بدهی چهار هزار میلیاردی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان



در حال حاضر سازمان های بیمه گر چهار هزار میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بدهکار هستند.

به گزارش صبح ساحل، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ظهر چهارشنبه گفت: بیشترین مبلغ بدهی با عدد یک هزار و 280 میلیارد ریال مربوط به بیمه سلامت است .

دکتر حسین فرشیدی بیان داشت: در راستای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی نیازمند حمایت مالی هستیم که پرداخت نشدن مطالبات بیمارستان ها، ارائه خدمات پزشکی را در این مراکز با مشکل مواجه می کند.

وی تصریح کرد: با وجود نیازهای بسیار حوزه بهداشت و درمان به پرداخت مطالباتش از سوی سازمان های بیمه گر، این امر از طرف این مراکز با کندی انجام می شود.

فرشیدی از سازمان های بیمه گر خواست تا به منظور ارایه خدمات هر چه بیشتر بهداشت و درمان به شهروندان، در اسرع وقت نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان کمبود اعتبار را مهمترین موضوع در کندی روی اجرای پروژه های درمانی و بیمارستانی در این استان عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین این پروژه ها بیمارستان 130 تختخوابی شریعتی بندرعباس است که به دلیل کمبود اعتبار، در موعد مقرر به بهره برداری نرسیده است.

فرشیدی اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه بیمارستان شریعی را 650 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از صنایع و بنگاه های بزرگ اقتصادی استان خواستاریم تا بخش درمان و سلامت هرمزگان را مورد حمایت قرار دهند و به کمک این بخش بیایند.

وی یکی دیگر از پروژه های مهم درمانی هرمزگان را بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس که در پردیس دانشگاه علوم پزشکی واقع شده اعلام کرد و گفت: این پروژه نیز در حال حاضر بین 25 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سه دستگاه آمبولانس دریایی به ناوگان اورژانس هرمزگان اضافه می شود

فرشیدی در بخش دیگری از صحبتهای خود ضرورت تامین آمبولانس دریایی برای ارایه خدمات به مردم جزایر هرمزگان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در همین راستا نیز سه دستگاه آمبولانس دریایی از کشور هلند خریداری شده و هم اکنون در گمرک شهید رجایی بندرعباس در انتظار ترخیص است که امیدواریم تا پایان سال این آمبولانس ها ترخیص شوند.

ثبت 18 مورد مثبت آنفلوآنزا در هرمزگان

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین آمار مبتلا شدگان به بیماری آنفلوآنزا در استان، گفت: 18 مورد مثبت آنفلوآنزا در هرمزگان ثبت شده که متاسفانه سه نفر از آنها فوت شدند.

دکتر فرشیدی خاطرنشان کرد: از آبان ماه امسال تاکنون در مجموع 743 مورد بیمار تنفسی در بیمارستان‌های هرمزگان بستری شدند که آنفلوآنزا در خصوص برخی از این بیماران مثبت بوده است.

وی با تاکید بر تزریق واکسن آنفلوآنزا در زمان مناسب، افزود: گروه های پرخطر از جمله بیماران دیابتی، بیماران کلیوی، بیماران قلبی، کودکان زیر پنج سال، افراد بالای 65 سال، مادران باردار، بیماران سرطانی باید قبل از شروع فصل پاییز (شهریورماه) نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

ثبت 87 مورد بیماری مالاریا در هرمزگان

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت بیماری مالاریا در استان گفت: سال گذشته 52 مورد و امسال 35 مورد از این بیماری در استان ثبت شده که همه موارد مربوط به اتباع بیگانه است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر با اجرای برنامه پیشگیرانه و بیماریابی و درمان، ابتلا به مالاریا کاهش چشمگیری در هرمزگان داشته است.

دکتر فرشیدی از مهمترین چالش های پیش روی تیم مبارزه با بیماریها در برنامه حذف مالاریا در هرمزگان را تردد غیر مجاز اتباع بیگانه، پراکندگی جمعیت به ویژه در شرق استان عنوان کرد.

80 نیروی متخصص و فوق تخصصی در بخش درمان هرمزگان جذب شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص وضعیت جذب نیروهای متخصص در استان گفت: امسال ۳۰ درصد افزایش نیروی تخصصی در استان داشتیم و بیش از ۸۰ نیروی متخصص و فوق تخصص در هرمزگان جذب شده است.

دکتر فرشیدی اظهار داشت: در حال حاضر نیاز استان در بخش درمان سرطان و بیماری های خونی، اطفال و نفرولوژی رفع شده است و در سایر بخش ها نیز در تلاش برای جذب نیروهای مورد نیاز هستیم.

جاسازی قرص در میان کیک ها در خارج از مسیر تولید بوده است

وی در خصوص جاسازی قرص در میان کیک و بیسکویت که موجی از تنش و نگرانی را در میان مردم استان ایجاد کرد، گفت: بازرسان این دانشگاه در بازدیدهای خود از مناطق مختلف، شمار زیادی از کیک ها را به صورت پلمپ شده، مورد بررسی قرار دادند،اما هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشد.

فرشیدی گفت: در تمام موارد اعلام شده به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، بسته های کیک ها باز شده بود و افراد مدعی بودند که پس از باز کردن متوجه وجود قرص در داخل آنها شده اند.

وی خاطرنشان کرد: تمام موارد اعلامی به آزمایشگاه مرکزی وزارت بهداشت ارسال و مورد بررسی قرار گرفت که طبق نتایج اعلام شده این قرص از نوع مخدر و یا روانگردان نبوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: خوشبختانه با ورود به موقع تیم های اطلاعاتی و امنیتی به این مساله، سریعا موضوع مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر شرایط کاملا عادی است و از موج نگرانی مردم کاسته شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها