اجرای طرح عملیاتی بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل در هرمزگان



به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا، ابراهیم خوشبخت روز پنجشنبه در خصوص اجرای این طرح افزود: در این راستا دوره ی آموزشی شناسایی علت ها و تدوین راهکار برای توسعه پوشش تحصیلی، جذب و بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل با راهکارهای جدید و با همکاری معاونت‌های آموزشی و سایر بخش‌های متولی برگزار شد.


وی بیان داشت: در این دوره آموزشی ۶۳ نفر از کارشناسان آموزش و نمایندگان امور بانوان از ۲۲ منطقه آموزشی هرمزگان حضور داشتند.
این مسوول اظهارداشت: هدف اصلی این طرح، شناسایی عوامل موثر در ترک تحصیل دانش‌آموزان دختر در چند استان کشور از جمله هرمزگان به تفکیک شرایط استانی است.


خوشبخت یاد آور شد: در تدوین این بسته از ظرفیت‌ها و قابلیت های درون دستگاهی همچون معاونت های آموزشی و برون دستگاهی از جمله جوامع محلی برای شناسایی علل و تدوین راهکارهای عملیاتی بهره گرفته می شود.


وی ادامه داد: تبیین وضعیت علمی و آموزشی هرمزگان و تعداد دانش آموزان و کلاس های دایر در ۲۲ منطقه آموزشی و تبیین پوشش تحصیلی دوره ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه و همچنین میزان جذب بازماندگان از تحصیل از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.


وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری پژوهشگران در حوزه های مختلف، عوامل ترک تحصیل به صورت منطقه ای شناسایی و راهکارهای عملیاتی برای کاهش میزان بازماندگی از تحصیل دختران و همچنین نگه داشت افراد جذب شده، اجرا شود.


«طرح تدوین بسته عملیاتی بازگرداندن دختران بازمانده از» در قالب پروژه مشارکتی با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پنج استان کشور برگزار می شود.


این طرح به صورت آزمایشی در استان های آذربایجان غربی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان آغاز شده است و برنامه ریزی به گونه ای است که در تمام استان های کشور این طرح به اجرا گذاشته شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها