فراخوان نخستین رویداد هنرهای معاصر سیریک اعلام شد



رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک از اعلام فراخوان نخستین رویداد هنرهای معاصر این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل ، مصطفی کریمی در این خصوص گفت :این رویداد مهم ​با همکاری فرمانداری ،شهرداری سیریک و شهرداری کوهستک با هدف ایجاد فضای تعامل و تجربه میان جامعه هنرهای تجسمی استان ، فرصت برای ارتقای آگاهی و هنر هنرمندان ، حفاظت و معرفی منطقه بکر گردشگری شهرستان سیریک برگزار می شود.

وی اضافه کرد : نخستین رویداد هنرهای معاصر سیریک در رشته های هنر مفهومی (کانسپچوال آرت) ، هنر پیشامدی (هپنینگ آرت )، هنر اجرا (پرفورمنس آرت )، هنر فرایندی (پروسس آرت )، هنر زمینی (لند آرت )و هنر چیدمان (اینستالیشن آرت )برگزارمی شود .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک رویکرد این رویداد را معرفی و نمایش آثار نوظهورهنرمندان هرمزگان و نمایش دستاوردهای خلاقانه هنری دانست .

کریمی در ادامه به موضوع جشنواره اشاره کرد و بیان داشت :1- پرداختن به فرهنگ بلوچ از نگاه معاصر ، 2-تاثیر هنر بومی در منظومه هنر ایران 3-بازنمایی هنرمندانه از مولفه های بومی 4-تفکر انسان معاصر در سپهر اندیشه های آئینی 5-میراث فرهنگ و اندیشه هرمزگان (انسان بومی ، تفکر جهانی ، اسطوره ها و باز آفرینی با محوریت خلیج فارس) از موضوعات نخستین رویداد هنرهای معاصر سیریک می باشد .

وی به شیوه و تکنیک و تعداد آثار اشاره کرد و گفت : تکنیک و شیوه ارائه اثر ،آزاد است و هر هنرمند می تواند حداکثر با 3طرح پیشنهادی در این رویداد شرکت کند و هر هنرمند فقط می تواند در نهایت در یک رشته هنری شرکت داشته باشد .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک همچنین به مکان های برگزاری این رویداد پرداخت و افزود : فضای قابل ارائه اثر ، مکان های محیطی معرفی شده توسط دبیرخانه در سه محل پیشنهادی : ساحل شهر سیریک ، خور آذینی و کوهستک می باشد .

کریمی بیان کرد : ثبت نام ، تقاضای شرکت و ارسال طرح تصویر آثار ، فقط از ​ایمیل جشنواره به نشانی . art.gambroon@gmail.com امکان پذیر است و​متضاضیان لازم است شرح فعالیت (رزومه ) خود را همراه با طرح های پیشنهادی ایمیل نمایند .

گفتنی است : متقاضیان می تواند همراه فایل ها ، بیانه هنری و تبیین ایده و اثر خود را حداکثر در 100کلمه ارسال کنند ، ارسال این متن الزامی نیست ، اما می تواند به درک بهتر اثر هنری در داوری کمک کند .

پذیرش و انتخاب آثار در دو مرحله صورت می گیرد ، درمرحله اول طرح ها بررسی شده و درمرحله دوم آثار نهایی انتخاب می شود.

آخرین مهلت ارسال طرح 15آبان ماه 1398 ، تاریخ برگزاری رویداد چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه 29آبان ماه تا 1 آذر ماه 1398 می باشد .

نشانی و شماره دبیرخانه دائمی رویداد : دبیرخانه جشنواره – اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک .

دبیراجرایی: موسسه هنر مرداد با مشارکت فرمانداری شهرستان سیریک ، شهرداری بندرسیریک و شهرداری بندر کوهستک و گروگ می باشد.

تلفن : 0733446010

پست الکترونیکی :

art.gambroon@gmail.com

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها