منابع طبیعی هرمزگان موفق در اجرای پروژه‌های آبخیزداری



رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، با پراهمیت‌ خواندن پروژه‌های آبخیزداری، هدف اصلی اجرای این اقدامات در حوزه‌های آبخیز را جلوگیری از فرسایش خاک و توسعه پوشش گیاهی دانست.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، مهندس خلیل آقایی در بیست و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری کشور خاطرنشان کرد: کنترل سیلاب و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی از دیگر اثرات آبخیزداری و آبخوانداری است.

‎وی به دفتر ترویج و مشارکت ‏مردمی توصیه کرد در استان‌ها میان روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها، بخشدار، فرماندار و دهیار ‏هماهنگی لازم برای اجرای طرح‌های مختلف سازمان را ایجاد کنند که اگر این هماهنگی وجود نداشته باشد در اجرا و عمل با مشکل مواجه ‏خواهند شد.

 

آقایی با بیان این که اقدامات مشترک منابع ‌طبیعی و مردم باید با کار منابع ‌طبیعی آغاز شود نه با دیگر ‏صنایع خاطرنشان کرد: این امر مایه دلبستگی مردم به امر حفاظت و منابع طبیعی است.

وی با تاکید بر تامین بذر و نهال و انعقاد قرارداد با پیمانکاران تصریح کرد: زمان انجام کار در ‏منابع ‌طبیعی بسیار محدود و کوتاه است و برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که با اولین باران پاییزی بذر ‏و نهال‌ها در زمین کاشته شود‎.

 

رییس سازمان جنگل‌ها اقدامات منابع‌طبیعی ایلام و هرمزگان را ستود و یادآور شد: این دو استان با شرایط ‏آب و هوایی مختلف ۳۳۰۰ هکتار کاشت بذر و نهال داشته‌اند که می‌توانند الگوی مناسبی برای سایر استان‌ها ‏باشند.‏

وی تاکید کرد: اقدامات منابع‌ طبیعی باید به گونه‌ای باشد که قابل دفاع و ارائه باشد و تصاویری که تهیه ‏می‌شود باید دورنما و چشم‌انداز داشته باشد تا نزد مردم و افکار عمومی مقبول واقع شود‎.

 

در این نشست، آقای ایوب غلامزاده ‏دهیار روستای باشقورتاران از توابع شهرستان کبودر آهنگ و دکتر حشمت‌اله سعدی دانشیار دانشگاه بوعلی ‏سینای همدان به عنوان سر تسهیل‌گر، گزارشی از عملکرد و اقدامات مشترک منابع‌طبیعی با مردم در حوزه ‏تسهیل‌گری و آموزش جوامع محلی را ارائه کردند‎.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها