«بشاگرد» در انتظار پزشکان جهادی/ راه‌های ارتباطی روستاها به مراکز درمانی مسدود است



به گزارش صبح ساحل، اکنون 2 هفته از سیل شهرستان بشاگرد می‌گذرد اما همچنان وضعیت روستاهای سیل‌زده بخش گافر و پارامون در بدترین شرایط ممکن است.

بزرگترین مشکل برای مردم سیل‌زده بشاگرد مسدود بودن راه‌های ارتباطی روستاها به مرکز شهرستان است.

علاوه بر کمبود مواد غذایی در روستاهای سیل‌زده، طبق گزارشات دریافتی وضعیت بهداشتی در برخی از روستاها چندان مناسب نیست.

هرچند بیماران اورژانسی توسط بالگرد به بیمارستان اعزام می‌شوند اما بیمارانی مانند مبتلایان به سرماخوردگی، اسهال و آنفولانزا که بین مردم سیل‌زده شایع شده است در محاصره سیل قرار دارند و خدمات‌رسانی به آنان بسیار دشوار شده است.

هر ساله چندین بیمارستان صحرایی و تیم‌های پزشکی سیار توسط سپاه پاسداران و گروه‌های جهادی در مناطق محروم شهرستان بشاگرد برپا می‌شود که اکنون بیش از هر زمانی به حضور این تیم‌های پزشکی در روستاهای سیل‌زده نیازمند است.

*بیش از هر زمان دیگری به پزشکان جهادی در بشاگرد نیاز داریم

عبدالعظیم احمدپور کریانی سرپرست شکبه بهداشت بشاگرد با حضور در روستاهای سیل‌زده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشاگرد با اشاره به وقوع بارندگی‌ها و سیل اخیر که موجب مسدود شدن راه‌های ارتباطی برخی از روستاهای بشاگرد به مراکز بهداشتی درمانی شده است، گفت: در حال حاضر به حضور تیم‌های جهادی پزشکی در بشاگرد نیاز فوری و مبرم است.

وی اظهار داشت: اکنون در این وضعیت بحرانی بیش از هر زمان دیگری به پزشکان جهادی در بشاگرد نیاز داریم.

احمدپور افزود: تیم پزشکی شبکه بهداشت این شهرستان طی اقدامی جهادی از رودخانه جگین بعلت حجم زیاد آب و عدم عبور وسیله نقلیه با پای پیاده عبور کردند و به معاینه و ویزیت بیماران پرداختند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد گفت: همچنین آموزش مسائل بهداشتی برای سیل‌زدگان و داروی رایگان در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار گرفت.

وی بیان کرد: از جوانان روستای سگن جهت کمک در انتقال دارو و اطلاع‌رسانی سریع به مردم جهت حضور و ویزیت تشکر می‌کنم.

*پزشک در مناطق سیل‌زده وجود ندارد

حجت‌الاسلام مرتضی میران‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و مسدود بودن راه‌های ارتباطی اکثر مردم دچار سرماخوردگی شده‌اند و این بیماری بسیار شیوع پیدا کرده است.

وی افزود: تاکنون هیچ راهی بازگشایی نشده است و ماشین‌آلاتی که به منطقه اعزام می‌شوند یا خراب می‌شوند یا به گل می‌نشینند.

حجت‌الاسلام میران‌نژاد اظهار داشت: پزشک در مناطق سیل‌زده وجود ندارد و مردم نیازمند کمک فوری و حضور پزشکان جهادی در روستاها هستند.

وی تصریح کرد: برخی از تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها بسیار دردآور است و از رسانه‌ها درخواست داریم به نحوی تصویربرداری شود تا به آبروی مردم لطمه‌ای وارد نشود.

*راه‌های ارتباطی روستاها به مراکز درمانی مسدود است

امید شهدادی یکی از جوانان جهادی شهرستان بشاگرد گفت: وضعیت بهداشت و درمان مردم روستاهای سیل‌زده در بشاگرد مناسب نیست و نیاز به یک اقدام جهادی بسیار بزرگ است.

وی اظهار داشت: راه‌های ارتباطی روستاهای ما به مراکز درمانی و تنها بیمارستان شهرستان مسدود است.

شهدادی اضافه کرد: با توجه به سرما بی‌سابقه هوا در مناطق سیل‌زده بشاگرد، بیماری‌ها بسیار افزایش پیدا کرده و راه خدمات‌رسانی نیروهای شبکه بهداشت و درمان نیز بسته است.

*400 نفر از بیماران محاصره در سیل ویزیت شدند

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی(ع) گافر و پارامون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشاگرد گفت: با همت و همکاری مؤسسات خیریه نهال مهر امید میناب و مهرسان ۴۰۰ نفر از بیماران محاصره در سیل ویزیت شدند.

محسن خورشیدی اظهار داشت: تیم پزشکی مؤسسه خیریه نهال مهر امید میناب و مؤسسه خیریه مهرسان با حضور در منطقه سیل‌زده گافر و پارامون به‌مدت پنج روز بیماران را ویزیت کردند.

وی افزود: طی این اقدام خیرخواهانه ۴۰۰ نفر از مردم روستاهای سیل‌زده دوگنویر، زمین حسن، صیدآباد و کروچ کلن ویزیت رایگان شدند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج گافر و پارامون گفت: همچنین در این برنامه دارو رایگان، پک‌های بهداشتی و دمپایی نیز بین بیماران و نیازمندان توزیع شد.

خورشیدی عنوان داشت: از خیرین مؤسسه خیریه نهال مهر امید میناب و مؤسسه خیریه مهرسان تشکر می‌کنیم و آماده استقبال از خیرین سراسر کشور جهت کمک به سیل‌زدگان بشاگرد هستیم.

منبع: فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها