افزایش 95 درصدی صادرات نفتی از بندر شهید باهنر



میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بندر شهید باهنر از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در همسنجی با مدت مشابه پارسال ۹۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش صبح ساحل، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر روز یکشنبه در نشست تشریح عملکرد این بندر و بنادر شرق هرمزگان اظهار داشت: در این مدت زمان یک میلیون و  ۶۱۵ هزار و ۹۴۹ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده که در همسنجی با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد رشد داشته است.

حمیدرضا محمدحسینی اظهار داشت: از مجموع  عملیات انجام شده ۳۸۴ هزار تن به تخلیه و بارگیری کالای نفتی و یک میلیون و ۲۳۳ هزار تن به کالای غیرنفتی اختصاص دارد.

 وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۶۴ هزار و ۳۳۷ تن کالای نفتی از بندر باهنر صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۵ درصد افزایش یافته است.

محمد حسینی میزان رشد جابه جایی مسافر بین المللی از طریق بندر شهید باهنر را ۶۴ درصد اعلام کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۷ هزار نفر مسافر بین المللی از طریق این بندر جابجا شدند.

محمدحسینی با اشاره به عملکرد بنادر جاسک، تیاب و سریک در شرق هرمزگان در ۹ ماهه امسال، گفت: میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بندر جاسک در این مدت ۵۴ درصد، در سیریک ۱۳۱ و تیاب ۳۸ درصد رشد داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان افزود: بندر جاسک در ۹ ماهه امسال با داشتن ۹۰ هزار تن عملکرد جابجایی کالا و رشد ۵۸ درصدی، از جمله پررونق ترین بنادر منطقه شرق استان هرمزگان بوده است.

این مقام مسوول اضافه کرد: بندر سیریک نیز به دلیل داشتن مسیر دسترسی دریایی به اقیانوس هند و آب های آزاد، در موقعیتی راهبردی از سواحل مکران قرار گرفته که این امر موجب شده صادرات کالاهای غیر نفتی در این بندر رونق بگیرد و به رشد ۱۳۱ درصدی دست یابد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خاطرنشان کرد: بندر شهید حقانی بندرعباس نیز در این مدت با خدمات رسانی به دو میلیون و ۲۲ هزار نفر، شاهد افزایش ۳ درصدی بوده است.

بندر شهید باهنر با ظرفیت سالانه ۲ و نیم میلیون تن کالا، امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵ متر برخوردار است.

برخورداری از ۱۲ پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.

بندر شهید باهنر همچنین از پایانه های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها