راه اندازی درمانگاه زخم در مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس



برای اولین بار در استان هرمزگان درمانگاه تخصصی زخم در ساختمان سوانح و سوختگی شفا واقع در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم(ص) راه‌اندازی شد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا، رئیس درمانگاه زخم مجتمع پیامبر اعظم(ص)، افزود: در این درمانگاه تخصصی تمامی زخم‌های بیماران سرپایی از جمله زخم‌های سوختگی، تروما و زخم‌های بعد از عمل جراحی، زخم بستر و هر نوع زخم دیگر ویزیت، پانسمان و درمان می‌شوند.

دکتر ابوالفضل فیاضی با اشاره به اینکه در این درمانگاه، درمان زخم‌ها با استفاده از پانسمان‌های نوین انجام می‌شود، گفت: در پانسمان نوین برخلاف پانسمان‌های متداول و سنتی که بیشتر از پماد و سرم استفاده می‌شد با استفاده از پانسمان بیولوژیک که با بدن سازگاری بیشتری دارد درمان زخم‌ها خیلی سریع‌تر انجام می‌شود همچنین عوارض بسیار کمتری برای بیمار در بر دارد. لذا علاوه بر کاهش طول درمان هزینه‌های بیمار بسیار کاهش می‌یابد.

 

وی در خصوص انواع پانسمان‌های انجام‌شده در این درمانگاه تصریح کرد: تمامی زخم‌ها در این درمانگاه پذیرش و درمان می‌شود ولی به‌صورت متداول، درمان زخم‌های سوختگی به‌صورت سرپایی، درمان زخم بستر، درمان زخم‌هایی که بنا به شرایط بیمار یا نحوه عمل جراحی، محل جراحی و زخم بسته نمی‌شود که شایع‌ترین آن سینوس پاینونیدال است همگی در درمانگاه زخم با استفاده از پانسمان‌های نوین انجام می‌شود که در مقایسه با پانسمان‌های سنتی و قدیمی که زخم با سرم شستشو و سپس پانسمان می‌شد، بسیار بهتر بوده و درمان زخم در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.

 

رئیس درمانگاه زخم مجتمع پیامبر اعظم(ص) اضافه کرد: زخم‌های مربوط به جراحی ارتوپدی که قسمتی از زخم به دلیل آتل یا پین بازمی‌ماند، زخم‌های ناشی از تصادف، تروما و لسریشن یا به عبارتی کشیدگی و پارگی پوست همگی در درمانگاه زخم انجام می‌شود.

این درمانگاه در طبقه یکم ساختمان سوختگی واقع‌شده و طرف قرارداد تمام بیمه‌ها بوده و در شیفت صبح تمام ایام هفته از روز شنبه تا روز پنجشنبه در حال خدمت‌رسانی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها