پیشکسوت دوست داشتنی هرمزگان

فوتبالیستی که اخلاق مدار نباشد فوتبالش عمری نخواهد داشت



فوتبالیستی دوست داشتنی است و همه هم دورههایش دوست دارند ساعت فراغت خود را با او بگذارند.
۵۲ سال سن دارد اما هنوز از فوتبال زده نشده وبه همراه پیشکسوتان هفته ای  چند جلسه فوتبال بازی می کند.‌ فوتبال را با تیمی شروع کرد که افتخار این استان بود و تیمش در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس تهران بازی کرده است.
گفت و گوی ما را با این پیشکسوت ارزنده فوتبال استان بخوانید.


 
لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟

هوشنگ حافظ پور نخلی، متولد  ۱۳۴۷ بندرعباس ، فرزند پنجم خانواده


 
چند فرزند دارید؟


دو دختر به نام های نادیا و نیوشا دارم


 
دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟


ورزش کردن را از زمین های خاکی و شوره زار نخل ناخدا واز  سن ۱۰سالگی شروع کردم .


 
الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی آموختید؟


در تیم فوتبال کاوه بندرعباس و با مربیانی چون قنبر رحیمی و محمد اهرمی


 
دوران فوتبال خود را در چه تیم هایی گذرانده اید؟


در تیم فوتبال کاوه بندرعباس و از تیرماه سال ۱۳۷۲ در تیم امید اوزی های بندرعباس بازی کردم .


 
اوج فوتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی بود؟


با تیم کاوه بندرعباس در زیر گروه لیگ منطقه ای در سال ۱۳۶۷ و بازی های لیگ قدس در سال۱۳۶۸-۱۳۶۷ و قبل از آن در تیم های منتخب نوجوانان هرمزگان و جوانان استان کسب تجربه کردم و در کنار بازیکنان بزرگی چون مرحوم جهانبخش کواری، محمد حافظ پور، غلامعباس و عباس حافظ پور، محسن قلابزاده، حسین عطار، رسول خدابخش، مهدی فلامرزی، حسن زرنگار، رضا رحمانزاده، حسین ندایی، مهرداد پیرغیبی، داریوش پالش، اسد جمالی، علیرضا خوشقدم، محمد تربره، حمید ناظری، عباس محیط، علی عباسی و بازیکنان بزرگ دیگر که همه شان از بهترین های آن دوره بودند  بازی کرده ام.


 
پست اصلی شما در فوتبال چه بود ؟

مدافع آخر بازی می کردم .


 
در کنار چه کسانی راحت تر فوتبال بازی می کردید؟


مدافعانی چون محسن قلاب زاده، مهرداد پیرغیبی، حسین عطار، قنبر لشکری و اصغر زارعی


 
چه افتخاراتی کسب نموده اید؟


یک دوره با نوجوانان کاوه قهرمانی بندرعباس ، دو دوره قهرمانی جوانان با کاوه، یک دوره قهرمان جام حذفی بندرعباس با کاوه، دو دوره قهرمانی بزرگسالان شهرستان بندرعباس، سه دوره قهرمان لیگ استان با تیم کاوه، یک دوره قهرمانی زیر گروه لیگ منطقه ای کشور با تیم کاوه و راهیابی به لیگ قدس، سه دوره قهرمان آموزشگاه های بندرعباس و دو دوره قهرمان آموزشگاه های استان در کارنامه دارم و همه  این افتخارات در دهه ۶۰ بوده است و الان که در خدمت تیم فوتبال پیشکسوتان خلیج فارس و پیشکسوتان کاوه نخل ناخدا هستم.


 
مربیان شما چه کسانی بوده اند؟


قنبر رحیمی، محمد اهرمی، عزیز دبستانی،  مقصودی، عبدالله پرانداخ، محمد امین چرخنده، اصغر خدابخش، اکبر چوپانی، صالح هاشم پور و مرحوم حسین عطایی که ایشان خیلی حق به گردن بنده داشتند و نکات فنی خیلی زیادی را از این مربی  آموختم و  سرهنگ صادق دشتی که افتخار کاپیتانی این مربی بزرگ را در لیگ قدس داشتم و همچنین در کنار اساتیدی چون حسن فلامرزی و غلامعباس خوشرویی در تیم منتخب استان بودم.


 
الگوی شما در دوران فوتبال چه کسانی بودند؟


در رده استانی برای بازی کردن از  حمید بلالی پور ،  مسعود احسانی ، حمیدرضا سایبانی ، حسین ویژه ،  اسماعیل رزاق پور ،  حمید بهمن نژاد ، بهرام کهورزاده،  مهدی فلامرزی،  رسول خدابخش ، عباس حافظ پور ، محمد تربره،  رضا احمدی ، عبدالحسین صادقی الگو می گرفتم ودر رده ملی در پست مدافعین آخر از جواد زرینچه ،مدافعین کناری مجتبی محرمی و محمد نوازی، هافبکها حمید درخشان و شاهرخ بیانی و مهاجمین از ناصر محمدخانی و عباس سرخاب الگو  می گرفتم.


 
فوتبال شهر بندرعباس از دوران خودت تا امروز را چطورارزیابی می کنید؟


این سوال شما جای بحث زیادی دارد.
فوتبال بندرعباس در یک مرحله سیر صعودی داشت. تقریبا از  نیمه دهه ۶۰و اوایل دهه ۷۰ افت کمی داشت که کم کم با ظهور بازیکنان نامی چون داوود دهقانی،  علیرضا غفاری ، سیامک پاژنگ ، عقیل پورنگ ،  محمد تربره ، نعمت عسکری و خیلی های دیگر که در حافظهام نیست فوتبال شهر و استان رو به رشد بود که متاسفانه  دست خوش مسائل مدیریتی شدتا موفق نشویم. دوران  بعد از تیم کاوه تیم کشتی سازی به عنوان نماینده استان جهت حضور در مسابقات کشوری انتخاب شد باز هم دست خوش مشکلات مالی و مدیریتی شد که روند موفقیت هایشان ادامه پیدا نکرد. بعد از آن نوبت به نخل بندرعباس رسید که آن ها هم به دلیل عدم حمایت های استانی بعد از یک حضور کمرنگ ناکام ماندند. این بار نوبت به تیم فوتبال مسعود بندرعباس رسید که شروع خوبی از نظر مالی و جذب مربی و بازیکنان نامی داشتند که این ها نیز موفقیت های نسبی کسب کردند در حالی که پشتیبان مالی بهتری داشتند ولی باز هم چرخ های فوتبال ما از کار افتاد. تا این که منصور آرامی امتیاز تیم لیگ یکی کیش را برای شهرداری بندرعباس خرید و  از اینجا بود که دوباره فوتبال شهر بندرعباس استارت دوباره خورد و با این کار استان هرمزگان می توانست صاحب یک تیم لیگ برتری در کشور بشود ولی در آخرین لحظات در بازیهای  پلیآف وبه دلیل عدم مدیریت در انتخاب و تعویض بیموقع سرمربی آن زمان(نامجو مطلق) این اتفاق نیفتاد و فوتبال بندرعباس  دست خوش تحولات جدیدتر و مثبتی نشد تا این که تیم فوتبال فولاد بندرعباس در مراحل لیگ منطقه ای ، دسته دوم و دسته یک با درایت مربی بومی استان  عباس سرخاب و استفاده ۹۰ درصدی از  بازیکنان بومی توانست به لیگ برتر نزدیک شود که در این موقع امتیاز فولاد به آلومینیوم المهدی داده شد تا هرمزگان پس از ۲۰ سال بعد از حضور کاوه در بالاترین لیگ فوتبال کشور به لیگ برتر راه یافت واین راه یابی هم برای یک سال بود و  جنگ مدیریتی و بریز و بپاش های  فراوان موجب شد که آلومینیوم از لیگ برتر به لیگ یک وبعد به لیگ دسته دوم و بعد به لیگ سه ودر نهایت به سوی نابودی کشیده شود واکنون نامی از این تیم در فوتبال کشور نیست .


در طول دوران فوتبال مشوق شما چه کسانی بودهاند؟


برادرانم محمد و کیان و دوستانم و از همه مهم تر اهرمی  مدیر باشگاه کاوه بندرعباس


قشنگ ترین گلی که در دوران بازیگری زدید به کدام تیم و دروازه بان بود؟


دو گل قشنگ در مسابقات باشگاهی بندرعباس به تیم ساحل زدمیکی به حسن زرنگار و دیگری به حیدر زرنگار، یک پنالتی زیبا به تیم ملی جوانان در بندرعباس زدم و اکنون  در رده پیشکسوتان تغییر پست دادم و در  پست مهاجم بازی می کنم که خوشبختانه گل های قشنگی زده ام و دوتای آخری را یکی به تیم پیشکسوتان اروند بندرعباس که از فاصله ۴۰متری و یک گل به تیم فوتبال پیشکسوتان توزیع برق زدم .


 
در دورانی که بازی می کردید بهترین بازی را مقابل کدام تیم انجام دادید؟


مقابل تیم های نساجی مازندران در ساری، زاگرس گچساران در گچساران و پرسپولیس تهران در بندرعباس


 
از هم بازی های شما کدام بازیکن به سطح برتر فوتبال کشور رسیدند؟


مهدی فلامرزی ، حسین قنبرنژاد و عباس سرخاب


 
در ورزش به حقتان رسیده اید؟


خیر


 
صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را نام ببرید؟


من با همه دوستان فوتبالی ام رفاقت صمیمی دارم.


 
قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟


صعود تیم کاوه در سال ۶۸ به لیگ قدس که الان به آن لیگ  برتر می گویند و اولین بازی در ورزشگاه بزرگ آزادی مقابل پرسپولیس تهران با ملیپوشانش  در حضور شصت هزار تماشاچی


 
بدترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟


سقوط تیم کاوه از لیگ قدس و تلخ ترین نتیجه  ۳ بر صفر برابر نساجی قائم شهر که منجر به مساوی ۳ بر ۳ شد همیشه در ذهنم مانده استالبته فوتبال خاطره های تلخ و شیرین زیادی دارد.


 
به عنوان یک پیشکسوت چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟


من کوچکتر از آن هستم که توصیه ای به جوانان داشته باشم ولی اگر بخواهم نکاتی را یادآوری کنم تاکید میکنم فوتبالیستی که اخلاق مدار نباشد فوتبالش عمری نخواهد داشت.


 
نگفتی آبی هستی یا قرمز ؟

تمایلم به سمت آبی ها بیشتر است


تیم مورد علاقه شما در جهان؟


لیورپول و بارسلونا 


 
بهترین دروازه بان زمان دوران شما چه کسی بود؟


بی شک حسن زرنگار بود ولی نمی شود از کنار نامهای بزرگی چون رضا رحمان زاده و حسن عسکری هم  گذشت.


 
اگر به عنوان سرمربی بخواهی یک تیم از فوتبالیستهای هم دوره خودت را به میدان بفرستی چه کسانی را در ترکیب اصلی قرار می دهید؟


سوال سختی است ولی دروازه بان را حسن زرنگار مدافعین را حمید بلالی پور ، محسن قلاب زاده ، حسین عطار و حمید بهمن نژاد، هافبک ها حمید سایبانی ، حسین ویژه ، حسین ندایی و عباس سرخاب ، مهاجمین مهدی فلامرزی و رسول خدابخش  را به میدان می فرستادمدر حالی که نیمکت با ارزشی چون جهانبخش کواری ، عباس حافظ پور ، مهرداد پیرغیبی، حمید پولادوند ، دادخدا شاهی،  مسعود احسانی ، داریوش پالش ، محمد باغی ، رضا رحمان زاده،  حسین احمدزاده ، ا سماعیل رزاق پور ، عبدالرضا احمدی و علی سرخاب را هم دارم .‌


 
بهترین مربی کنونی ایران از نظر شما کیست؟


اگر ایرانی باشد از نظر گرفتن نتایج و مقام طبق آمار امیر قلعه نویی و اگر ایرانی نباشد استراماچونی می توانست بهترین مربی خارجی کنونی ایران باشد.


 
بهترین مربی دنیا از نظر شما کیست ؟ 


مربیان صاحب سبک زیادی داریم ولی بنده در حال حاضر از کار  گواردیولا و یورگن کلوپ خوشم می آید.


 
چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟


به چند دلیل ، مثل عدم حمایت مسئولین و عدم به کارگیری مردان فوتبالی در شاکله فوتبال که خود نیز چند علت دارد که بحث جداگانه ای می طلبد.


 
نظرتان راجع به مصاحبه با پیشکسوتان چیست؟


کار خیلی ارزنده ای است که توسط شما عزیزان ورزشی چند سالی است باب شده و باعث می شود نظراتشان به درد جامعه فوتبالی شهر بخورد.


 
اگر در ورزش شهر بندرعباس قدرتی برای تصمیمگیری داشتید کدام مشکلات را در اولویت می گذاشتید؟


مشکلات که خیلی زیاد است ولی با به کارگیری افراد نخبه و اهل فن مشکلات را الویت بندی می کردم.
اول فوتبال محلات را سامان می دادم و همه اهل فن قدیم و جدید فوتبال را دور هم جمع می کردم و با حضور مسئولان استانی و کشوری مشکلات را ریشه یابی میکردم. به دنبال برطرف کردن مشکلات زیرساختی فوتبال می رفتم. به رده های پایه بیشتر اهمیت میدادمبه دنبال جذب سرمایه می رفتم تا به فوتبال کمک بیشتری شود.


 
زیباترین جای هرمزگان از نظر شما کجاست ؟


دریا و ساحل  از جذابترین جای هرمزگان است و  چه بسا که جاهای زیبای زیادی نیز وجود دارد.

 یک سوال خصوصی، دست پخت خانمتان چطوره ؟


دستپخت خیلی خوب و باب میلی دارد . البته کسی جرات داره بگوید  دستپخت خانمش  خوب نیست.


 
اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟


بیشتر با فوتبال و دوستان فوتبالی و در کنار بچه ها و خانواده هستم .


 
در آخر حرف خاصی داریدبیان کنید؟


امیدوارم به زودی همه مشکلات کشورم حل شود و شر این بیماری ناخوانده کرونا از جان همه ملت های دنیا کنده شود.
 
دوست دارم  شهر من  در لیگ برتر فوتبال نماینده ای داشته باشد و برای همیشه حفظ شود.
شهری پاک و رو به پیشرفتی داشته باشیم و  تشکر از شما و روزنامه وزین صبح ساحل که همیشه در خط مقدم حمایت از ورزش و ورزشکاران  هرمزگان بوده اید.

 

منتشر شده: 2
سعید ارجمندی
۱۱ آبان ۱۳۹۹
درود به تمام بندری های خوب و خونگرم....این پیرمرد خوش اخلاق و با معرفت همبازی من بود!سال ۶۷ قهرمان بندر شدیم.میخوام بدونم من رو میشناسه یا دیگه پیرمرد صداش کنم....در کنار خانواده خوبت همیشه خوش باشی.
Morteza
۲۰ فروردین ۱۳۹۹
تشکر میکنم بابت کار فوق العاده ارزنده که پیش گرفتین . این مرد حرف نداره امیدوارم همیشه سالم و تن درست باشه واقعا ی فوتبالیست و علاقمند به فوتبال هستش .
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها