۱۰ کارگاه تولید ماسک و لباس‌های محافظتی در بندرعباس راه اندازی شده است



فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۱۰ کارگاه تولید ماسک و لباس‌های محافظتی برای توزیع رایگان بین مردم و کادر بهداشتی درمانی در شهر بندرعباس راه‌اندازی شده است.

به گزارش صبح ساحل، سردار عباس غلامشاهی روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار یکی از کارگاه‌های تولید ماسک در بندرعباس اظهار داشت:  ۱۰۰ چرخ حیاطی در این کارگاه‌ها قرار دارد که گروه‌های جهادی در آنها مشغول به تولید ماسک و لباس های محافظتی مانند گان هستند.

وی ادامه داد: فعالیت این کارگاه‌ها تا زمانی که نیازهای مردم به ماسک و نیازهایی کادر بهداشتی و درمانی به لباس‌های حفاظتی تامین شود ادامه می‌یابد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دست کسانی را که مردم را در تهیه وسایل بهداشتی همچون ماسک به زحمت می‌اندازند کوتاه خواهیم کرد و مردم نیز در خصوص تهیه این وسایل نگران نباشند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها