شتاب دهنده صنایع خلاق و دانش بنیان "در جزیره کیش" تاسیس می‌شود



شتاب دهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان " با همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه صنعتی امیر کبیر در جزیره کیش" تأسیس و راه اندازی می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا، موافقت نامه این همکاری سه جانبه امروز چهارشنبه با حضور دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد رضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و دکتر احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا شد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش در آیین مبادله این موافقت نامه در مرکز همایش های بین المللی کیش گفت: حضور شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها می تواند، روند توسعه و رشد این منطقه آزاد را در همه عرصه ها تسریع کند.

 

غلامحسین مظفری تاکید کرد: باتوجه به زیرساخت هایی که در کیش شکل گرفته است باید دست در دست یکدیگر باری از دوش کشور برداریم و تأسیس شتاب دهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان می تواند نقطه آغاز و شروع خوبی برای این مهم باشد.

وی از استقبال جوانان ایرانی مقیم خارج از کشور برای حضور در مرکز نوآوری خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوبی که شرکت های دانش بنیان و شتابدهنده ها از مرکز فناوری کیش داشته این اقدام می تواند منشا تحولات تازه در کیش باشد.

 

همچنین در این آیین محمد رضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن قدردانی از تلاش های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل مؤسسه علوم و فنون کیش، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس پردیس کیش دانشگاه امیر کبیر برای به سرانجام رسیدن این طرح گفت: یکی از مهمترین شاخصه های اثرگذار بر توسعه برند و بازار مناطق آزاد، صادرات کالا و خدمات تولیدی و امکان حضور در بازارهای جهانی است.

 

معاون فرهنگی،گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، یکی از راهکارهای رسیدن به توسعه برند و بازار در مناطق آزاد را رفتن به سمت توسعه و راه اندازی شتاب دهنده های صادراتی صنایع خلاق عنوان کرد و تصریح کرد: امروزه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان در تامین منابع، عرضه، ترویج و تبلیغ کالاها و ورود به بازارهای کشورهای مختلف از تجربه و قابلیت های لازم و کافی برخوردار نیستند، لذا شتابدهنده های صادراتی صنایع خلاق با جذب مجموعه ای از شرکت های استارتاپی و نوآور در حوزه های مختلف به این موضوع کمک خواهند کرد.

رستمی با تأکید بر این نکته که جزیره کیش با برخورداری از برج فناوری می تواند خدمات شتاب دهنده های صادراتی را به کلیه مناطق آزاد ارائه کنند گفت: تفاهمنامه منعقد شده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه امیرکبیر برای مدل شکل گیری شتابدهنده ها طرحی واقع بینانه است که با توجه به ظرفیتهای موجود به مدل مطلوب خواهد رسید.

 

هچنین دکتر احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر وجود دانشگاه های نسل ۲ و ۳ و مبتنی بر پژوهش، کار آفرینی و تولید ثروت را از ضرورتهای جامعه دانست و افزود: برای رسیدن به این نسل از دانشگاه ها سه محور افزایش قرارداد های صنعتی و غیر صنعتی، نوآوری و مهارت افزایی را در دستور کار داریم.

وی وجود ۱۶۰ شرکت در مرکز نوآوری کیش را گامی تحول آفرین توصیف کرد و تاکید کرد: باید زمینه حضور و جذب قشر جوان را که در منطقه نقشی تاثیر گذار دارند در عرصه های مختلف فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در این زمینه، مردم شاهد تغییر و تحولات حاصل از فعالیت این مراکز نوآوری در کیش باشند، وی از مسئولان نیز خواست تا مردم را درجریان عملکرد این مراکز قرار دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها