اسلام جاهدی

یک قایق مطابق با استانداردهای جهانی برای خودم ساختم



پاروزن تیم ملی پاراقایقرانی ایران گفت: سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو من مشروط بر این که سال آینده در مسابقات قهرمانی جهان آلمان شرکت کنم و همین رنکینگ را به دست بیاورم.


اسلام جاهدی، پاروزن تیم ملی پاراقایقرانی ایران،  درخصوص وضعیت کسب سهمیه پارالمپیک توکیو بیان کرد: مسابقات قهرمانی جهانی سطح بسیار بالایی دارد و همیشه در رقابت‌های ما قبل انتخابی المپیک و پارالمپیک تمام تیم‌‌‌ها، ورزشکاران و  کشورها با تمام توان حضور پیدا می‌کنند، هر ساله مسابقات انتخابی المپیک سخت‌تر از خود بازی‌های المپیک است.


خداراشکر نتایج من در قهرمانی جهان تقریبا راضی کننده بود و در دو ماده شرکت کردم، در رشته کانو توانستم تقریبا  50 درصد راه را بروم و سهمیه قاره‌ای را به خودم اختصاص دهم، مشروط بر این که سال آینده در مسابقات قهرمانی جهان آلمان که انتخابی پارالمپیک نیز هست شرکت کنم، اگر بتوانم همین رنکینگ را به دست بیاورم راهی مسابقات پارالمپیک 2020 توکیو خواهم شد.


عضو تیم ملی پاراقایقرانی ایران اظهار داشت: قایق کانو معلولین را در ایران نداریم، تقریبا دو سال پیش خودم یک قایقی را مطابق  با استانداردهای جهانی ساختم اما مواد اولیه بسیار ساده‌ای داشت و کیفیت قایق‌های استاندارد جهانی را به لحاظ متریالی دارا نبود. قایقی که من ساختم نزدیک به 30 کیلو وزن آن بود در حالی که قایق‌های استاندارد 13 کیلو است. با همان قایق تمریناتم را آغاز کردم، خداراشکر توانستم در فینال B جهان شرکت کنم و رقبای آسیایی، آفریقایی و استرالیایی را پشت سر بگذارم، فقط پاروزنان آمریکایی و اروپایی توانستند من را بگیرند.


وی ادامه داد: تصمیم بر آن شد که این قایق را تهیه کنیم، به لطف ریاست هیات ورزشی جانبازان استان هرمزگان و همکاری فدراسیون قایقرانی بودجه‌ آن را تامین کردیم، نهایتا با شرکت مربوطه ارتباط کامل گرفتیم و قایق خریداری شد و ظرف کم‌تر از یک ماه وارد ایران خواهد شد، من می‌توانم این قول را بدهم که با داشتن این قایق نه فقط موفق به کسب سهمیه خواهم شد، کما این‌که روی سکو جهانی نیز قرار می‌گیرم.


جاهدی عنوان کرد: باتوجه به ارزیابی که از شرایط مسابقات جهانی کردم و جایگاه خودم در این رقابت‌ها، این توان را دیدم که اگر تجهیزات من مثل ورزشکاران کشورهای دیگر کاملا استاندارد باشد، قول این را می‌دهم که بتوانم روی سکوی جهانی باشم. اکثر کشورها حتی با قایق شخصی خودشان می‌آیند، یعنی قایق استاندارد خودشان را حمل می‌کنند و به مسابقات می‌‌آورند اما ما آن‌جا قایق اجاره می‌کنیم.


پاروزن تیم ملی در پایان گفت: فارغ از هر تعارفی باید بگویم از زمانی که علیرضا سهرابیان ریاست فدراسیون قایقرانی به عهده گرفته است، خداراشکر تغییر و تحول بسیار زیادی را در برگزاری اردوها، نوع تغذیه، اسکان و اعزام‌ها شاهد بودیم. قبلا ورزشکارها تا دقیقه 90 دغدغه اعزام شدن داشتند، اما الان از قبل برنامه‌ها بسته شده است و با یک هماهنگی این کارها انجام می‌شود.


سهرابیان قبلا یکی از قایقرانان برازنده قاره آسیا بوده و توانسته عناوین زیادی را در این رشته کسب کند، به همین دلیل مشغله، دغدغه و مشکلات رشته قایقرانی را می‌داند. امیدواریم به سطح کشورهایی که در مسابقات با آن‌ها روبه‌رو هستیم برسیم. کشورهای دیگر با یک تیم پزشکی، روان شناسی، درمانی و فنی در مسابقات شرکت می‌کنند اما ما فقط یک سرمربی داریم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها