لزوم تفکیک بین ساحل‌نشینان و قاچاق سازمان‌یافته



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: استان هرمزگان به دلیل شرایط خاص دریایی که دارد با ۱۴۰۰ کیلومتر مرز ساحلی و خورهای فراوان حوضچه‌های طبیعی برای پهلو گرفتن شناور هستند شرایط مناسبی برای قاچاق دارد.

وی ادامه داد: قبل از تحریم‌ها تمایل برای قاچاق از دیگر کشورها بسیار بالا بود و ما به قاچاق کالا و ارز به چشم قاچاق خوش خیم نگاه می‌کردیم.

استاندار هرمزگان بیان کرد: بعد از تحریم‌ها شرایط قاچاق معکوس شده است و با تلاش نیروهای نظامی و امنیتی و ورود نیروی دریایی سپاه به مبارزه با قاچاق اقدامات خوبی صورت گرفته است.

همتی گفت: نداشتن ابزار و امکانات کافی و درگیر شدن این موضوع با معیشت مردم نارضایتی‌های بسیاری را به وجود آورده است لذا در مبارزه با قاچاق باید تفکیکی بین قاچاقچیان سازمان‌یافته و مردم عادی و ساحل‌نشین انجام گیرد و با ایجاد اشتغال برای مردم این مشکل حل شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموع مکشوفات ما در سال ۹۷ زیر ۲هزار میلیارد تومان بوده است و در بخش آمارها حساسیت بسیاری داریم زیرا بسیاری از آمارها غیر واقع است و تزریق ناامیدی می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها