دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان وارد صنعت گردشگری شد



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایرنا،رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان پنجشنبه در دیدار با استاندار اظهار داشت: ورود هر گردشگر به کشور پنج شغل پایدار ایجاد کرده و ارز آوری بالایی نصیب کشور می‌کند و درآمدزایی دلیل ورود این دانشگاه به فعالیت‌های اقتصادی در حوزه گردشگری است.

احسان کامرانی دلیل ورود دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان افزود: صنعت سفر و گردشگری بعد از فروش تسلیحات و تولیدهای نظامی به عنوان دومین منبع درآمدزایی اقتصادی به شمار می‌رود و حتی صنعت نفت و گاز را پشت سر گذاشته است.

وی اضافه کرد: همچنین گسترش خدمات حوزه صنعت گردشگری با نگاه به صنایع‌دستی و تبدیلی می‌تواند موجب رونق تولید این محصول‌ها و بهبود معیشت صنعتگران شده و ظرفیت‌های پنهان را آشکار سازد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان ابراز داشت: این دانشگاه به‌دنبال پایش این ظرفیت‌های اجرایی شده تا با آمایش علمی و منطقی هر منطقه بتواند خدمات ماندگاری به جامعه محلی بدهد.

کامرانی اشاره کرد: صنعت کشاورزی و صنایع‌دستی منحصر به فرد استان در دستور کار قرار دارد و رودان، حاجی‌آباد، پارسیان، میناب و بشاگرد دارای ظرفیت لازم کشاورزی بالایی در این بخش هستند.

وی بیان داشت: این دانشگاه علاوه بر راه‌اندازی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی نخیلات در حاجی‌آباد و گلخانه‌ای در رودان، تولید انواع بذر هیبریدی متناسب با اقلیم هر منطقه را پیگیری می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها