در قالب طرح ملی اشتغال پایدار روستایی؛

ایجاد یک هزار و 200 فرصت شغلی برای مددجویان هرمزگان



معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد هرمزگان گفت: در قالب طرح ملی اشتغال پایدار روستایی از ابتدای نیمه دوم سال 97 تا به امروز کمیته امداد هرمزگان، یک هزار و 241 فرصت شغلی برای مددجویان مناطق روستایی استان ایجاد کرده است.

به گزارش صبح ساحل، خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالرضا خسروانی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان هرمزگان با بیان این مطلب که یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این نهاد، توانمندسازی مددجویان با ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی است، گفت: در قالب طرح ملی اشتغال پایدار روستایی از ابتدای نیمه دوم سال 97 تا به امروز کمیته امداد هرمزگان، یک هزار و 241 فرصت شغلی برای مددجویان مناطق روستایی استان ایجاد کرده است.

خسروانی گفت: از کل اشتغال ایجاد شده  تعداد 473 مورد فرصت شغلی درزمینه ی دام‌پروری، 210 مورد در زمینه‌ی کشاورزی، 307 مورد صنایع‌دستی و 251 مورد در زمینه‌ی طرح‌های خدماتی بوده که برای ایجاد این تعداد فرصت‌ شغلی در مجموع مبلغ 42 میلیارد و 600 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در قالب اعتبارات طرح اشتغال پایدار روستایی به مددجویان روستایی و عشایری استان هرمزگان پرداخت‌شده است.

وی همچنین به تسهیلات اشتغال روستایی مصوب شده کمیته امداد استان هرمزگان اشاره و بیان کرد: اعتبارات مصوب برای تسهیلات اشتغال روستایی کمیته امداد در استان هرمزگان بیش از 95 میلیارد تومان است که تاکنون حدود 45 درصد آن جذب‌شده است و با برنامه ریزی های انجام شده امید واریم 55 درصد باقی مانده را نیز تا پایان سال جذب و زمینه اشتغال پایدارمدد جویان مناطق روستایی را محیا کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان هرمزگان افزود: وام‌های قرض‌الحسنه پرداختی اشتغال روستایی از طرف بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست‌بانک و صندوق کارآفرین امید پرداخت‌شده است.

خسروانی گفت : ارائه خدمات به خانوار تحت حمایت روستایی باهدف پیشگیری از مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها صورت می‌گیرد و کمیته امداد استان با ارائه خدمات مختلف به مددجویان روستایی ضمن توسعه  اشتغال در این مناطق و ایجاد درآمد پایدار برای مدد جویان روستایی، تلاش دارد زمینه ی مهاجرت معکوس روستاییان از شهر‌ها به محل سکونت خود را نیز فراهم کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها