نوسازی صنایع ایران در رونق بخشی ساحل جاسک مشارکت می کند



به گزارش صبح ساحل ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان عصر چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان اظهار داشت: کمک‌های فنی و اعتباری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،  برای ایجاد و توسعه مجتمع های تولیدی صادرات گرا در سواحل جاسک تا گواتر (سواحل مکران)  ظرفیت بسیار مهمی در حوزه تولید، صنعت ، کشاورزی و آب است که باید نهایت بهره برداری از آن انجام شود.

ایرج حیدری در این نشست که با محوریت جذب کمک‌های فنی و اعتباری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ویژه توسعه سواحل جاسک تا گواتر و بررسی آخرین روند جذب اعتبارات تبصره ۱۸ برگزار شد، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی با جدیت نسبت به جذب سهم استان از محل این اعتبارات با ارائه طرح‌های عملیاتی اقدام نمایند.

وی بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی همچون جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب ، صنعت و معدن به همراه بانک‌ها مسئولیت خطیری در جذب به موقع اعتبارات تعیین شده برای سواحل استان از محل کمک‌های فنی اعتباری توسعه سواحل جاسک و گواتر بر عهده دارند.

حیدری تصریح کرد: این اعتبارات زمینه ساز افزایش سرعت تولید، کاهش هزینه‌ها، بهبود وضعیت تولید، افزایش اشتغال و صرفه اقتصادی فعالیت‌های سرمایه گذاری در این مناطق با استقرار زیرساخت‌ها خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان حوزه لنج سازی ، احداث آبشیرین کن‌ها و صنایع تبدیلی وابسته به محصولات کشاورزی و آبزیان در شرق استان را از جمله ظرفیت‌های مهمی عنوان کرد که می‌توان از محل کمک‌های فنی و اعتباری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اقدام به سرمایه گذاری در این بخش‌ها کرد.

تسهیلات تبصره ۱۸ در راستای ایجاد رونق تولید و ضرورت تقویت بنگاههای اقتصادی و با هدف توسعه واحدهای صنعتی، معدنی و صنف تولیدی موجود پرداخت می شود.

استاندار هرمزگان اردیبهشت ماه امسال از اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار گسترس اشتغال و رونق تولید به استان در سالجاری از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه خبر داده بود.

فریدون همتی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی هرمزگان اظهار داشت: این اعتبار در قالب تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در حوزه های گردشگری، صنعت و معدن، شرکت های دانش بنیان، عمران شهری و دیگر حوزه ها هزینه می شود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با تخصیص اعتبار به این حوزه ها، ایجاد ۲۹ هزار شغل در هرمزگان هدف گذاری شده است.

سواحل مکران در محدوده آب های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است واین منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.

این سواحل دروازه طلایی ایران اسلامی است که توسعه آن در بخش های مختلف با توجه به فرمایش ها و تاکید مقام معظم رهبری به صورت ویژه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است. 

۵۰ تا ۶۰ درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های اجرایی در صدد هستند با رونق اقتصادی ساحلی در این منطقه، کسب و کار در بین مردم شرق استان هرمزگان توسعه یابد.

سواحل مکران فرصتی ویژه برای جذب سرمایه گذاران و توسعه و عمران شهرستان های جاسک، سیریک و میناب در شرق استان هرمزگان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها