معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان؛

هرمزگان پیشتاز پرداخت تسهیلات ایجاد گلخانه های کشاورزی در کشور است



ضرورت بهره گیری از ظرفیت صنف کشاورزان برای اجرای طرح‌های مدیریت و بهره وری منابع آبی / استانداری از هیچ تلاشی برای تقویت و حمایت از بخش کشاورزی استان دریغ نخواهد کرد
به گزارش صبح ساحل، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان در زمینه پرداخت تسهیلات ایجاد گلخانه های کشاورزی در کشور پیشتاز است و تاکنون برای ۱۰۳ هکتار با پیش بینی اشتغال برای دو هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است.
دکتر ایرج حیدری در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان با حضور نمایندگان کشاورزان با اشاره به اقدامات استان برای توسعه کشت های گلخانه ای، عنوان کرد: هرمزگان در پرداخت تسهیلات برای ایجاد گلخانه های کشاورزی در کشور پیشتاز است و تاکنون برای ۱۰۳ هکتار گلخانه تسهیلات با پیش بینی اشتغال برای بیش از دو هزار نفر به متقاضیان این بخش توسط بانک کشاورزی پرداخت گردیده است.
وی در همین رابطه گفت: به دلیل استقبال کشاورزان منابع سایر استانها برای پرداخت تسهیلات ایجاد گلخانه جذب گردیده و پیش بینی می گردد تا پایان سال به متقاضیان برای ایجاد ۴۰۰ هکتار گلخانه دیگر تسهیلات اعطا گردد که زمینه ساز ایجاد فرصت های جدید شغلی و افزایش محصولات کشاورزی در مناطق مختلف استان خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با تاکید بر حمایت از بخش کشاورزی، تصریح کرد: استانداری هرمزگان از تمام ظرفیت های خود برای تقویت بخش کشاورزی استان به عنوان رکن تولید برای رفع مشکلات این بخش با بسیج امکانات و دستگاه‌های اجرایی حمایت خواهد کرد و همواره در دفاع از حقوق قانونی کشاورزان استان در کنار آنها خواهد بود.
حیدری با تاکید بر پیگیری برای حل دغدغه های کشاورزان استان در خصوص مزارع باغی و کشاورزی آنها که جزء اراضی ملی هستند، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مهم کشاورزان استان ملی بودن مزارع کشاورزی و باغی آنهاست که باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای آنها گردیده است ضروری است سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی راهکار قانونی برای حل این دغدغه دیرینه کشاورزان استان با بهره گیری از ظرفیت های کشوری و استانی در برنامه کاری خود قرار دهند.
وی اظهار داشت:  با توجه به اهمیت حفاظت از منابع آب استان و اجرای برنامه های مدیریت و بهره وری در این بخش، شرکت سهامی آب منطقه ای استان از ظرفیت صنف کشاورزان برای اجرای طرح های مدیریت منابع آبی با مشارکت هرچه بیشتر کشاورزان بهره گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی صادرات محور، تصریح کرد: افزایش کیفیت محصولات کشاورزی تولیدی توسط کشاورزان استان و ایجاد صنایع فرآوری و بسته بندی این محصولات زمینه ساز تولید محصول صادرات محور در استان خواهد شد.
حیدری خاطرنشان کرد: حمایت و تقویت بخش کشاورزی استان نیازمند برنامه ریزی هدفمند و منسجم در تولید محصولات سالم، پربازده، صادرات محور و بازار پسند است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها