نشست که همچون نشست‌های گذشته شورای عالی ورزش با استقبال گسترده‌ای همراه بود، بازهم شاهد نتیجه یا خروجی از این نشست نبوده و مشکلات تکراری جامعه ورزش بار دیگر مطرح شد.


مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان ابتدا به بیان عملکرد حوزه ورزش در سال 97 و برنامه‌های سالجاری پرداخت و افزود: امیدواریم در سالجاری با تدوین برنامه‌ای مناسب براساس سند شش توسعه بتوانیم شاهد پیشرفت ورزش هرمزگان باشیم. 
محمودرضا امیاری با بیان این که باید از توانمندی هرمزگان در میزبانی مسابقات کشوری و بین‌المللی بهره بیشتری ببریم، خاطرنشان کرد: آموزش و استعدادیابی از دیگر اولویت‌های برنامه‌ای‌مان در سالجاری است تا بتوانیم شاهد پرورش استعدادهای هرمزگانی باشیم.


این مقام مسئول با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات ورزشی خلیج‌فارس، خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین جشنواره مسابقات ورزشی خلیج‌فارس در شش رشته در دو جزیره هرمز و ابوموسی از دیگر برنامه‌های مهم اجرا شده در سالجاری بود که به‌طور حتم در سال آینده باشکوه‌تر برگزار خواهد شد.


وی  در مورد ساخت دهکده ورزش‌های ساحلی و پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان در دستور کار قرار دارد که در همین بین استاندار هرمزگان صحبت‌های امیاری را قطع کرد و افزود: آن نقشه ساختی که از سوی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان ارائه‌شده بود بیشتر شبیه به یک نقاشی بود تا طراحی نقشه و به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست که مصوبه سفر رئیس‌جمهوری به دلیل عدم ارائه نقشه از سوی اداره کل ورزش و جوانان روی زمین‌مانده باشد و بابت این موضوع به‌طور حتم از وزارت ورزش و جوانان گله خواهم کرد.فریدون همتی با بیان اینکه برنامه اجرایی سال جاری ورزش هرمزگان باید تا هفته آینده بر روی میز بنده باشد، اضافه کرد: هرمزگان ظرفیت مسابقات بین‌المللی را داراست و باید با برنامه‌ریزی بهتر شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی با عنوان خلیج‌فارس در هرمزگان باشیم اما متاسفانه تاکنون ورزش هرمزگان نتوانسته خود را خوب نشان دهد.


در ادامه رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان هرمزگان افزود: باوجوداینکه هرمزگان در بین پنج استان کم‌تحرک کشور قرار دارد، اجرای برنامه‌های ورزشی با برنامه و هدفمند از ضروریات لازم است.
کیانوش جهانبخش با اشاره به اینکه در سالجاری درصدد پایش سلامت دستگاه‌های اجرایی و اطلاع از وضعیت سلامتی کارکنان هستیم، خاطرنشان کرد: قصد داریم با حضور متخصصین تغذیه و امور ورزشی ابتدا این پایش سلامت را از استانداری هرمزگان و اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان آغاز تا وضعیت سلامت و تندرستی کارکنان این دو نهاد را بررسی و سپس به سایر دستگاه‌های اجرایی استان تعمیم دهیم.


وی با انتقاد از اینکه برخی اماکن ورزشی دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی استان بر روی مردم بسته و تنها برای استفاده خود کارکنان آن نهاد استفاده می‌شود، اظهار کرد: امیدوارم با دستور استاندار هرمزگان شاهد باشیم درب این اماکن که گاها به‌صورت یک روز در هفته مورداستفاده قرار می‌گیرد بر روی عموم مردم باز شود تا حداقل رنج کمبود اماکن ورزشی کاسته شود.


استاندار هرمزگان در این خصوص مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان را موظف کرد لیست اماکن ورزشی دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی استان را ارائه تا برای استفاده هیات‌های ورزشی برنامه‌ریزی لازم شود.
در ادامه رئیس هیات تکواندو استان هرمزگان با بیان این که سال گذشته براثر مسمویت الکلی در شهر بندرعباس 26 نفر فوت کردند و 3 تا 4 میلیارد تومان برای دیالیز افراد مسموم شده هزینه صورت گرفت، اظهار کرد: توسعه ورزش و نگاه ویژه به آن سبب می‌شود تا از این آمارها کاسته و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
محسن مینا با اشاره به اینکه هرمزگان قابلیت استفاده از ظرفیت توریسم ورزشی را داراست اما اجرای قانون اصل 44 قانون اساسی سبب شد دستگاه‌های دولتی از حمایت از تیم‌های ورزشی سرباز زنند،خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی در هرمزگان رغبتی برای حضور در عرصه ورزش ندارد و باید فکری به حال این موضوع کرد.


وی با بیان اینکه حیف است که هرمزگان نتواند از ظرفیت میزبانی جام جهانی قطر در رشته فوتبال بهره لازم را نبرد، تصریح کرد: برای این موضوع چه برنامه‌ای در دستور کار قرار دارد که از این موقعیت نهایت بهره را ببریم. همچنین رئیس هیات انجمن‌های ورزشی استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان را تمام کشور به‌عنوان استان ساحلی می‌دانند، افزود: هرچه تلاش کردیم تا 100 متر از این ساحل و دریا در اختیارمان قرار گیرد تا بتوانیم ورزش‌های آبی و ساحلی را گسترش دهیم اما هیچ‌کس همکاری نکرد.
بختیار صالحی با اشاره به اینکه به دنبال همگانی کردن ورزش‌های آبی و ساحلی هستیم اما نمی‌دانم چرا کسی حرف ما را نمی‌شنود، خاطرنشان کرد: به همه دستگاه‌های مرتبط مراجعه کردم اما بازهم نتیجه‌ای نگرفتم.وی با بیان اینکه سایت‌های ورزش‌های هوایی مناسبی در هرمزگان داریم، اضافه کرد: اما این سایت‌ها مانند کوه گنو با مشکلات زیرساختی مواجه‌اند و نمی‌گذارند این مکان را به‌خوبی ساماندهی کنیم.
استاندار هرمزگان کمک به عملیاتی کردن چنین طرح‌هایی را وظیفه اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان دانست و عنوان کرد: نباید ورزش و جوانان بنشیند و بخش خصوصی خود دنبال مجوز باشد بلکه باید تمامی رایزنی‌ها و شرایط از سوی متولی امر فراهم و بخش خصوصی بدون دغدغه ورود کند که در این زمینه همت بیشتر دستگاه ورزش و جوانان را می‌طلبد.
 در ادامه رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام هرمزگان گفت: رشته بدنسازی و پرورش اندام از پرطرفدارترین ورزش‌های کشور و استان هرمزگان است که نیازمند توجه مسئولان جهت رشد و توسعه اماکن و زیرساخت‌هاست.
حسین اخلاقی با بیان اینکه 120 باشگاه در این رشته در هرمزگان فعال‌اند که 116 باشگاه آن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است، تصریح کرد: تنها مشکل بخش خصوصی عدم مالکیت زمین است که برای این منظور طرحی در نظر گرفته‌ایم تا در 70 نقطه شهر بندرعباس زمین لازم اعطا تا بخش خصوصی برای ساخت یک باشگاه اقدام کرده و سبب ارتقای فضای ورزشی استان هرمزگان شود.


وی با اشاره به اینکه در حال رایزنی برای برگزاری مسابقات بدنسازی و پرورش اندام جام خلیج‌فارس در بهمن‌ماه سالجاری هستیم، اظهار کرد: برای این منظور نیازمند همکاری استانداری هرمزگان برای دریافت مجوزات لازم هستیم.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه برای برگزاری مسابقات بین‌المللی خلیج‌فارس هر کمکی از دستمان بربیاید دریغ نخواهیم کرد، خاطرنشان کرد: باید اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان وقتی می‌بیند بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در امر ساخت اماکن ورزش مشتاق است، برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد و دوندگی برای دریافت مجوزات و حتی اعطا زمین را با سرعت بیشتری دنبال کند.در ادامه رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان هرمزگان گفت:  با بیان اینکه ورزش هرمزگان مشکلات زیادی دارد، تصریح کرد: صحبت‌هایی که در این جلسه صورت گرفت در جلسات گذشته هم مطرح شد اما برای رفع آن هم‌فکری شد؟!


وی با اشاره به این که در جلسه قبل طرح ساخت خانه کوهنورد مصوب شد، اضافه کرد: تاکنون که این موضوع فقط در حد حرف باقی ماند و در حال خاک خوردن است.در همین خصوص ایرج حیدری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: هم دستگاه ورزش و جوانان و هم استانداری هرمزگان دراین‌بین مقصر است و به‌طور حتم یکی از مباحث مهم اجتماعی و اثربخش در کاهش آسیب‌ها رسیدگی به حوزه ورزش است.
نائب رئیس هیات قایقرانی استان هرمزگان گفت: شاهد حضور چهار ملی‌پوش از این رشته هستیم که همگی دارای عناوین بین‌المللی بوده و حتی مدال بازی‌های آسیایی اینچئون را به ارمغان آوردند.


پاسلار با بیان اینکه رشته قایقرانی از نبود یک پیست مناسب در بندرعباس رنج می‌برد، خاطرنشان کرد: دهکده ساحلی طرح خوبی است اما تا زمان بهره‌برداری از آن زمان زیادی طول می‌کشد پس امیدوارم شاهد ساماندهی همین پیست فعلی باشیم.
وی در پایان رشته قایقرانی را تنها رشته شانس کسب سهمیه المپیک برای ورزشکاران هرمزگانی دانست.در همین خصوص مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان از برگزاری جلسه‌ای با حضور شهردار و اعضای شورای شهر بندرعباس در خصوص لایروبی پیست رشته قایقرانی خبردارد.استاندار هرمزگان هم با بیان اینکه طرحی تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: طرح ساماندهی بین اسکله حقانی تا اسکله شیلات به‌زودی عملیاتی و برای توسعه ورزش‌های آبی نیز برنامه‌ریزی مناسبی خواهد شد.
همچنین رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضا استان هرمزگان گفت: روسای هیات‌های ورزشی استاندار را مانند برادر خود می‌دانند و تشکیل چنین جلساتی برای برطرف شدن مشکلات است اما با انتقاد و نهیب دادن به مدیرکل ورزش و جوانان مشکلی برطرف نمی‌شود.


محمود کریم زاده با بیان این که تشکیل چنین جلساتی برای مشورت و ارائه راهکار برای حل مشکلات است نه کوبیدن یکدیگر، اظهار کرد: تمامی افراد حاضر در این نشست از مشکلات 44 هیات ورزشی آگاه هستند و دیگر نیازی نیست بنشینیم و حرف‌های تکراری بزنیم.
در ادامه رئیس هیات نابینایان و کم‌بینایان استان هرمزگان گفت: یکی از مشکلات جدی ورزشکاران این رشته نبود وسیله ایاب و ذهاب است که در جابه‌جایی‌ها ما را دچار مشکل کرده است.
محمد جاودان با بیان اینکه همچنین قرار شد زمینی برای ورزشکاران این رشته تخصیص یابد، تصریح کرد: دغدغه ما این است که پس از تخصیص زمین و پیدا کردن خیر ورزشی برای ساخت آن، پس از مدتی مجموعه از ما گرفته شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در پاسخ به این اظهارات گفت: در جلسه‌ای مقرر شد زمینی در مجموعه ورزشی خلیج‌فارس به این هیات تخصیص یابد و همچنین یک دستگاه مینی‌بوس برای جابه‌جایی ورزشکاران نیز اختصاص داده‌ایم.
رئیس هیات ژیمناستیک استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه اگر بخواهیم در رشته‌های ورزشی به افتخاری دست‌یابیم باید از ابتدا زمینه ژیمناستیک را در استان ارتقا بخشیم، تصریح کرد: امیدوارم ورزش ژیمناستیک به‌عنوان رشته پایه و مادر موردتوجه بهتری از سوی مسئولان قرار بگیرد.


همچنین دبیر هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان هرمزگان  گفت: مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان مدت 7 ماه است بر این مسند قرارگرفته و نباید ناجوانمردانه به باد انتقاد گرفته شد، تصریح کرد: نمی‌توان مسئولان کم‌کاری خود را در زمین اداره کل ورزش و جوانان بیندازند.
وی با اشاره به اینکه در سال 97 هرچه برای ورزش صحبت و هزینه شد تنها نام آذرخش و تیم فوتسال این باشگاه در میان بود، تصریح کرد: چرا یک‌بار برای همیشه این موضوع را جمع‌بندی نکرده و مشکل این تیم حل نمی‌شود تا به سایر رشته‌های ورزشی هم نگاهی شود. کامجو با بیان اینکه نتایج این جلسات چیست و شورای عالی ورزش تاکنون چه خروجی داشته است، اضافه کرد: اعضای شورای شهر بندرعباس در این جلسه حضور دارند اما آیا به قوانین خود پایبند بوده و اگر حمایتی انجام داده‌اند چرا مطرح نمی‌کنند.


 در همین زمان کیانوش جهانبخش، عضو شورای شهر بندرعباس با کنایه به صحبت‌های کامجو گفت: شما که رئیس هیات نماینده مردم هرمزگان در مجلس(احمد مرادی) است پس نباید دیگر دغدغه مالی داشته باشید.
پس از پایان صحبت‌های هیات‌های ورزشی استاندار هرمزگان با بیان اینکه نمی‌دانم چرا مشاور ورزشی‌ام در این جلسه حضور ندارد، تصریح کرد: تمامی مطالب ارائه‌شده در این نشست را قبول دارم اما اگر قرا بود بودجه هیات‌ها و باشگاه‌های ورزشی از سوی دولت پرداخت شود دیگر چه نیازی به حضور آن‌ها بود.
فریدون همتی با اشاره به اینکه کسانی که در رشته‌های ورزشی فعالیت می‌کنند به‌طور حتم کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند، اظهار کرد: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات ورزش را حل کند بلکه باید با مشارکت هیات‌ها این امر صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی بخش خصوصی زمانی به عرصه حمایت از ورزش گام می‌گذارد که احساس کند یک اداره کل ورزش و جوانان قوی را پشت سرخود می‌بیند نه متولی منفعل، خاطرنشان کرد: تنگناهای مالی دولت زیاد و تقاضا و درخواست‌ها بیشتر پس باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا بتوانیم بودجه را به‌درستی تقسیم و هزینه کنیم.


همتی با اشاره به اینکه یک‌مرتبه نمی‌توان ورزش هرمزگان را به خوزستان تبدیل کرد اما به‌مرور و با برنامه‌ریزی به‌طور حتم این امر محقق خواهد شد، عنوان کرد: ورزش هرمزگان فرازوفرودهایی طی سال‌های گذشته داشته پس‌نیاز به یک ساماندهی و برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه آن داریم.
وی در خصوص وضعیت تیم آذرخش بندرعباس گفت: آذرخش باشگاهی خصوصی است و باید خود به فکر کسب درآمد باشد اگر قرار بر این است که تمام امیدش به کمک دولتی باشد دیگر چه نیازی به تیمداری بخش خصوصی است و با نام اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان به میدان برود. عالی‌ترین مقام دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه هم شهرداری‌ها هم دهیاری‌ها و هم بنگاه‌های اقتصادی را برای حمایت از ورزش به‌پای کار می‌آورم، اظهار کرد: باید اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان آستین همت خود را بالا بزند و بیشتر از وضعیت فعلی فعال باشد.


وی با بیان اینکه با یک بخشنامه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را مکلف به حمایت از هیات‌های ورزشی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم بنگاه‌های اقتصادی را برای حمایت از چند رشته خاص که پرهزینه هستند، ترغیب به حمایت کنیم که این امر هم باید با برنامه‌ریزی و پیگیری اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان محقق شود.همتی در پایان با اشاره به اینکه برای بنده ورزش همگانی از قهرمانی مهم‌تر است، تصریح کرد: مدال‌آوری هدیه کاظمی دربازی‌های آسیایی اینچئون   تلاش شخصی‌اش بود و  اداره کل ورزش و جوانان  نقشی در آن نداشت.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها