آینده درخشان گردشگری و میراث فرهنگی هرمزگان



به گزارش صبح ساحل،مدیرکل میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى هرمزگان گفت: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان زیر ساخت ها انجام شده است، قطعا آینده درخشانی پیش رو گردشگری و میراث فرهنگی هرمزگان خواهد بود.


رضا برومند در هماییش روز جهانی گردشگری، با اشاره به اینکه آینده درخشانی پیش روی گردشگری هرمزگان خواهد بود، افزود: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان زیر ساخت ها انجام شده است، قطعا آینده درخشانی پیش رو گردشگری و میراث فرهنگی هرمزگان خواهد بود.


وی خاطر نشان کرد: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان لازم بود کارهای زیر بنایی انجام شود که درحال حاضر زیر ساخت ها انجام شده است؛ قطعا آینده درخشانی پیش رو گردشگری و میراث فرهنگی استان خواهد بود.


برومند در تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد زیر ساخت های گردشگری در استان، اذعان داشت: حوزه گردشگری استان نیازمند مطالعه جامع ظرفیت های گردشگری استان، شناسایی وسیله های گردشگری مسیرها و مکان‌های گردشگری بود، که خوشبختانه این مهم از سال گذشته پیگیری شد و اکنون کار به اتمام رسیده است؛ این مطالعات مبنای ما برای تصمیم‌گیری در حوزه گردشگری خواهد بود.


برومند در تشریح زیرساخت های گردشگری ایجاد شده در استان، بیان داشت: پیگیر این هستیم که از طریق اداره مسکن و شهرسازی و امور اراضی، پهنه های گردشگری هر منطقه از استان را مشخص کنیم.


وی با بیان اینکه برای هر شهرستان حداقل پنج پهنه گردشگری مشخص شده است، افزود: در حال انجام اقدامات فنی لازم هستیم، که این اقدامات نیازمند صرف هزینه و زمان است؛ مجموع این فعالیت ها بستر را برای سرمایه گذاری در آینده مهیا خواهد کرد. رضا برومند یادآور شد: در نوروز امسال با رشد 28 درصدی ورود گردشگر به استان رو به رو بودیم که در همین زمان، در استان های دیگر کشور در تعداد گردشگر افت قابل توجهی اتفاق افتاد.


در ادامه مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان ضمن رونمایی از رونمایی از اپلیکیشن و پروتال جامع گردشگری استان، گفت: پروتال جامع گردشگری و اپلیکیشن گردشگری می تواند در راستای معرفی استان و جاذبه های آن و جذب گردشگر، ما را یاری رساند.


 رونق اقتصادی هرمزگان با توسعه صنعت گردشگری 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: یقینا به واسطه گستردگی سرزمینی و تنوع بومی، فرهنگی و قومیتی و همچنین ظرفیت های طبیعی که در این استان متمرکز شده، این زمینه و بستر  وجود دارد تا به عنوان یک وظیفه ملی و منطقه ای، نقش های متعددی را در حوزه گردشگری بپذیرد.


سعید ناجی در بزرگداشت روز جهانى گردشگرى در هرمزگان، ضمن اشاره به ظرفيت متنوع گردشگرى استان هرمزگان، اظهار كرد: امیدواریم در استان با حمايت بخش خصوصى و دولتى در حوزه گردشگری  فعالیت های خوبی براى رونق و ترويج اين صنعت ارزشمند و سودآور صورت گيرد.


وی با اشاره به شرايط اقليمى و ژئوپلتيكى كشور، گفت: اين موقعيت جغرافيايى خاص موجب شده تا در گذشته کشور در مسیر جاده ابریشم قرار گیرد و اتفاقات مهم تاریخی و حوادث بزرگی در این نقطه جغرافیایی رقم بخورد.


ناجى اضافه کرد: تمام این ویژگی ها  کشور را در موقعیت و شرایطی قرار داده که مى تواند به عنوان یکی از مقصد مهم گردشگری و جذب توریسم در منطقه مطرح شود.


وی با تاكيد براينكه بايد از ظرفيت تاثیرگذار گردشگردى بهره گرفت، تصریح کرد: کشور در وضعیت فعلی به شدت نیازمند کمک بخش خصوصى است كه بتوانند در حوزه گردشگری فعاليت سازنده و موثرى داشته باشد، تا شاهد رونق گرفتن اين صنعت باشيم.


ناجی با اشاره به شرایط  جغرافيايى و اقليمى هرمزگان و برخوردارى از نوار ساحلى گسترده، عنوان كرد: هرمزگان با دار بودن ويژگى هاى اقلیمی و انسانی بايد اين صنعت بزرگ و سودآور را به صورت جدى مورد توجه قرار دهد.


معاون سياسى، امنيتى و اجتماعى استاندارى هرمزگان گفت: برای این که  بتوان صنعت گردشگری را در کشور به اهداف پيش بينى معين و چشم انداز هایی ترسیم شده نزديك كرد، در قوانین برنامه پنج ساله و ردیف بودجه سالیانه،  توجه ویژه ای به بحث گردشگری شده است.


وى تاکید کرد: همه همراه فعالين حوزه گردشگرى وظیفه داریم تلاش کرده تا برنامه های پیش بینی شده را محقق شوند؛ اگر حوزه گردشگری به آن هدف و نقطه مطلوب نرسد و از سایر حوزه ها عقب بماند، برنامه توسعه تکمیل نخواهد شد و این پازل و مجموع اقداماتی که کمک می کند تا کشور در مسیر توسعه قرار گیرد، به نقطه مورد نظر برنامه ی پیش بینی شده نخواهد رسید.


وی با اشاره به اينكه ضرورت ها و نیاز جدی که در دنیا در راستای گردشگری و توریسم ایجاد شده و مردم دنيا علاقمند تا از نقاط مختلف ديدن كنند، گفت: در حوزه ایجاد اشتغال و گردش اقتصادی  در داخل کشور با مشکل جدی مواجه است  و نیازمند توسعه صنعت گردشگری بوده و هستیم.


وى  افزود: این نوید و چشم انداز پيش روی ما و مردم عزیز استان قرار دارد که در آینده ای نه چندان دور هرمزگان شاهد پیشرفت های چشم گیری در حوزه گردشگری خواهد بود و شرایطی ایجاد شود که نه تنها مردم کشورمان از اقصاء نقاط ایران، بلکه تمام علاقمندان به حوزه گردشگری از گوشه گوشه دنیا، بتوانند از ظرفیت های هرمزگان استفاده کنند.


ناجی تصریح: صنعت گردشگری  می تواند قطعا رونق اقتصادی و معشیتی استان را، که در ابعادی نیاز به  توسعه اقتصادی و افزایش درآمد دارد را شکل دهد، تا بتوانیم از این حلقه در هم تنیده که گرفتار شده ایم، خارج شده و در شرایط بهتری قرار گیریم.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به معضلات و آسیب های ناشی از پدیده فقر، که می تواند هر مجموعه و جامعه ای را از پا در آورد، گفت: اگر ما نتوانیم در حوزه هایی مثل گردشگری و سایر حوزه هایی که ایجاد شغل و درآمد می کند و به روحیه نشاط می بخشد و ما را در مقابله با پدیده هایی همچون فقر یاری می دهد، اقدامی انجام دهیم، در واقع نتوانستم به اهداف مد نظرمان برسیم.


ناجی خاطر نشان کرد: صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت و یک فعالیت و یک اقدام شناخته شده جهانی است که توانسته کشور ها را در مسیر توسعه و رشد قرار دهد.


وی تصریح کرد: ایران و به ویژه استان هرمزگان در حوزه توریسم و گردشگری، زمینه و ظرفیت خوبی دارد و با همراهی و تلاش همه ی ما می توان در این مسیر قدم های خوبی را بر داشت.


در پایان مراسم از فعالین حوزه گردشگری و برگزیدگان جشنواره فیلم و عکس هرمزگان من تقدیر و تشکر شد. گفتنی است در حاشیه این مراسم نمایشگاه صنایع دستی استان هرمزگان برپا شده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها