راه‌اندازی سامانه دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند در کیش



به مناسبت روز ملی حمل نقل و در راستای توسعه حمل‌ونقل پاک و ارتقا شاخص‌های حمل‌ونقل کیش، قرارداد راه‌اندازی سامانه دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند مابین شرکت عمران، آب و خدمات شهری کیش و یک شرکت دانش‌بنیان امضا شد.

به گزار صبح ساحل، به نقل از ایسنا، مدیرعامل بین شرکت عمران، آب و خدمات شهری کیش در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز ملی حمل‌ونقل به تلاش برای ارتقا شاخص‌های حمل‌ونقل کیش تأکید کرد و افزود: این طرح مبتنی بر حفظ محیط‌زیست و حمل‌ونقل پاک بوده و علاوه بر کمک به این امر می‌تواند به یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش تبدیل شود.

علی مقدس زاده راه‌اندازی این سامانه را نافی ایستگاه‌های فعلی و سنتی اجاره دوچرخه ندانست و آن را تکمیل‌کننده زنجیره حمل‌ونقل و گردشگری کیش اعلام کرد.

وی افزود: پس از 4 ماه مذاکره و بررسی شرایط این طرح مورد تائید قرار گرفته است و اجرایی شدن آن منوط به ارائه ضمانت‌نامه و انجام طرح طبق زمان‌بندی تا قبل از نوروز است.

بنا بر اعلام مدیر این شرکت دانش‌بنیان، 30 پارکینگ دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند در جزیره کیش راه‌اندازی خواهد شد و در فاز اول تا قبل از نوروز 700 دوچرخه وارد این ناوگان حمل‌ونقل خواهند شد.

قفل هوشمند، GPS، ضد سرقت، بدنه تمام اتوماتیک، بدون زنجیر بودن، سبکی و استفاده از نوع خاصی از لاستیک‌ها ازجمله امکانات و مشخصات این دوچرخه‌ها است.

کیشوندان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن نسبت به بازگشایی قفل هوشمند، پرداخت هزینه و ... اقدام کنند.

استفاده از این دوچرخه‌ها محدودیت مبدأ و مقصد ندارد و در هرکجای جزیره امکان ترک دوچرخه و فعال کردن قفل هوشمند وجود خواهد داشت، البته با تحویل دوچرخه در پارکینگ‌ها هدایا و امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها