از واردات کک اسفنجی بی‌نیاز می‌شویم



وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران از واردات کک اسفنجی بی‌نیاز می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، رضا رحمانی در آیین رسمی امضای تفاهم‌نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه‌های بندرعباس و امام خمینی شازند افزود: ثبیت تولید یکی از اهداف ما در سال رونق تولید است، اما بررسی آمار در ۱۰ ماهه گذشته نشان‌دهنده افزایش تولید در بیشتر بخش‌ها است. 
 

ایران بزرگترین تولید کننده بنزین در اوپک

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: ایران به بزرگترین تولید کننده بنزین در اوپک تبدیل شده است. آقای علیرضا صادق‌آبادی، در مراسم امضای تفاهم نامه کک سوزنی و اسفنجی افزود: ۹۱ میلیون لیتر از بنزین تولیدی در کشور، یورو ۴ و ۵ است. وی اضافه کرد: تولید بنزین و گازوئیل کشور در فاصله سال‌های ۸۰ تا ۹۸ از روزانه ۳۷ به ۱۱۰ میلیون لیتر و از ۷۰ به ۱۲۰ میلیون لیتر رسیده است؛ ۹۱ میلیون لیتر از بنزین تولیدی در کشور یورو ۴ و ۵ است.

صادق آبادی گفت: ظرفیت پالایشی کشور از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در سال ۸۰، به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در سال ۹۸ افزایش یافته است. وی افزود: در نخستین مرحله اجرایی شدن مصوبه شورای اقتصاد برای تبدیل رایگان نزدیک به ۱.۵ میلیون خودروی عمومی در کشور به گازسوز، امروز در نخستین مرحله و تنها به فاصله دو ماه از امضای تفاهم‌نامه، از ۴۱ دستگاه خودروی عمومی تبدیلی در شهر اصفهان رونمایی خواهد شد. صادق ابادی گفت: حجم قابل توجهی از پروژه‌های توسعه پالایشگاه اصفهان در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 

تفاهم‌نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه‌های بندرعباس و امام خمینی شازند

تفاهم‌نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه‌های بندرعباس و امام خمینی شازند با حضور وزیر نفت و وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا شد. مدیرعامل ایمیدرو در این مراسم گفت: سال ۹۲ تفاهم‌نامه‌ای بین ایمیدرو و پژوهشگاه صنعت نفت برای تولید کک اسفنجی امضا شد که نمونه آزمایشی (پایلوت) این واحد سال ۹۴ در پژوهشگاه صنعت نفت آماده شد و امروز تولید تجاری آن در کشور آغاز خواهد شد. غریب پور گفت: فروش این محصول به ایران که در صنعت فولاد کاربرد دارد از جانب امریکا تحریم شده است و با بومی سازی تولید آن در داخل مشکل صنعت فولاد برطرف خواهد شد.

وی افزود: این محصول بیشترین ارزش افزوده را درمیان فرآورده‌های پالایشی دارد و از یک ماده اولیه ۲۵ دلاری می‌توان محصولی به ارزش ۶ هزار دلار تولید کرد.
غریب پور در ادامه سخنان خود گفت: اکتشاف در بخش معدن در ۶ سال اخیر ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع افزایش یافته است. در حالی‌که پیش از آن ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع کشف شده بود. وی افزود: مجلس، نقشه راه معدن را تصویب کرده است و ۵۸ درصد نقشه راه معدن تاکنون محقق شده است.
مدیرعامل ایمیدرو تصریح کرد: امسال ۳.۵ میلیارد دلار طرح را به بهره‌برداری رسانده ایم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها