حذف بومی پذیری نیروهای استخدامی موجب نگرانی هرمزگانی ها شده است



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایسنا،ناصر شریفی عصر امروز در جلسه شورای اداری هرمزگان که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، گفت: مرزهای ما با مردمانش زیباست، مردمانی که با همه مشکلات تا امروز حافظان با صلابتی برای کشور بوده‌اند.
وی با بیان اینکه هرمزگان استان مهم و حساسی برای کشور و قطب اقتصاد کشور است، اظهار کرد: باوجود قومیت‌ها و مذاهب مختلف وحدتی مثال‌زدنی در هرمزگان وجود دارد.
شریفی با اشاره به اینکه مردم هرمزگان شاکر جمهوری اسلامی هستند و به یمن آن خدمات بزرگی اتفاق افتاده اما به‌واسطه عقب‌ماندگی‌های تاریخی نیاز به توجه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: باوجود صنایع مهم و ملی آمار بیکاری در این استان هیچ توجیهی ندارد و برای رونق تولید و اشتعال باید از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت شود.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: موضوعی که امروز هم استانی‌هایم را نگران کرده، رأی اخیر دیوان عدالت مبنی بر حذف بومی پذیری نیروهای استخدامی است.
وی با بیان اینکه خواهش ما این است که در این رأی تجدیدنظر شود، اضافه کرد: هیچ‌کس در مورد مبارزه با قاچاق حرفی ندارد اما مبارزه با دانه‌درشت‌ها باید صورت بگیرد اما متأسفانه با مردمی که معیشت خانواده خود را با چند کالا تأمین می‌کنند، برخورد می‌شود.
شریفی ادامه داد: اراضی مسکونی که در سنوات گذشته ملی اعلام‌شده بود، روستایی در هرمزگان را گفته‌اند ملی است و خانواده‌ها بابت خانه‌ای که ۵۰ سال پیش‌ساخته‌اند، باید پول پرداخت کنند که با عدالت اسلامی همخوانی ندارد.
وی در پایان عنوان کرد: مسئله دیگر نبودن بازداشتگاه زنان در شهرستان‌های استان هرمزگان است که مشکلاتی را به همراه داشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها