استاندار هرمزگان خبر داد:

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۲۲ پروژه همزمان با دهه مبارک فجر در هرمزگان



استاندار هرمزگان از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۲۲ پروژه با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در استان هرمزگان خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، دکتر فریدون همتی با تبریک و گرامیداشت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عنوان کرد: مجموع تعداد پروژه های قابل افتتاح و آغاز عملیات اجرایی در استان هرمزگان برای ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری، 722 پروژه با اعتباری بیش از 8135 میلیارد تومان می باشد.
وی ادامه داد: این میزان شامل افتتاح 707 پروژه با اعتباری بالغ بر 7874 میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی 15 پروژه مهم در سطح استان با اعتبار بیش از 261 میلیارد تومان است.
استاندار هرمزگان افزود: این پروژه ها در زمینه های مختلف در شهرستان های استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسند که در بین شهرستان ها، بندرعباس با تعداد 174 پروژه و اعتبار بیش از 5516 میلیارد تومان دارای بیشترین تعداد پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر است.
همتی تصریح کرد: همچنین بیشترین تعداد پروژه ها مربوط به بخش مسکن، عمران شهری و روستایی با 331 پروژه است و بیشترین میزان اعتبار نیز مربوط به بخش انرژی با اعتبار 2626 میلیارد تومان می باشد.
وی در ادامه به تعدادی از پروژه‌های بزرگ و شاخص قابل افتتاح در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی 890 مگاواتی هنگام به ظرفیت 307 مگاوات با حجم سرمایه گذاری 150 میلیون یورو از جمله این طرح‌های بزرگ است.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این نیروگاه در زمینی به مساحت 42 هکتار در 12 کیلومتری غرب بندرعباس احداث شده و شامل 2 واحد گازی 307 مگاواتی و یک واحد بخاری 280 مگاواتی می باشد.
همتی تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی ساخت توربین‌های کلاس F در این نیروگاه موجب افزایش راندمان به معنای مصرف سوخت کمتر برای تولید برق واحد و همچنین آلایندگی کمتر و در نتیجه ارتقای سطح بهره وری در صنعت برق خواهد شد.
وی گفت: دیگر طرح بزرگ قابل افتتاح در استان، تولید گندله آهن شرکت مادکوش با سرمایه گذاری 137 میلیون یورو می‌باشد.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: سد سرنی شهرستان میناب و خط انتقال و تصفیه خانه آن با اعتبار 87 میلیون یورو و 55 متر ارتفاع سد، 61 میلیون متر مکعب حجم مخزن، 460 متر  طول تاج و 38 کیلومتر طول خط انتقال، آماده بهره‌برداری است.
همتی اضافه کرد: فاز دوم آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس به ظرفیت 20 هزار متر مکعب با اعتبار 2450 میلیارد ریال ، شامل یک باب ایستگاه پمپاژ ، یک مخزن به ظرفیت 5000 مترمکعب ، 5 کیلومتر خط انتقال و ظرفیت تامین آب 231 لیتر بر ثانیه دیگر طرح شاخص در استان است.
وی ادامه داد: فاز اول طرح آبرسانی به بشاگرد از سد جگین با اعتبار 1312 میلیارد ریال، شامل 2 باب ایستگاه پمپاژ با یک پمپ هرکدام به ظرفیت 60 لیتر بر ثانیه ، 5 واحد مخزن به ظرفیت 9000 مترمکعب ،  76 کیلومتر طول خط انتقال و ظرفیت تامین آب 30 لیتر بر ثانیه نیز آماده بهره‌برداری می‌باشد.
استاندار هرمزگان عنوان کرد: افتتاح 168 هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی با اعتبار بیش از 2677 میلیارد ریال در شهرستان های رودان، میناب، حاجی آباد و بندرعباس و بهره برداری از سامانه های نوین آبیاری در سطح 4000 هکتار از اراضی کشاورزی استان با اعتبار 680 میلیارد ریال از پروژه‌های مهم بخش کشاورزی استان است.
 همتی خاطرنشان کرد: مجتمع بنکداران بندرعباس با اعتبار 950 میلیارد ریال شامل 193 باب غرفه نیز آماده افتتاح است.
وی افزود: بهره‌برداری از پست برق 230 کیلوولت فتوئیه شهرستان بستک با اعتبار 800 میلیارد ریال و پست برق 63 کیلوولت طلوع بندرعباس با اعتبار 600 میلیارد ریال دیگر طرح‌های مهم استان هستند.
استاندار هرمزگان گفت: نصب و راه اندازی تجهزات بلاک میانی تزرج تا ایستگاه راه آهن زادمحمود با اعتباری حدود 3 میلیون یورو و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی شرکت پتروآموت دریا با اعتبار 400 میلیارد ریال نیز برای ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری در استان هرمزگان، آماده بهره‌برداری می‌باشند.
روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها