کیش و کمیته ملی پارالمپیک تفاهمنامه همکاری امضا کردند



به گزارش صبح ساحل، این تفاهمنامه با هدف بهرهگیری از توانمندی ها و ظرفیتهای کمیته ملی پارالمپیک در پیشبرد برنامه ها و فعالیت های مربوط به توسعه ورزش کیش در بخش پارالمپیک (جانبازان، معلولین و نا بینایان) بین غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک امضا شد.

مشارکت در تشکیل آکادمی علمی ورزشی، بهره مندی از ظرفیت ها و امکانات ورزشی و آموزشی جهت برگزاری اردو های ملی و میزبانی از اردو های بین المللی، مشارکت در ایجاد پایگاه منطقه ای آموزش جهانی وابسته به بنیاد آجیتوس کمیته ملی پارالمپیک در منطقه آزاد کیش، همکاری در برگزاری سمینارها، همایش ها و کنفرانس های علمی مشترک آموزشی و پژوهشی با محوریت جنبش پارالمپیک، برگزاری کارگاه های آموزشی عمومی و تخصصی به صورت مشترک با استفاده از اساتید داخلی و خارجی، بهره گیری از نیروی انسانی و عوامل مدیریتی و اجرایی در فعالیت های مشترک، از جمله محورهای این تفاهمنامه است.

ورزش و تفریح های سالم به عنوان حلقه پیشرو و مهمترین پیوست حوزه گردشگری جزیره کیش در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و گروهای مختلف سنی بویژه قشرهای جوان و نو جوان را به خود جذب کرده است.

در جزیره گردشگری کیش، علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی شاخص، و سلسله ای از مناظر جذاب و دیدنی در طول ۵۱ کیلومتر نوار ساحلی، مجموعه ای از رشته ها و جاذبه متنوع ورزشی و تفریحی با استفاده از وضعیت بی بدیل جغرافیای این منطقه ایجاد شده که از آن به عنوان یکی از مهمترین حلقه های زنجیره گردشگری این منطقه می توان نام برد.
قایقرانی، سوارکاری، گشت با اسکوتر برقی ، بانجی شوتینگ، سافاری، شتر سواری، پدل بورد، پینت بال، پیست باگی و اسکیت روی یخ، بانجی جامپینگ به ارتفاع ۴۰ یا ۶۰ متر، تفریحات شاتل و بنانا، پارکهای آبی، غواصی، اسکوتر غواصی، پاراسل، فلای جت و مجموعه از جاذبه های تفریحی و ورزشی جزیره است که در قالب ۵۰ کلوپ تفریحی و ورزشی در منطقه آزاد کیش به عنوان مهمترین مرکز تفریحات ورزشی و آبی کشور فعالیت می کنند.
این امکانات ورزشی و تفریحی که با بهره گیری از توانمندی های بخش خصوصی ایجاد شده اکنون به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری تبدیل شده و حلقه ای مهم و جذاب از زنجیره حوزه گردشگری جریره مرجانی به عنوان قطب گردشگری منطقه و کشور را تشکیل می دهد.
تقویت هرچه بیشتر گردشگری بویژه تفریح های ورزشی و دریایی با نگرش به استانداردهای بین اللملی وبهره گیری از توانمندیهای بخش خصوص به عنوان محور توسعه جزیره کیش مورد تاکید مدیریت سازمان منطقه آزاد قرار داد .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در سخنرانی های و مصاحبه های خود، توسعه گردشگری سلامت و رشد گردشگری ورزشی را از مهمترین اولویت کاری اعلام کرده است.
غلامحسین مظفری با اشاره به این نکته که ما از ظرفیت های گسترده و ارزشمند گردشگری دریایی خیلی استفاده نکرده ایم، معتقد است: در این خصوص باید به همت نیروهای توانمند و خلاق و تکیه بر موسسه های دانش بنیان، گام های اساسی در تقویت بخش گردشگری دریایی برداریم و از مواهب و سرمایه های فراوان دریا بهره ببریم .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها