شهرستان رودان پیشتاز در کشت باغی و زراعی



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس از رودان، رییس جهاد کشاورزی شهرستان رودان  شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان رودان با وجود ۴۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی توانسته است یک سوم سطح استانی را به خود اختصاص دهد.

ضیاالدین صامتی با بیان اینکه ۳۲ هزار هکتار سطح زیر کشت زمین های کشاورزی باغی هستند، افزود: ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاربری زراعی دارند.

صامتی ادامه داد: ۲۷ درصد از سهم بری هرمزگان  در حوزه کشاورزی و ۶ درصد از ظرفیت دامداری استان متعلق به این شهرستان است.

وی اقدامات انجام شده در حوزه آب و خاک شهرستان رودان را حوزه برتر استانی معرفی و بیان کرد : اولین سیستم  آبیاری قطره ای  به  شیوه بارانی در این شهرستان اجرا شده است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان رودان اظهار داشت:  قریب به ۸۵۰ هزار هکتار از اراضی خرد شهرستان رودان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده اند و تعداد چهار پروژه با ظرفیت اشتغال زایی برای ۵۰۰ خانوار در دست اقدام است.

صامتی به تشریح اقدامات این سازمان در حوزه کشت های گلخانه ای پرداخت و افزود:  ۱۴۸ هزار هکتار سطح کشت گلخانه ای در شهرستان رودان وجود دارد.

وی وجود کشاورزان و همت و تلاش آنها را زمینه موفقیت شهرستان در حوزه کشاورزی دانست و ابراز کرد: مهم ترین سرمایه  رودان کشاورزان نمونه و پای کار شهرستان هستند.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان رودان خاطرنشان کرد: در زمینه پرورش و صادرات ماهی خاویار اقدامات خوبی  با ارائه تسهیلات در سطح شهرستان انجام شده است که استقبال مردمی را به همراه داشته است.

صامتی میل به ایجاد صنایع تبدیلی توسط مردم منطقه را یک شاخصه ارزیابی کرد و افزود: پیش از این ۲۰ درصد از محصولات کشاورزی به دلیل عرضه فله به ضایعات تبدیل می شدند.

وی اظهار داشت:  نیاز اصلی باغات شهرستان به کود های شیمیایی چهار هزار تن ارزیابی شده است که با برگزاری دوره های توجیهی و شیوه های اصلاحی مصرف کود با توجه به نیاز گونه های درختی  به یک هزار و ۵۰۰ تن کاهش پیدا کرده است. 

این مقام مسوول بیان کرد: یکی از بیماری های شایع می توان به زوال مرکبات اشاره کرد که دلیل اصلی آن خشکسالی دو دهه اخیر بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها