توسعه جزایر جدی گرفته شود/ پشت پرده اغتشاشات را برای مردم روشن کنید



به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: اخلاق قوام‌بخش زندگی مشترک انسان‌ها با یکدیگر بخصوص در بستر خانواده است و در سبک زندگی علوی که الگویی ارزشمند در پیش روی همه ما است، حرمت‌گذاری زن و مرد به یکدیگر سبب حفظ و حراست از کیان خانواده می‌شود.

وی افزود: طلاق ریشه‌هایی زیادی دارد که مشاجرات کلی و جزئی همسران، مشکلات عاطفی، نگرانی‌های مالی و اقتصادی و اختلاف سلیقه‌ها از جمله آنها است اما زوج باید بدانند که با اندکی تحمل و ایمان به خدا و درک یکدیگر و احترام و محبت می‌توانند پایه‌های زندگی مشترک خود را استوار کرده و به سوی زندگی متعالی و رشد یکدیگر به پیش روند.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌ها با تقدیر از برگزارکنندگان کنگره 1500 شهید استان هرمزگان و بخصوص آنانی که در این کنگره تلاش زیادی کردند اما نامی از آنها برده نشد، تصریح کرد: پاسداران پرتلاش سپاه امام سجاد (ع) با اهتمامی شبانه‌روزی به برگزاری این کنگره کمک کردند که خداوند اجر آنان را در گرامیداشت یاد شهدا خواهد داد.

کنگره شهدا پایان کار نیست

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با بیان این که برگزاری این کنگره پایان راه نیست بلکه آغاز یک عهد با شهدا در عمل به وصایای آنان است، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، هر شهید یک نماد است و باید سیره اخلاقی شهدا به درستی برای نسل جوان امروز تبیین و تشریح شود تا این الگوهای ارزشمند همچون چراغی، روشنی‌بخش راه باشند.

وی سخنان ارزنده فرمانده کل قوا در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری کنگره 1500 شهید را که از صدا و سیما و رسانه‌ها نیز منتشر شد را سند راهی برای تلاش و پیشرفت در هرمزگان برشمرد و افزود: باید شهدا را شناخته و به جامعه بیش از پیش بشناسانیم.

رفع مشکلات جزایر در کانون توجه مسؤولان باشد

امام جمعه بندرعباس در ادامه با تصریح بر این که رفع مشکل جزایر بخصوص جزیره هرمز یکی از تأکیدات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که نگذاریم جزیره هرمز که مهد شهدا است گرفتار مشکلات باشد و از سویی دیگر برخی افراد به صورت شبکه‌ای و برنامه‌ریزی‌شده، کارهای غیراخلاقی را در سواحل این جزیره و دیگر جزایر انجام و فضای معنوی این جزایر را آلوده کنند.

حجت‌الاسلام و المسلیمن عبادی‌زاده ادامه داد: باید سواحل را پاک نگاه داریم و اجازه ندهیم افرادی با نیات شیطانی، جزایر و سواحل را آلوده کنند.

9 دی فراموش شدنی نیست

وی با اشاره به در پیش بودن یوم الله 9 دی و ضرورت برگزاری باشکوه این روز، عنوان کرد: ما یاد گرفته‌ایم که هر وقت نظام سلطه برای ملت ما برنامه‌ای خبیثانه داشته است، به میدان بیاییم و حضور مردم در این راه سبب شده تا توطئه‌ها خنثی شده و ریشه فتنه‌ها خشکانده شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تأکید کرد: حضور مردم در صحنه همواره بی‌نظیر بوده و برکات این حضور را در صیانت از انقلاب اسلامی همواره شاهد بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده اضافه کرد: در اغتشاشات اخیر در خصوص افزایش قیمت بنزین در کشور نیز دیدیم که مردم خودشان توطئه را خنث کردند در حالی که در شرایط سخت اقتصادی نیز قرار داشتند اما اجازه ندادند که دشمن از این صحنه برای مختل کردن امنیت و ثبات در کشور سواستفاده کند.

نگذاریم جامعه‌مان پیر شود

امام جمعه بندرعباس همچنین در بیان توصیه‌ای مهم به خانواده‌ها، از آنان خواست تا نگذارند جامعه در اثر کاهش تولد، پیر شود چرا که ما در جنگ به همت همین جوانان کشور را از گزند تجاوز حفظ کردیم و پیروز شدیم و در آینده نیز وجود جامعه‌ای پیر، کشور را در معرض آسیب‌های متعددی قرار خواهد داد.

وی با اشاره به آثار زیان‌بار سیاست‌های کنترل جمعیت در کشور، گفت: شرایط کنونی ایجاب می‌کند که خانواده‌ها به فرزندآوری توجه بیشتری کرده و البته دولت نیز وظیفه دارد تا شرایط زندگی بهتر مردم و ایجاد رفاه در جامعه را در اولویت قرار دهد تا نگرانی خانواده‌ها از هزینه فرزندآوری نیز کاهش یابد.

عبادی‌زاده اضافه کرد: در حوزه خدمت نظام وظیفه عمومی که بواقع امری مقدس است، اکنون دچار مشکل شده‌ایم و این یکی از آثار زیان‌بار سیاست‌های کنترل جمعیت در گذشته است.

پشت پرده اغتشاشات بخوبی برای مردم تشریح شود

نماینده ولی‌فقیه در بخش پایانی خطبه‌های امروز خود با اشاره به ضرورت روشن‌شدن سریع‌تر پشت‌پرده اغتشاشات اخیر در کشور و بیان دقیق مسائل برای مردم، اظهار کرد: حق اعتراض برای مردم محفوظ و قانونی است اما برخی با یک سناریوی از پیش تعیین‌شده قصد به انحراف کشانیدن خواسته‌های عمومی مردم را داشتند که به همت نیروهای امنیتی و انتظامی کشور، این توطئه مهم نقش بر آب شد.

وی اضافه کرد: مردم ایران، رژیم سلطنتی و عناصر آن و منافقین کوردل را قی کرده است و هرگز دوباره آنان را نمی‌پذیرد و آن بدبخت صفتانی که از فرط بیچارگی هر روز به دامان یکی از سران مرتجع منطقه و مستکبران عالم روی می‌آورند، بدانند که هیچ‌گاه دیگر جایی در این سرزمین نخواهند داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها