جایی برای ما نیست!!



صبح ساحل، اجتماعی _ از دور ونزدیک آمده بودند. از گوشه وکنار استان هرمزگان. دربین خیل عظیم تماشاگران ورزشگاه خلیج فارس ، هواداران بی شماری از استان های همجوار وشهرهای مختلف کشور  نیز خود را به بندرعباس رسانده بودند. از شهرهایی که شاید خیلی ها حتی نامشان راهم نشنیده اید. در این اوضاع بد اقتصادی، پول خرج کردن برای تماشای یک بازی که یک سرآن پرسپولیس یا استقلال  است.کار آ‌سانی نیست. اما آنها عاشق فوتبال هستند، عاشقانی که وقتی تیم محبوبشان مغلوب می شود، شب تا صبح چشم به خواب ندارند!!

آنها آمده بودند تا ستارگان کهکشانی پرسپولیس را از نزدیک ببینند، با آنها عکس یادگاری بیندازند و امضای بگیرند.

جمعه پرسپولیسی های زیادی وهواداران بیشمار استقلال برای تشویق تیم آلومینیوم به ورزشگاه خلیج فارس رفته بودند تا به عشق پیروزی تیم شان دست کم یک هفته را خوشحال زندگی کنند.هنوز چندین ساعت به آغاز دیدار باقی مانده در بیرون ورزشگاه بازار سیاه بلیت رواج دارد. هرچند روز قبل از مسابقه درنقاط مختلف شهر بلیت فروشی انجام شده بود، اما عده‌ای دربدر به دنبال بلیت  بازی بودند. تعدادی خبرنگار و عکاس ورزشی از رسانه‌های مختلف برای پوشش این دیدار، در ورزشگاه حضور داشتند . نکته مهم اینکه درشرایطی که تماشاگران وحتی خبرنگاران برای ورود به ورزشگاه باید از هفت خوان رستم عبور کنند، درجریان بازی شاهد پرتاب انواع و اقسام بطری آب معدنی، قوطی آب میوه  ونوشابه به داخل زمین بودیم، حتی قلوه سنگ هایی نیز به سوی بازیکنان وکادر فنی تیم ها رها شد. اگر این نوع حرکات در دیدارهای بعدی ادامه داشته باشد، کمیته انضباطی، تماشاگران را از حضور در ورزشگاه منع خواهد کرد!! از این بگذریم درشهر ساحلی بندرعباس با گرمای زیاد،آب خنک یک نعمت و از ضروریات است. دراین ورزشگاه آ‌نچه تماشاگران نوش جان کردند، آب گرم بود. حال که تماشاگران اجازه ندارند، بطری آب معدنی با خود وارد ورزشگاه کنند، و فقط باید ازآب معدنی لیوانی استفاده کنند، پس چه بهتر که آب سردکن هایی تعبیه شود تا تماشاگران با این مشکل روبرو نشوند. آقایان همیشه و درهرجا از تماشاگران به عنوان سرمایه های واقعی ورزش یاد می کنند، اما آیا نباید این سرمایه ها از حداقل امکانات برخوردار شوند. به طور یقین، اگر این ورزشگاه به استانداردهای لازم دست پیداکند، حضور تماشاگران در مسابقات روز به روز افزایش می یابد. اما آنچه خاطر اهالی رسانه را مکدر ساخته، اینکه هیچ امکاناتی برای این قشر زحمت کش درنظر گرفته نشده است. در ورزشگاهی که در آن لیگ برتر فوتبال کشور برگزار می شود، باید خبرنگاران ایستاده ودر شرایط سخت به تهیه خبر بپردازند. یک چاردیواری بدون کمترین امکانات. خبرنگاران مجبورند برای تهیه گزارش دیدار، جایی درکنار زمین ویا پشت دروازه برای خود پیدا کنند!!

دراین ورزشگاه، امکانات ارسال خبر نیز وجود ندارد. نه دستگاه فاکسی، نه اینترنت! درعصر ارتباطات این امکانات از بدیهیات است که خبرنگاران از آن محروم هستند. البته درجریان دیدارهایی که دراین ورزشگاه برگزار می شود. چیزهایی عجیب وغریب زیادی دیده می شود. اینکه عده ای غیر مسوول با پوشیدن کاور درمقام اهالی رسانه اطراف زمین و نیز چمن سبز با بازیکنان و مربیان تیم های مطرح عکس یادگاری می گیرند.درجایگاه‌های ویژه، که باید افراد ویژه جای داشته باشند افراد معمولی زیادی دیده می شوند، وچندین وچند مشکل دیگر...که می توان به راحتی وبا اندک هزینه این معایب و مشکلات را رفع کرد!!

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها