تاکنون 18 میلیارد ملخ وارد استان هرمزگان شده است



علی باقرزاده همایی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: سال ۹۸ با نزول بارش‌های الهی نشانگر وضعیت خوبی در استان بود.

 وی به رشد صادرات محصولات استان به کشورهای دیگر خبر داد و افزود: محصولات زراعی استان ۱۶ درصد بیشتر از سال قبل بوده که در این رابطه از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن افزایش تولید داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: تولیدات مواد پروتئینی به ۵۸ هزار تن رسیده است.

باقرزاده همایی با بیان اینکه سال گذشته قریب به ۶۰۰ میلیون دلار عایدی در بخش کشاورزی بوده است، خاطرنشان کرد: ۲۰۵ هکتار سطح گلخانه‌های زیر کشت استان در سال گذشته با روند توسعه‌ای در سال جدید به ۳۴۰ هکتار افزایش یافته است.

وی گفت: سال‌ها بود که محصولی به ترکیه صادر نکرده بودیم و سال گذشته موفق به صادرات دو محصول سیب زمینی و پیاز هرمزگان به این کشور شدیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان داشت: ۸۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره توسط دولت در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

باقرزاده همایی تصریح کرد: اولویت کاری ما توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در جهت افزایش عملکرد و بهره‌وری آب خواهد بود.

وی اظهار داشت: با کمک های صندوق توسعه ملی و حمایت‌های استاندار هرمزگان در حوزه آبخیرداری با شرایط ذخیره‌سازی دوبرابری مواجه شدیم که حاصل تلاش‌های همکاران در اداره کل منابع طبیعی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان همچنین از عملکرد مطلوب پرورش ماهی در قفس  سخن گفت و افزود: سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ تن  تولید داشته‌ایم که در سال‌جاری به پنج هزار و ۶۰۰ تن رسیده است.

باقرزاده همایی تاکید کرد: در پرورش میگو به دانش بومی رسیده‌ایم و زنجیره پرورش میگو در استان هرمزگان نهادینه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله ورود ملخ در استان اشاره و بیان کرد: اولین اخطار فائو دوم بهمن ماه اعلام و از هشتم بهمن ماه با ریزش ملخ در استان مواجه شده‌ایم که ستاد بحران در این رابطه تشکیل و همه نقاط ریزشی تا قبل از سال جاری پاک سازی شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با توجه به نزول رحمت‌های الهی و  سرسبزی منابع، گفت: تا اواخر اردیبهشت ماه خسارتی در مزارع نداشتیم.

باقرزاده همایی با اشاره به اینکه ۱۵۶  نقطه از هرمزگان آلوده شده است، عنوان کرد: با توجه به ردیابی‌های انجام شده، قریب به ۱۸ میلیارد ملخ وارد استان شده است که اگر با آنها مبارزه نمی‌شد هیچ درخت سبزی در استان وجود نداشت.

وی گفت: هشت هزار هکتار از مزارع در شهرستان رودان آلوده شد و توانستیم با همکاری نهادهای مردمی سطح مزارع این شهرستان را از آفت پاکسازی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از بازگشت ملخ‌ها در آبان‌ماه سال‌جاری به کشور و استان خبر داد.

باقرزاده همایی، ملخ‌ها بوی سم را تشخیص می‌دهند، این آفت‌ها جاهایی که مزارع و گیاهان سم پاشی شده‌اند از آنها تغذیه نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خسارت‌ها را برآورد می‌کنیم و از طریق بیمه و ستاد حوادث پرداخت خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها