تشویق کودکان هرمزگانی به کتاب‌خوانی در روز جهانی کودک



به گزارش صبح ساحل ، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری هرمزگان ، انوشیروان پیش دار رییس حوزه هنری هرمزگان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کودک طی سخنانی اظهار داشت : روز جهاني كودك فرصت مغتنمی براي آشتي كودكان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود : یکی از دشوارترین کارها نوشتن و سرودن برای کودکان و نوجوانان است و در این راستا ، هنرمندان حوزه هنری هرمزگان ، فرهنگ غنی و کهن این سرزمین  را تبدیل به داستان‌هایی ساده، آموزنده و قابل فهم برای کودکان می کنند.

پیش دار در ادامه بیان داشت : حوزه هنری هرمزگان در روز جهانی کودک با هدف توجه ویژه به بحث کودک ، خانواده و اخلاق ، برنامه های ویژه ای را با همکاری سازمانهای مردم نهاد برای کودکان و وجوانان برگزار نمود که اجرای مسابقه نقاشی ، اجرای برنامه های فرهنگی هنری،  خوانش داستان ، اهدا کتاب ، برگزاری دوره های کودک حکیم ، برگزاری کارگاههای شعر و داستان را می توان از جمله این برنامه ها نام برد .

رییس حوزه هنری هرمزگان تصریح نمود : برای رشد فرهنگی و اجتماعی کودکان باید کودک و دنیای آن را بشناسیم و باور داشته باشیم که با وجود آسیبهای اجتماعی در جامعه ، نیاز کودکان به حضور و مشارکت در برنامه های فرهنگی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها